JankaO
L-M
Dobrý deň, rada by som sa tak laicky opýtala, ak do účtovníctva účtujeme aj súhrn dokladov z ERP za mesiac. Od nového roku budeme musieť zaúčtovať každý doklad zvlášť , aby sa to správne prenieslo do kontr.výkazu?
Podľa návrhu sa v kontrolnom výkaze bude uvádzať celková suma tržieb z ERP v členení na základ dane, daň a DKP...
viď návrh § 78a/7
(7) O dodaní tovarov a služieb podľa odseku 2 písm. d) sa v kontrolnom výkaze uvádzajú tieto údaje:
a) celková suma tržieb evidovaných elektronickou registračnou pokladnicou podľa osobitného predpisu29a) v členení na základ dane a sumu dane podľa sadzieb dane a daňový kód elektronickej registračnej pokladnice,29a),
Ďakujem , ale asi som sa zle vyjadrila, to nie sú naše tržby ( príjem ), ale výdaje. Vo vzore kontrolného výkazu vidím len tržba z ERP pri dodaní tovaru- tak ako píšete vy. Mám tomu rozumieť tak, že pri nadobudnutí tovaru, alebo služby, dokladom ktorého nie je faktúra , ale doklad z ERP sa tam uvádzať nebude? Ospravedlňujem sa , ale mám pocit, že sa už vážne ničomu nerozumiem.
Doklad z ERP sa považuje za zjednodušenú faktúru, ale v to prípade, by sa tam musel uvádzať každý jeden doklad zvlášť ( tým padom, by sme ho museli zaúčtovať zvlášť), len neviem čo by sa písalo do kolonky poradové číslo faktúry???