Zavrieť

Porady

začiatočník v jednoduchom účtovníctve

Ahojte poraďáci,
chcem sa poradiť,ako si chystáte v JÚ doklady pred spracovaním?
ja som si povypisovala pokladňu, k bank.výpisom som poprikladala faktúry.
Faktúry si nahadzujete do záväzkov až keď si účtujete bank.výpis-teda ich účtujete porade,ako boli uhradené,
alebo si najskor zaúčtujete všetky prijaté faktúry podľa dátumu vystavenia?
ďakujem
Usporiadat
Téma je uzavretá.
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

alicacka Pozri príspevok
Rada by som sa ešte spýtala, čo sa týka koeficientu DPH. Je mi to španielska dedina. Keďže som si už všetko na porade ohľadom toho prečítala, i zákon o DPH, ani tak nechápem. Kedy treba sledovať, či koeficientovať alebo nie? Týka sa to mojich vyšlých faktúr, alebo došlých faktúr? Za odpoveď Vám vopred veľmi pekne ďakujem.
V prípade, ak máš na výstupe plneniia oslobodené od DPH
§
49
3/ Platiteľ nemôže odpočítať daň z tovarov a služieb podľa odseku 2, ktoré použije na dodávky tovarov a služieb, ktoré sú oslobodené od dane podľa § 28 až 41, s výnimkou poisťovacích služieb podľa § 37 a finančných služieb podľa § 39, ak sú poskytnuté zákazníkovi, ktorý nemá sídlo, miesto podnikania, prevádzkareň ani bydlisko na území Európskych spoločenstiev, alebo ak sú tieto služby priamo spojené s vývozom tovaru mimo územia Európskych spoločenstiev.
4/ Ak platiteľ použije tovary a služby pre dodávky tovarov a služieb, pri ktorých môže odpočítať daň, a súčasne pre dodávky tovarov a služieb, pri ktorých nemôže odpočítať daň podľa odseku 3, je povinný postupovať pri výpočte pomernej výšky dane, ktorú môže odpočítať, podľa § 50.
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

T.j. ak by som ja chcela niečo fakturovať s oslobodením od DPH ?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

alicacka Pozri príspevok
Ďakujem ti evina, znamená to, že mi tá splátka bude celá ovplyvňovať aj základ dane? alebo na konci roka to budem musieť nejako upravovať?
netrúfnem si jednoznačne odpovedať bez poznania Tvojho splátkového kalendára.
U lizingu ovplyvňuje daňový základ tzv. rovnomerný odpis z obstarávacej ceny, t.j. obstarávacia cena = výška istiny + spracovateľský poplatok + kúpna cena po skončení lizingu , všetko bez DPH deleno dĺžka lizingu a krát počet mesiacov, v ktorých je predmet lizingu využívaný. Máš na to peknú tabuľku od Maríny

http://www.porada.sk/t9121-p4-leasin...-v-exceli.html
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

alicacka Pozri príspevok
T.j. ak by som ja chcela niečo fakturovať s oslobodením od DPH ?
Ak by ste mali služby podľa horeuvedeného paragrafu 49 oslobodené a na ne používali vstupy....
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Aj u takého leasingu, u ktorého DPH nemôžeš odpočítať? Aj taký môžeš odpisovať časovým odpisovaním?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

alicacka Pozri príspevok
Aj u takého leasingu, u ktorého DPH nemôžeš odpočítať? Aj taký môžeš odpisovať časovým odpisovaním?
Uplatnenie odpočtu DPH a odpisovanie lizingu sú dve rozdielne veci. V prvom prípade ide o DPH a v druhom prípade o daň z príjmu. Každý lizing takto odpisuješ a u žiadneho lizingu v súčasnej dobe nie je DPH súčasťou obstarávacej ceny.
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Ten koeficient už asi chápem. To znamená, ak by som ja poskytovala nejaké služby (my sme ale stavebná firma a to nie je oslobodené od DPH) (tie služby sú napr. poštovné... a tie ďalšie, čo sú v zákone + nájom, pri ktorom sa môžem rozhodnúť) s oslobodením, tak musím koeficientovať.
Ak ale budem prenajímať niekomu kanceláriu a rozhodnem sa to fakturovať s DPH, tak nemusím koeficientovať. Však?
A bude to správne, ak v cene nájmu je zahrnutá aj elektrika a plyn? Napr. bude platiť 4000,- Sk za všetko- nájom+plyn+ elektrika. Na to vypočítam 19 % DPH. A takto nemusím koeficientovať. Však?
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Čo sa týka toho leasingu. T.j. aj keď si nemôžem uplatniť DPH, aj tak budem odpisovať z OC bez DPH (a časovo). Chápem to dobre?
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Ešte jedna otázka : Keď mne niekto nebude fakturovať DPH práve kvôli tomu, že sa tak rozhodol, lebo sa mohol rozhodnúť - povedzme, že ide o nájom), to neovplyvní u mňa koeficientovanie, alebo nekoeficientovanie. To je jeho záležitosť, nie moja. Ja koeficientujem len vtedy, ak sa to rozhodnutie prenajímať s DPH alebo bez DPH, týka MOJEJ VYSLEJ FAKTURÁCIE. No, dúfam,že to už chápem.
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Aj taký leasing časovo odpisujem, u ktorého neuplatňujem DPH, alebo normálne - t.j. rovnomerne alebo zrýchlene ?
Prepáč za moje otázky, ale rada by som si v tom urobila jasno, keďže s týmito vecami sa stretávam teraz prvýkrát.
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Prosím Vás, vedeli by ste mi poradiť čo sa týka §§-ov DPH? Keď mi dôjdu faktúry, to sú vždy § 51 ods. 1 písm.a/. A keď je to dobropis - tak ktorý § mám vyseparovať zo softu? Vopred vďaka za radu.
0 0
danuliena danuliena

danuliena je offline (nepripojený) danuliena

len pre upresnenie: nákup tovaru, nákup kanc. potrieb,nafta, nájom energie, nákup softwaru...to sú všetko vstupy ktoré si môžem odpočítať z dane???
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

danuliena Pozri príspevok
len pre upresnenie: nákup tovaru, nákup kanc. potrieb,nafta, nájom energie, nákup softwaru...to sú všetko vstupy ktoré si môžem odpočítať z dane???
určite nie
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

danuliena Pozri príspevok
len pre upresnenie: nákup tovaru, nákup kanc. potrieb,nafta, nájom energie, nákup softwaru...to sú všetko vstupy ktoré si môžem odpočítať z dane???
uvedené výdavky si môžeš odpočítať z príjmu .... a rozdiel medzi príjmami a výdavkami je suma (= základ dane), z ktorej vypočítaš daň. Z dane si výdavky na nákup tovaru, nákup kanc. potrieb,nafta, nájom energie, nákup softwaru odpočítať nemôžeš.
0 0
danuliena danuliena

danuliena je offline (nepripojený) danuliena

ermon Pozri príspevok
uvedené výdavky si môžeš odpočítať z príjmu .... a rozdiel medzi príjmami a výdavkami je suma (= základ dane), z ktorej vypočítaš daň. Z dane si výdavky na nákup tovaru, nákup kanc. potrieb,nafta, nájom energie, nákup softwaru odpočítať nemôžeš.
Díky...tak som to aj myslela, len som sa zle vyjadrila....
0 0
Valuška Valuška

Valuška je offline (nepripojený) Valuška

Mohli by ste mi poradiť ako v JÚ zaevidovať vybraný kúpeľný poplatok od klientov, nakoľko tento poplatok v tej istej výške ako sme ho vybrali, aj odvedieme obecnému úradu.
Má to byť príjem OZD, výdaj OZD?
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

Príjem NZD, výdaj NZD
0 0
erika_H erika_H

erika_H je offline (nepripojený) erika_H

Dobrý deň, môžem v JÚ nakúpiť vo vlastnom obchode?
Napríklad mám obchod s farbami a nakúpim si farbu na vymaľovanie vlastnej prevádzky,mám príjmový PD z vlastnej registr.pokladnice.
Je to takto prosím správne?môžem normálne takúto potvrdenku zaúčtovať do Peňdenníka?
Ďakujem
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

je to pritiahnuté za vlasy. Prečo si kupuješ u seba na vymaľovanie prevádzky???? Jednoducho farbu, ktorú použiješ na vymaľovanie zaraď do prevádzkovej réžie, a ostatnú ako nákup tovaru. REsp. nákup tovaru - výdajka farieb na vymaľovanie, zápis v PD pri uzávierkových operáciach mínusom nákup tovaru.
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

zdravím všetkých, prosím o pomoc,hľadám už hodnú chvíľku tému o zaraďovaní IM kúpeného pred začatím podnikania (súkromne) a teraz používaného na podnikanie a neviem nájsť, prosím ponavigujte ma, díky
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať