Zavrieť

Porady

pozemkové spoločenstvá, urbáre

Dobrý deň,

v prvom rade sa vopred ospravedlňujem, keď som to zaradila do nesprávnej Porady.
Určite niekto z Vás vedie účtovníctvo pre pozemkové spoločenstvo, alebo urbár. Bola by som veľmi rada, keby sa niekto ozval, s kým sa môžem v niektorých problematických veciach poradiť. Keď môžem byť ešte presnejšia, pracuje niekto s takým PS, ktoré ma vybudovanú vlastnú pílu a na nej spracováva drevnú hmotu zo svojich lesov?

Veľmi pekne ďakujem.
Mária
Usporiadat
horinka horinka

horinka je offline (nepripojený) horinka

Ako prebiehajú v PS voľby ? Starý výbor navrhne nový výbor a len toľko kandidátov, koľko je schválených v stanovách a dá to takto schváliť valnému zhromaždeniu, alebo navrhne viac kandidátov a na VZ prebehnú klasické voľby ?
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

horinka Pozri príspevok
Ako prebiehajú v PS voľby ? Starý výbor navrhne nový výbor a len toľko kandidátov, koľko je schválených v stanovách a dá to takto schváliť valnému zhromaždeniu, alebo navrhne viac kandidátov a na VZ prebehnú klasické voľby ?
Každá politická strana, ktorá má zastúpenie v urbári navrhne kandidátku a podľa získaných percent vo voľbách si rozdelia funkcie vo výbore. Jasné ... že žartujem. Doterajší výbor by mal predovšetkým kriticky prehodnotiť svoje pôsobenie a navrhnúť nový výbor z ľudí, schopných prevziať potrebné funkcie a fungovať. U nás sa predtým volil aj jeden náhradník – ak by medzi dvomi valnými zhromaždeniami niekto vypadol, nech ho potom nahradí. Ale nikdy nebolo treba, lebo buď padol celý výbor, alebo vydržal. Preto sa pri posledných voľbách volil iba presný počet, tak bola upravená aj zmluva o založení.
Sú rôzne urbáre. V niektorých nechce nikto nič robiť, inde sa kruto a nečestne bojuje o moc a pozície. V tých prvých sa zrejme nedosahuje významný zisk, ani odmeňovanie. V tých druhých sa dosahuje a nerovnoprávne rozdeľuje, alebo priamo bez vykazovania a tvorby zisku rozkráda. Medzi nimi je celý rad kombinácií. Od toho závisí, ako si kto upraví voľby a víťazstvo v nich. Bacha na adeptov, ktorí sa objavia tesne pred voľbami, plní plánov a sľubov.
Zákon neurčuje spôsob voľby, iba voľby samotné. Spôsob volieb by mal byť opísaný v schválenej zmluve o založení, ak ide o PS s právnou subjektivitou. Ak je urbár bez vedenia, mal by sa vytvoriť iniciatívny prípravný výbor, ktorý pripraví a zabezpečí zmluvu o založení /jej novelu/ aj riadne voľby. Uplatňujú sa väčšinou postupy ako v občianskych združeniach, alebo ešte v socialistických organizáciách národného frontu. Teda jednotná kandidátka s presným počtom kandidátov, ako má byť budúci výbor.Ak niekto vo voľbách neprejde, malo by náhradného kandidáta navrhnúť zhromaždenie a on by mal s kandidovaním verejne súhlasiť, inak to nemá cenu.
PS bez subjektivity nemá zákonnú možnosť voliť si výbor, iba spoločného zástupcu, ako osobu, ktorá potom plní všetky funkcie. Napriek tomu mnoho z nich má výbor, ako pozostatok a tradíciu z čias do r. 1996, kedy PS boli ešte občianskymi združeniami. Spoločný zástupca by však mal byť iba jeden.
0 0
karacenka karacenka

karacenka je offline (nepripojený) karacenka

moze mi niekto poradit?. Sme PS bez právnej subjektivity /účtujeme v jednoduchom účtovníctve/. Od nového roku chceme prejsť na PS s právnou subjektivitou. Co všetko k tomu potrebujeme? Aký je postup pri prechode? Budeme potom účtovať v podvojnom účtovníctve. Ako všetko z jednoduchého účtovníctva preúčtujem do podvojného účtovníctva? ďakujem za všetky rady.
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

karacenka Pozri príspevok
moze mi niekto poradit?. Sme PS bez právnej subjektivity /účtujeme v jednoduchom účtovníctve/. Od nového roku chceme prejsť na PS s právnou subjektivitou. Co všetko k tomu potrebujeme? Aký je postup pri prechode? Budeme potom účtovať v podvojnom účtovníctve. Ako všetko z jednoduchého účtovníctva preúčtujem do podvojného účtovníctva? ďakujem za všetky rady.
PS bez právnej subjektivity neúčtuje, lebo nie je účtovnou jednotkou. Vedie iba daňovú evidenciu, aj keď v nej používa rovnakú metodiku, ako je JÚ. Daňové priznanie podáva každý člen sám. Ak vybavíte právnu subjektivitu /je jedno k akému dátumu, ale najlepšie je žiadať k 1.1./, tak účtuje sa od samej nuly, žiadny prechod z JÚ do PÚ. Daňová evidencia predchodcu sa dorieši osobitne a PÚ subjektu začne osobitne. Aj keď napokon preberie zostatky majetku a záväzkov, ako vklady. Obchodné spoločnosti nemôžu do počiatočnej súvahy prevziať záväzky, ale PS môžu, nemajú to nikde zakázané.
Prechod na právnu subjektivitu vyžaduje :
  • vypracovanie návrhu zmluvy o založení
  • zvolanie valného zhromaždenia, aspoň s 2/3 účasťou známych podielnikov podľa veľkosti podielov /stačí aj zastúpenie inou osobou/
  • odhlasovanie zmluvy o založení aspoň 2/3 väčšinou známych podielnikov, voľbu výboru, dozornej rady a zmierovacej komisie
  • vypracovanie návrhu na registráciu PS a doručenie na obvodný lesný úrad aj s predpísanými prílohami /zmluva, prezenčka VZ, kolok, výpisy všetkých LV, ďalšie vyžiadané ... / Na OLÚ majú nato šablónu žiadosti vo worde. Pýtaj si ju nahrať na svoj usb kľúč, stiahni do PC a skús ju vyplniť. To môžeš aj hneď. To Ťa vopred najlepšie navedie nato, čo všetko musíte.
1 0
Ferdži Ferdži

Ferdži je offline (nepripojený) Ferdži

Dobrý deň, ja som v tejto oblasti tiež nová a chcela by som sa opýtať akoje to s podaním daňového priznania k dani z nehnuteľností. Za čo všetko má urbariát - pozemkové spoločenstvo platiť???? Za odpoveď ďakujem
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

Ferdži Pozri príspevok
Dobrý deň, ja som v tejto oblasti tiež nová a chcela by som sa opýtať akoje to s podaním daňového priznania k dani z nehnuteľností. Za čo všetko má urbariát - pozemkové spoločenstvo platiť???? Za odpoveď ďakujem
... tak, ako ostatní. Za pozemky, ak majú tak aj za stavby. Za pozemky podľa kultúry v katastri. Teda lesná pôda, orná, ttp, ostatné plochy. Urbár, či už bez subjektivity, alebo s ňou je v zmysle § 5, ods. 4 zákona 582/2004 spoločným zástupcom všetkých vlastníkov na LV, ktoré podľa zmluvy o založení obhospodaruje. To obec musí akceptovať. Ak sú vzťahy medzi obcou a urbárom normálne, tak by :
  • Obec mala mať vydané VZN so sadzbami v % zo základu dane pre každú kultúru a cenu pozemkov pre každú kultúru na území obce, alebo jej časti. Sadzby a ceny by mali byť reálne, blízke okolitým obciam.
  • Urbár mal podať do 31.1. nasledujúceho roku po vzniku, alebo transformácii priznanie pre DzN, kde vypíše všetko podľa návodu k priznaniu. Teda identifikačné údaje, jednotlivé listy II. Oddielu a sumár. Listov II.oddielu je toľko, koľko je cenových a percentických sadzieb. Do listu II. sa píše celková výmera jednej cenovej skupiny a sadzby pozemkov a na voľnom liste /z excelu/ zoznam čísel a výmer parciel v sume. Do plôch sa nezapočítajú ochranné lesy a lesy osobitného určenia, ani plochy, ktoré sú podľa VZN oslobodené. Oslobodené by vo VZN mali byť porasty, kde ešte nebola prvá prebierka /§17, ods.2, písm. i, zákona 582/2004/.
Všetko sa tu opísať nedá. Treba pozrieť zákon, aj poučenie k vyplneniu priznania k DzN.
0 0
karacenka karacenka

karacenka je offline (nepripojený) karacenka

Záväzky a pohľadávky nemáme, všetko sa vypláca v podstate ihneď. Len tam je hotovosť v pokladni a slušný stav účtu. Môže prejsť tá hotovosť aj peniaze z banky do nového urbariátu (s právnou subjektivitou). Lebo je to v podstate len prechod z bezprávnej na právnu subjektivitu. Podielnici ostanú tí istí.
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

karacenka Pozri príspevok
Záväzky a pohľadávky nemáme, všetko sa vypláca v podstate ihneď. Len tam je hotovosť v pokladni a slušný stav účtu. Môže prejsť tá hotovosť aj peniaze z banky do nového urbariátu (s právnou subjektivitou). Lebo je to v podstate len prechod z bezprávnej na právnu subjektivitu. Podielnici ostanú tí istí.
Nie, že môže ... musí. Otváracia súvaha bude mať tvar 211,221/368. Ale ak zmena bude uprostred roka, tak tam musí prejsť aj pomerná časť :
- inkasovaného ročného nájomného,
- nájomného SPF
- dane z nehnuteľností
- odmeny OLH
- ročné odmeny výboru a dozornej rady
atď, teda všetkých spoločných ročných súm, nech sú platené, alebo inkasované kedykoľvek v priebehu roka. Tie sumy 221/368 sa skorigujú na presné až koncom roka. Skôr nebude známa výsledná závierka ptredchodcu bez subjektivity. Na prvom VZ sa schvália dve závierky. a rozdelia dva výsledky hospodárenia. Preto je výhodnejšie žiadať vznik subjektivity k k 1.1. nasledujúceho roka.
0 0
janasim janasim

janasim je offline (nepripojený) janasim

Prebrala som účtovníctvo vedené v PU pre lesné a pozemkové spoločenstvo, právna forma 271 . Mám v tom chaos. Je to spoločenstvo bez právnej subjektivity? Mohla by som prejsť na vedenie JU ? Povinnosť viesť PU bola v zákone upravená len pre spoločnosti s právnou subjektivitou? Ďaľší problém-príkazné zmluvy - tieto majú uzatvorené predseda ,aj členovia výboru . Predmetom zmluvy je práca lesníka ... odmeny sú vyplácané každý mesiac a spoločenstvo odvádza daň. Podľa toho, čo som si prečítala predchádzajúce príspevky , tak si myslím že to nie je v poriadku. Mohol by sa mi k tomu prosím Vás niekto vyjadriť?
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

janasim Pozri príspevok
Prebrala som účtovníctvo vedené v PU pre lesné a pozemkové spoločenstvo, právna forma 271 . Mám v tom chaos. Je to spoločenstvo bez právnej subjektivity? Mohla by som prejsť na vedenie JU ? Povinnosť viesť PU bola v zákone upravená len pre spoločnosti s právnou subjektivitou? Ďaľší problém-príkazné zmluvy - tieto majú uzatvorené predseda ,aj členovia výboru . Predmetom zmluvy je práca lesníka ... odmeny sú vyplácané každý mesiac a spoločenstvo odvádza daň. Podľa toho, čo som si prečítala predchádzajúce príspevky , tak si myslím že to nie je v poriadku. Mohol by sa mi k tomu prosím Vás niekto vyjadriť?
Či PS má právnu subjektivitu sa posúdi podľa toho, či má pridelené IČO a DIČ. Ak áno, tak určite je. Ak sa to nedá zistiť, tak treba kliknúť na stránku www.lesnyurad.sk, zvoliť okres, potom lesný úrad, register pozemkových spoločenstiev a hľadať to svoje – v akom registri je uvedené. Niektoré lesné úrady tento register ale ešte nemajú urobený. Vtedy treba ísť na lesný úrad a zistiť tam.
Jednoduché účtovníctvo pozemkové spoločenstvá od 1.1.2012 nemôžu viesť. Tie so subjektivitou musia viesť podvojné a tie bez subjektivity vedú iba daňovú evidenciu, lebo čo nemá subjektivitu, nemôže byť účtovnou jednotkou.
Príkaznú zmluvu na prácu lesníka a člena výboru nemožno účinne uzavrieť, nie je to v poriadku. Nejde o občianskoprávnu činnosť, ale o závislú činnosť a príkazná zmluva s náplňou pracovnej zmluvy je pracovnou zmluvou, aj keď sa tak nevolá. Ak lesník náhodou utrpí pri svojej činnosti pracovný úraz a nebude úrazovo poistený, bude mu PS hradiť celý regres, niet šance vyhrať.
0 0
janasim janasim

janasim je offline (nepripojený) janasim

Veľmi pekne ďakujem.
0 0
janasim janasim

janasim je offline (nepripojený) janasim

Tak som pozisťovala... je to spoločenstvo s právnou subjektivitou, IČO majú, DIČ tiež, ale len preto, že majú registráciu na daň zo závislej činnosti. Na daň z príjmu PO neboli zaregistrovaní, hoci fungujú od r. 2004 . Vedú podvojné účtovníctvo, platia aj preddavky... čudné...
Predsa má jednu otázku. Našla som ich výkaz ZaS k 31.12.2011 ,ale pre neziskové organizácie. Tak neviem či je to správne.
Už vopred ďakujem.
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

janasim Pozri príspevok
Tak som pozisťovala... je to spoločenstvo s právnou subjektivitou, IČO majú, DIČ tiež, ale len preto, že majú registráciu na daň zo závislej činnosti. Na daň z príjmu PO neboli zaregistrovaní, hoci fungujú od r. 2004 . Vedú podvojné účtovníctvo, platia aj preddavky... čudné...
Predsa má jednu otázku. Našla som ich výkaz ZaS k 31.12.2011 ,ale pre neziskové organizácie. Tak neviem či je to správne.
Už vopred ďakujem.
Možno aj boli zaregistrovaní na PO, lebo to sa už iba vpisuje do registračného formulára s poznámkou a dátumom na okraji tlačiva. Potvrdenie o tom sa už nevydáva. To by vedeli povedať iba na registračnom oddelení DÚ. Treba zistiť a urobiť nápravu. ZaS pre neziskové sa za PS nepodáva od roku 2010 - za 2009. Určite nie je za rok 2011 správny. Naposledy sa podával za 2008. Nebodaj vykazujú aj príjmy z hlavnej činnosti, ktoré nejdu do základu dane ? To by bola bomba. Je to problém, lebo neviem, aký počiatočný stav a stav za predchádzajúce obdobie vykážeš - nebude bilančná kontinuita. Musia sa podať opravné výkazy za 2009, 2010, 2011. Alebo aspoň násilne transformovať počiatočné stavy a vlaňajšok z neziskovej osnovy na podnikateľskú. Možno by som k tomu niekde našiel ešte prevodový mostík z roku 2009.
0 0
an-ps an-ps

an-ps je offline (nepripojený) an-ps

Dobrý deň, pozerám túto tému a mala by som otázku ohľadom likvidácie pozemkového spoločenstva (súkromné lesy, právna subjektivita) a to, či takéto spoločenstvo v likvidácii môže vykonávať ťažbu guľatiny?

pretože:
- lesný úrad to prikazuje (s odvolaním sa na zákon o lesoch, kde som nič konkrétne nenašla) aby sa zabránilo škodcom
- spoločnosť v likvidácii nemôže vykonávať podnikteľskú činnosť, ale podľa zákona o živn.podnikaní lesníctvo nie je živnosťou a teda podnikaním.

a preto sa neviem nikde dopátrať, či sa môže, musí alebo nemôže ťažiť guľatina?
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

an-ps Pozri príspevok
Dobrý deň, pozerám túto tému a mala by som otázku ohľadom likvidácie pozemkového spoločenstva (súkromné lesy, právna subjektivita) a to, či takéto spoločenstvo v likvidácii môže vykonávať ťažbu guľatiny?
pretože:
- lesný úrad to prikazuje (s odvolaním sa na zákon o lesoch, kde som nič konkrétne nenašla) aby sa zabránilo škodcom
- spoločnosť v likvidácii nemôže vykonávať podnikteľskú činnosť, ale podľa zákona o živn.podnikaní lesníctvo nie je živnosťou a teda podnikaním.
a preto sa neviem nikde dopátrať, či sa môže, musí alebo nemôže ťažiť guľatina?
Z právneho hľadiska ... O zrušení, likvidácii a zániku PS hovorí § 23 až 26 zákona 181/95, s podpornými opatreniami § 70 /odkaz 22 v § 26/ a nasledujúcimi Obch. zákonníka. V § 72 Obch. zák. sa píše, že ... Likvidátor môže v mene likvidovanej spoločnosti robiť len úkony, smerujúce k likvidácii. To znamená, že plniť záväzky, uplatňovať pohľadávky a zastupovať PS pred orgánmi. Nové zmluvy uzatvára len v súvislosti s likvidáciou a doposiaľ nevybavenými obchodmi. Z toho vyplýva, že nové ťažby = nové obchody, by už likvidované spoločenstvo nemalo robiť.
Z vecne logického hľadiska ... Ak PS so subjektivitou ide do likvidácie, tak si za tým možno reálne predstaviť len tri dôvody. Prvým je, že nechce ďalej pokračovať ako subjekt, ale ako bez subjektivity /napr. nechce platiť dppo 23%, ale jednotlivo dpfo/. Druhým je, že nie je schopné existovať kvôli nezhodám, neschopnosti postaviť funkčný výbor a samostatne hospodáriť, takže les dá do prenájmu. Tretím je dobrovoľný prenájom. Ostatné spôsoby zániku sú bez likvidácie.
Ak ide o prvý prípad – tak si dokážem predstaviť, že sa detransformuje a môže ďalej fungovať, ako PS bez subjektivity. Ak ide o druhý alebo tretí prípad – tak ... musí existovať niekto, kto preberie lesné pozemky, trebárs do prenájmu a bude podielnikov vyplácať jednotlivo, bez spoločenstva, podľa nájomných zmlúv na podiely. Vtedy by už mal prevziať aj právo a povinnosť starať sa o les dňom zrušenia PS a jeho vstupom do likvidácie. Les musí mať obhospodarovateľa. Divil by som sa, ak by to už dňom zrušenia nepožadoval Obvodný lesný úrad. Podľa § 60, ods. 1, písm. n, zákona o lesoch má OLÚ v takom prípade právo aj určiť obhospodarovateľa. Rovnako by som sa divil, ak lesný úrad požaduje povinnosť hospodárenia a priznáva toto právo subjektu, ktorý ako registračný orgán sám zrušil.
Ak by sme napriek tomu dospeli k názoru, že PS v likvidácii aj po zrušení môže ťažiť guľatinu, je schopné ju predať a peniaze rozdeliť členom, teda plné fungovanie, tak ... prečo sa potom vlastne zrušilo a likviduje sa ?
0 0
korina87 korina87

korina87 je offline (nepripojený) korina87

Dobrý deň,
Prosím Vás tvorba rezervy na lesnú činnosť je POVINNA? Viem, že by som ju mala v prípade preukázateľného vyčíslenia daňovo uznanú, avšak pozemkové spoločenstvo nie je veľmi aktívne a v priebehu roka ma len nejaku tu minimalnu tažbu dreva, tak pochybujem že budu chcieť aby im OLH vypracoval nejaky projekt a vyčíslil rozpočeť na lesnú činnosť v budúcich rokoch.
Ďakujem za odpoveď a prajem pekný víkend.
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

korina87 Pozri príspevok
Dobrý deň,
Prosím Vás tvorba rezervy na lesnú činnosť je POVINNA? Viem, že by som ju mala v prípade preukázateľného vyčíslenia daňovo uznanú, avšak pozemkové spoločenstvo nie je veľmi aktívne a v priebehu roka ma len nejaku tu minimalnu tažbu dreva, tak pochybujem že budu chcieť aby im OLH vypracoval nejaky projekt a vyčíslil rozpočeť na lesnú činnosť v budúcich rokoch.
Ďakujem za odpoveď a prajem pekný víkend.
Nie. Povinná je tvorba rezervy na nevyčerpané dovolenky uplynulého roka, ale nie na pestovnú činnosť. Táto má inú ekonomickú povahu a náplň. Nikde nie je povinnosť jej tvorby uvedená. Tvoríš ju iba ak ju potrebuješ pre zníženie základu dane, zarezervovanie peňazí na obnovu následného porastu a ochranu potrebných peňazí pred rozdelením podielnikom.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Dna 19.11.2012 bol do NR SR doruceny z Vlady SR navrh noveho zakona o pozemkovych spolocenstvach:

http://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?...dobia=6&ID=321
0 0
an-ps an-ps

an-ps je offline (nepripojený) an-ps

a_je_to Pozri príspevok
Z právneho hľadiska ... O zrušení, likvidácii a zániku PS hovorí § 23 až 26 zákona 181/95, s podpornými opatreniami § 70 /odkaz 22 v § 26/ a nasledujúcimi Obch. zákonníka. V § 72 Obch. zák. sa píše, že ... Likvidátor môže v mene likvidovanej spoločnosti robiť len úkony, smerujúce k likvidácii. To znamená, že plniť záväzky, uplatňovať pohľadávky a zastupovať PS pred orgánmi. Nové zmluvy uzatvára len v súvislosti s likvidáciou a doposiaľ nevybavenými obchodmi. Z toho vyplýva, že nové ťažby = nové obchody, by už likvidované spoločenstvo nemalo robiť.
Z vecne logického hľadiska ... Ak PS so subjektivitou ide do likvidácie, tak si za tým možno reálne predstaviť len tri dôvody. Prvým je, že nechce ďalej pokračovať ako subjekt, ale ako bez subjektivity /napr. nechce platiť dppo 23%, ale jednotlivo dpfo/. Druhým je, že nie je schopné existovať kvôli nezhodám, neschopnosti postaviť funkčný výbor a samostatne hospodáriť, takže les dá do prenájmu. Tretím je dobrovoľný prenájom. Ostatné spôsoby zániku sú bez likvidácie.
Ak ide o prvý prípad – tak si dokážem predstaviť, že sa detransformuje a môže ďalej fungovať, ako PS bez subjektivity. Ak ide o druhý alebo tretí prípad – tak ... musí existovať niekto, kto preberie lesné pozemky, trebárs do prenájmu a bude podielnikov vyplácať jednotlivo, bez spoločenstva, podľa nájomných zmlúv na podiely. Vtedy by už mal prevziať aj právo a povinnosť starať sa o les dňom zrušenia PS a jeho vstupom do likvidácie. Les musí mať obhospodarovateľa. Divil by som sa, ak by to už dňom zrušenia nepožadoval Obvodný lesný úrad. Podľa § 60, ods. 1, písm. n, zákona o lesoch má OLÚ v takom prípade právo aj určiť obhospodarovateľa. Rovnako by som sa divil, ak lesný úrad požaduje povinnosť hospodárenia a priznáva toto právo subjektu, ktorý ako registračný orgán sám zrušil.
Ak by sme napriek tomu dospeli k názoru, že PS v likvidácii aj po zrušení môže ťažiť guľatinu, je schopné ju predať a peniaze rozdeliť členom, teda plné fungovanie, tak ... prečo sa potom vlastne zrušilo a likviduje sa ?

ďakujem za reakciu
ano, ide o transformaciu na inu spoločnosť, ale pokým sa to všetko vybaví, lesný úrad vedie ako obhospodarovateľa stále firmu v likvidácii
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

an-ps Pozri príspevok
ďakujem za reakciu
ano, ide o transformaciu na inu spoločnosť, ale pokým sa to všetko vybaví, lesný úrad vedie ako obhospodarovateľa stále firmu v likvidácii
Ale to je potom ... iné kafe. Ktoré podlieha nie § 26, ale § 25 zákona 181/1995. Teda nejde o likvidáciu, ale o transformáciu – premenu na inú spoločnosť. Jednoducho povedané ... čo sa transformuje, to sa nelikviduje... a naopak. Tak, ako to, čo sa rekonštruuje – prestavuje, sa nedemoluje až do poslednej tehly. Podľa odkazu v citovaných § sa malo posúdiť podľa § 69, nie § 70 Obch. zákonníka. Ak vôľa premeniť nasledovala až po vstupe do likvidácie, mala byť zmena zámeru oznámená, postup prehodnotený a zrušený. Celé to vyplýva asi z toho , že lesný úrad nie sú zvyknutý riešiť veci podľa Obchodného zákonníka, inak by tento stav nemal tolerovať.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať