Zavrieť

Porady

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Pekný deň všetkých ochranuchtivým.

Má tu niekto už zaregistrovanú firmu? Má niekto poverenú osobu? Zjednodušene má v tom niekto jasno? Lebo ja nie. Otázka: Čo všetko ste uviedli do formulára k bodu 41? Aký ste si tam zvolili postup?
PS: Ak má niekto nieaké vzory na vyplnenie a ak bude taký zlatý mohol by ich sem aj prilepiť,tak nech ich prilepý. Myslím že všetcia mu budeme za to vďačný.
No nebudem sa tu ďalej rozpisovať, priliepajte...poskytujte všetky možné údaje.
Pekný dníček všetkým... cmuuuuk.
PS: Od stredy má byť zima... : (
Usporiadat
Janka6685 Janka6685

Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac
Ahojte.

Chcela by som vedieť, čo presne znamená spracovanie Evidenčného listu informačného systému. Je na to tlačivo, v ktorom mám rozpísané, aké osobné údaje spracúvavam, kto ich spracúva, aké sú tretie strany, atď...ale chcem vedieť, či mám mať spísané aj konkrétne mená, rodné čísla, adresy,........všetkých zamestnancov, dodávateľov, odberateľov, alebo len vo všeobecnosti viesť, aké údaje sa spracúvajú?
0 0
JankaS JankaS

JankaS je offline (nepripojený) JankaS

Chcem Vás veľmi pekne poprosiť o radu, na školení nám hovorili o uzamykateľnej skrini, kde majú byť archivavané doklady (osobné údaje), maá byť nejako špecifická tá skriňa.
0 0
SilviaS SilviaS

SilviaS je offline (nepripojený) SilviaS

Pokiaľ ja viem môže to byť obyčajná skriňa, ale musí byť uzamknutá a kľúče musí mať osoba poverená.
Silvia
0 0
Janka6685 Janka6685

Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac
Janka6685
Ahojte.

Chcela by som vedieť, čo presne znamená spracovanie Evidenčného listu informačného systému. Je na to tlačivo, v ktorom mám rozpísané, aké osobné údaje spracúvavam, kto ich spracúva, aké sú tretie strany, atď...ale chcem vedieť, či mám mať spísané aj konkrétne mená, rodné čísla, adresy,........všetkých zamestnancov, dodávateľov, odberateľov, alebo len vo všeobecnosti viesť, aké údaje sa spracúvajú?
Nepomôžete mi, prosím?
0 0
Melnick Melnick

Melnick je offline (nepripojený) Melnick

človek čo opustil Poradu.
Janka6685
Nepomôžete mi, prosím?
Janka k tejto problematike je toho strašne veľa.
Ty musíš mať vypracovanú internú smernicu,kde budeš mať na svoje podmienky prispôsobené akou formou sa v tvojej firme budú spracovávať a likvidovať osobné údaje. Musíš mať smernicou určenú osobu,ktorá bude dohliadať nad ochranou os.údajov.
Ak dochádza k cezhraničným tokom os.údajov dbať ,aby cieľová
krajina zaručovala primeranú úroveň ochrany.
Proste najlepšie bude dôkladne preštudovať zákon o ochrane
os.údajov č 428/2002 v znení 602/2003,576/2004 a posledného zákona č.90/2005Z.z.
0 0
Janka6685 Janka6685

Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac
Melnick
Janka k tejto problematike je toho strašne veľa.
Ty musíš mať vypracovanú internú smernicu,kde budeš mať na svoje podmienky prispôsobené akou formou sa v tvojej firme budú spracovávať a likvidovať osobné údaje. Musíš mať smernicou určenú osobu,ktorá bude dohliadať nad ochranou os.údajov.
Ak dochádza k cezhraničným tokom os.údajov dbať ,aby cieľová
krajina zaručovala primeranú úroveň ochrany.
Proste najlepšie bude dôkladne preštudovať zákon o ochrane
os.údajov č 428/2002 v znení 602/2003,576/2004 a posledného zákona č.90/2005Z.z.
Mám pocit, že som dala konkrétnu otázku. Aj tak ďakujem za reakciu. (síce píšem po dlhom čase, ale...)
0 0
Žofa Žofa

Žofa je offline (nepripojený) Žofa

Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať či niekde môžem nájsť tlačivo-Evidenčný list informačného systému. Taktiež mi nie je jasné ako Janke, či na tomto tlačive mám vypisovať všetky osobné údaje zamestnancov, dodávateľov a odberateľov. Ak áno vie niekto poradiť?
Ďakujem
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Žofa
Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať či niekde môžem nájsť tlačivo-Evidenčný list informačného systému. Taktiež mi nie je jasné ako Janke, či na tomto tlačive mám vypisovať všetky osobné údaje zamestnancov, dodávateľov a odberateľov. Ak áno vie niekto poradiť?
Ďakujem
Vzor tlačiva pre evidenciu IS neexistuje (myslíme tým taký informačný systém, ktorý síce nepodlieha registrácii, ale prevádzkovateľ je povinný ho evidovať podľa § 29 z. 428/2002: "(1) O informačných systémoch, ktoré nepodliehajú registrácii, prevádzkovateľ vedie evidenciu, a to najneskôr odo dňa začatia spracúvania údajov v týchto informačných systémoch.").

Podľa § 30 je obsah evidencie totožný ako pri registrácii:

"Evidencia podľa § 29 ods. 1 obsahuje údaje uvedené v § 26 ods. 3."

Čiže buď si vytvoríš vlastný evidenčný list s uvedenými údajmi, alebo na školeniach doporučili vyplniť registračný list ako pri registrácii. Tento registračný list potom netreba posielať na úrad, len sa založí vo firme, čím je splnená podmienka evidencie.

Talčivo registrácie použiteľné aj pre evidenciu nájdeš tu:
http://www.dataprotection.gov.sk/bux...hp?page_id=141

"Taktiež mi nie je jasné ako Janke, či na tomto tlačive mám vypisovať všetky osobné údaje zamestnancov, dodávateľov a odberateľov."

Aj pre Janku - v tlačive neuvádzaš konkrétne osobné údaje zamestnancov, len uvedieš, aké osobné údaje spracúvaš, napr.:

"V IS firmy XY sa spracúvajú nasledovné osobné údaje zamestnancov:
1. meno
2. priezvisko
3. trvalé bydlisko
4. dátum narodenia
5...."

Neviem, akých máte dodávateľov a odberateľov (či fyzické alebo právnické osoby), ale ak sú to právnické osoby (firmy, živnostníci), tak neviem, aké osobné údaje chcete evidovať a spracovávať. Veď zákon jednoznačne hovorí, že ochranan osobných údajov sa týka údajov fyzických osôb ....

Ak sú dodoávatelia a odberatelia fyzické osoby a evidujete ich osobné údaje, tak potom musíte v evidenčnom liste uviesť, ktoré osobné údaje evidujete (podobne ako som uviedol vyššie).

Je to už konkrétnejšia odpoveď?
Naposledy upravil Chobot : 02.05.06 at 06:43
0 0
Janka6685 Janka6685

Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac
Chobot
Vzor tlačiva pre evidenciu IS neexistuje (myslíme tým taký informačný systém, ktorý síce nepodlieha registrácii, ale prevádzkovateľ je povinný ho evidovať podľa § 29 z. 428/2002: "(1) O informačných systémoch, ktoré nepodliehajú registrácii, prevádzkovateľ vedie evidenciu, a to najneskôr odo dňa začatia spracúvania údajov v týchto informačných systémoch.").

Podľa § 30 je obsah evidencie totožný ako pri registrácii:

"Evidencia podľa § 29 ods. 1 obsahuje údaje uvedené v § 26 ods. 3."

Čiže buď si vytvoríš vlastný evidenčný list s uvedenými údajmi, alebo na školeniach doporučili vyplniť registračný list ako pri registrácii. Tento registračný list potom netreba posielať na úrad, len sa založí vo firme, čím je splnená podmienka evidencie.

Talčivo registrácie použiteľné aj pre evidenciu nájdeš tu:
http://www.dataprotection.gov.sk/bux...hp?page_id=141

"Taktiež mi nie je jasné ako Janke, či na tomto tlačive mám vypisovať všetky osobné údaje zamestnancov, dodávateľov a odberateľov."

Aj pre Janku - v tlačive neuvádzaš konkrétne osobné údaje zamestnancov, len uvedieš, aké osobné údaje spracúvaš, napr.:

"V IS firmy XY sa spracúvajú nasledovné osobné údaje zamestnancov:
1. meno
2. priezvisko
3. trvalé bydlisko
4. dátum narodenia
5...."

Neviem, akých máte dodávateľov a odberateľov (či fyzické alebo právnické osoby), ale ak sú to právnické osoby (firmy, živnostníci), tak neviem, aké osobné údaje chcete evidovať a spracovávať. Veď zákon jednoznačne hovorí, že ochranan osobných údajov sa týka údajov fyzických osôb ....

Ak sú dodoávatelia a odberatelia fyzické osoby a evidujete ich osobné údaje, tak potom musíte v evidenčnom liste uviesť, ktoré osobné údaje evidujete (podobne ako som uviedol vyššie).

Je to už konkrétnejšia odpoveď?
Ďakujem, toto je už naozaj konkrétnejšia odpoveď.
0 0
Ivette Ivette

Ivette je offline (nepripojený) Ivette

Žofa
Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať či niekde môžem nájsť tlačivo-Evidenčný list informačného systému. Taktiež mi nie je jasné ako Janke, či na tomto tlačive mám vypisovať všetky osobné údaje zamestnancov, dodávateľov a odberateľov. Ak áno vie niekto poradiť?
Ďakujem
Rada by som sa pridala do diskusie. Tlačivo pre evidenciu som si stiahla z internetu. Ja však neviem, čo mám uviesť do časti "právny základ informačného systému", keď spracúvame len údaje o zamestnancoch pre mzdové účely a dodávateľov-živnostníkov v rámci zmluvných vzťahov.
Vedel by mi niekto poradiť ako na to ísť?
Z toho návodu na vyplnenie tlačiva, ktorý je tiež k dispozícii na www.dataprotection.gov.sk mi to vôbec nie je jasné
Ďakujem
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Ivette
Rada by som sa pridala do diskusie. Tlačivo pre evidenciu som si stiahla z internetu. Ja však neviem, čo mám uviesť do časti "právny základ informačného systému", keď spracúvame len údaje o zamestnancoch pre mzdové účely a dodávateľov-živnostníkov v rámci zmluvných vzťahov.
Vedel by mi niekto poradiť ako na to ísť?
Z toho návodu na vyplnenie tlačiva, ktorý je tiež k dispozícii na www.dataprotection.gov.sk mi to vôbec nie je jasné
Ďakujem
Veď to tam máš pekne napísané, čo sa tam uvádza. Je to právny základ, podľa ktorého spracúvaš osobné údaje. Spracovnaie os. údajov môže byť buď ako povinnosť zo zákona, kedy sa nevyžaduje súhlas dotknutej osoby alebo na základe ich súhlasu.

Pre Tvoje účely zákonník práce priamo nevyžaduje od zamestnancov poskytovať osobné údaje, preto ich spracúvaš na základe súhlsu dotknutej osoby.

Prečo chceš spracúvať údaje živnostníkov podľa zákona o ochrane os. údajov? Veď to nie sú fyzické osoby, ale podnikatelia, na tých sa ochrana os. údajov nevzťahuje.
0 0
Ivette Ivette

Ivette je offline (nepripojený) Ivette

"Prečo chceš spracúvať údaje živnostníkov podľa zákona o ochrane os. údajov? Veď to nie sú fyzické osoby, ale podnikatelia, na tých sa ochrana os. údajov nevzťahuje."

Živnostníci sú síce podnikatelia, ale fyzické osoby, tak si myslím, že tiež patria medzi fyzické osoby a nie právnické, alebo sa mýlim.
Čo sa týka toho súhlasu dotknutej osoby, tak na školení nám hovorili, že pri spracúvaní na mzdové účely a odvody do poisťovní nie je potrebný súhlas dotknutej osoby lebo toto spracúvanie je nevyhnutné pre plnenie zmluvy (pracovnej) s dotknutou osobou (§7 ods. 4b zákona 482/2002 Z.z.) len v prípade, že by sme si chceli kopírovať nejaké doklady tak je potrebný. Ale možno som to zle pochopila.

Inak ďakujem veľmi pekne za odpoveď
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Ivette
"Prečo chceš spracúvať údaje živnostníkov podľa zákona o ochrane os. údajov? Veď to nie sú fyzické osoby, ale podnikatelia, na tých sa ochrana os. údajov nevzťahuje."

Živnostníci sú síce podnikatelia, ale fyzické osoby, tak si myslím, že tiež patria medzi fyzické osoby a nie právnické, alebo sa mýlim.
Čo sa týka toho súhlasu dotknutej osoby, tak na školení nám hovorili, že pri spracúvaní na mzdové účely a odvody do poisťovní nie je potrebný súhlas dotknutej osoby lebo toto spracúvanie je nevyhnutné pre plnenie zmluvy (pracovnej) s dotknutou osobou (§7 ods. 4b zákona 482/2002 Z.z.) len v prípade, že by sme si chceli kopírovať nejaké doklady tak je potrebný. Ale možno som to zle pochopila.

Inak ďakujem veľmi pekne za odpoveď
Aj tak si myslím, že živnostník je právnická osoba a na neho sa ochranan os. údajov nevzťahuje. Aké ich údaje vlastne spracúvaš? Je to meno (teda zároveň názov firmy) adresa (sídlo podnikania) možno telefón, číslo účtu IČO a DIČ. Všetko to sa týka živnostníka ako podnikateľa, nie ako fyzickej osoby, hoci mnohé údaje sú totožné.

U tých zamestnancov je to diskutabilné. My patríme do jendej veľkej skupiny a naša materská spoločnosť mala kontrolu z úradu, kde bolo vytknutých pár vecí a doporučených niekoľko opatrení. Na základe týchto navrhli právnici kopec vecí, ktoré museli všetky firmy v skupine zabezpečiť ohľadne OOÚ. Jednou z nich bolo, že do prac. zmlúv sa doplnila klauzula, že zamestnanec súhlasí so spracúvaním OÚ. Neviem, či je to nevyhnutne potrebné, ale pre budúcnosť je lepšie to tam mať. Nikdy nevieš, aký názor bude mať inšpektor, ktorý príde z úradu na kontrolu. Možno nebude mať výhrady, ale môže Ti to vytknúť a napariť pokutu.

Takže rozhodni sa sama (alebo po porade s vedením).
0 0
ANNAP ANNAP

ANNAP je offline (nepripojený) ANNAP

Mám otázku.Zavádzame na firme normu ISO externým spôsobom. Čím sa má preukázať takýto človek, aby som mu mohla poskytnúť k nahliadnutiu zložku pracovníka, ktorá tiež je spracovávaná podľa noriem ISO. Po vyhotovení bude audit.Ten kto ho prevedie bude externý pracovník, môžem mu poskytnúť k nahliadnutiu tieto zložky?
Vďaka za odpoveď
0 0
ANNAP ANNAP

ANNAP je offline (nepripojený) ANNAP

posúvam vyššie
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

Dočítala som sa, že Úrad na ochranu osobných údajov začína vykonávať kontroly. Podnikateľské subjekty, ktoré doteraz nezaregistrovali pracovníka povereného ochranou osobných údajov, môžu od júla 2006 dostať pokutu do 3 000 000 Sk. <o></o>Zaregistrovať zodpovednú osobu na Úrade musia všetci podnikatelia a organizácie, ktoré zamestnávajú nad päť zamestnancov. Vyplýva to zo zmeny zákona o ochrane osobných údajov schválenej pred rokom. Úrad zatiaľ nikoho nepokutoval, v druhom polroku tohto roka však plánuje skontrolovať prevádzkovateľov, u ktorých je zrejmé, že si neplnili povinnosti. Pri kontrolách sa budú preverovať vedomosti poverených zodpovedných osôb aj formou testu. Firmy, ktoré už pred prijatím novely zákona o ochrane osobných údajov spracovávali osobné údaje, mali nahlásiť zodpovednú osobu do 30. júna 2005. Začínajúci podnikatelia tak musia urobiť pred začiatkom spracovávania osobných údajov.



<o></o>
0 0
milanr milanr

milanr je offline (nepripojený) milanr

Chcem sa opýtať zainteresovaných, v súvislosti s povinnosťami zodpovednej osoby vo firme. Od nahlásenia na Úrad ubehol už rok, lenže nahlásením zrejme pre ZO začali aj povinnosti. Má povinnosť ZO vypracovať niejaký zápis z kontrolnej činnosti, poprípade akú evidenciu je povinná viesť a predložiť úradu pri kontrole. Ak má niekto niejaký vzoreček niečoho užitočného, tak nech, prosím, prilepí.Vďaka
0 0
milanr milanr

milanr je offline (nepripojený) milanr

Dúfala som, že sa niekto ozve. Budem rada, ak napíšte svoje postrehy. Ide mi hlavne o to, či ako ZO musím niečo kontrolovať a vyhotoviť o tom zápis, akú formu má ten zápis mať, poprípade, či musíme mať vo firme vypracovanú smernicu, ktorá by tieto veci upravovala, teda činnosť ZO, frekvencie kontrol a ich spôsob a podobne.
0 0
milanr milanr

milanr je offline (nepripojený) milanr

Viem, že dnes má asi väčšina z vás starosti s odovzdaním RZ ZP, ale ja potrebujem s ú r n e poradiť. Vo firme zavádzame kamerový systém na monitorovanie priestorov firmy, nie zamestnancov. Ide o to, aby sa monitoroval neoprávnený vstup do objektu. Bude správne, ak v súvislosti s OOÚ urobíme nasledovné:
1. Urobí sa evidencia IS Kamerový systém v zmysle §28,29,30
2. Monitorovaný priestor sa oznančí piktogramami
3. Poučia sa všetky osoby, ktoré budú kam. systém obsluhovať
4. Urobí sa zmena do Bezpečnostného projektu.
V zákone som sa to spomína iba v § 10 ods. 7, potrebujem hlavne súrne vedieť, či tam nie je povinosť REGISTRÁCIE IS ?! Dúfam, že sa ozve niekto skúsený.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

milanr
Viem, že dnes má asi väčšina z vás starosti s odovzdaním RZ ZP, ale ja potrebujem s ú r n e poradiť. Vo firme zavádzame kamerový systém na monitorovanie priestorov firmy, nie zamestnancov. Ide o to, aby sa monitoroval neoprávnený vstup do objektu. Bude správne, ak v súvislosti s OOÚ urobíme nasledovné:
1. Urobí sa evidencia IS Kamerový systém v zmysle §28,29,30
2. Monitorovaný priestor sa oznančí piktogramami
3. Poučia sa všetky osoby, ktoré budú kam. systém obsluhovať
4. Urobí sa zmena do Bezpečnostného projektu.
V zákone som sa to spomína iba v § 10 ods. 7, potrebujem hlavne súrne vedieť, či tam nie je povinosť REGISTRÁCIE IS ?! Dúfam, že sa ozve niekto skúsený.
Určite si čítal ten § 7, ale pre istotu ho sem pripnem:
"(7) Priestor prístupný verejnosti možno monitorovať pomocou videozáznamu alebo audiozáznamu len na účely verejného poriadku a bezpečnosti, odhaľovania kriminality alebo narušenia bezpečnosti štátu, a to len vtedy, ak priestor je zreteľne označený ako monitorovaný. Označenie monitorovaného priestoru sa nevyžaduje, ak tak ustanovuje osobitný zákon. Vyhotovený záznam možno využiť len na účely trestného konania alebo konania o priestupkoch, ak osobitný zákon neustanovuje inak."

Neviem, či tie priestory, ktoré chcete monitorovať sú prístupné verejnosti, ale ak tam majú prístup len zamestnanci, tak si myslím, že netreba robiť takéto obštrukcie, lebo zákon káže splniť si povinnosti len pri monitorovaní verejných priestorov. Ak tam chodí verejnosť, tak tie kroky sú, myslím si, správne. Neviem, či to podlieha registrácii, ale zdá sa mi, že stačí evidencia. Nezabudni v predpise uviesť, že takéto záznamy budú zlikvidované po 7 dňoch od ich vyhotovenia.

My sme tiež zaviedli na jednom pracovisku, neprístupnom verejnosti, kamerový systém (kvôli opakujúcim sa krádežiam osobných vecí) a nemáme na to osobitné predpisy ani registráciu.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať