cloe Včera mi tiež prišiel jeden, čo si tri roky robil sám a že už na to nemá čas. Tak som si vypýtala Výkaz o majetku a záv. k 31.12.2007 a tam mal na pohľadávkách sumu cez 10 mil. Sk. Tak sa ho pýtam- tebe odberatelia toľko dlžia?
/Ide o malého živnostníka/. A on na to, že nie, že má všetko poplatené. Tak sa ho pýtam, kde sa mu tam zobrala taká suma. Vyjavene hľadel na to nechápajúc čo vlastne znamenajú pohľadávky vo výkaze.
Ževraj to len vytlačil z počítača a nečítal, čo tam je. Načo. Veď počítač to všetko urobí sám
Tak to aj odovzdal na DU. Samozrejme som ho tam poslala znovu s opravným DP. Takže asi aj takto si to poniektorí vedú sami...
... no nie "asi iba poniektorí", ale povedala by som, že snáď "poviacerí" podnikatelia, ktorí nemajú ekonomické chápanie, alebo vzdelanie a chcú ušetriť tam, kde sa im to vôbec nemusí vyplatiť, si to vedú takto podobne ... nechcem byť škodoradostná, ale škoda, že nekončil s podnikaním a neupravoval si základ dane
... to by sa možno pri kontrole aspoň trošku vystrašil, ak by zistil, čo by mu chceli dorubiť z titulu povinnej úpravy základu dane ... veď to je to, že mnohí si myslia, mám program, viem účtovať ... osobne som sa stretla už aj s takým účtovníctvom, kde boli vo VOZD a POZD zaúčtované aj PRIEBEŽNÉ POLOŽKY ... vraj je to tiež výdavok, tak kde je problém?
...ešte dodám, že už som počula aj také názory podnikateľov, že sa im neoplatí platiť si účtovníčku, pretože počítajú s tým, že ich finančný postih pri prípadnej kontrole by mal byť vždy menší, ako keď si spočítajú náklady na účtovné služby za 5-ročné, príp. 10-ročné obdobie, ak im vôbec tá kontrola z DÚ príde ... no vidíte? aj tomu sa môže hovoriť efektívne znižovanie nákladov na prevádzkovú réžiu !!!