Čítam, čítam, a nedá mi nereagovať. S každým klientom mám uzatorenú zmluvu, kde sa na začiatku dohodneme na určitých pravidlách, pričom nechávam pootvorené dvierka pre neho aj pre mňa. Stalo sa mi, že som z vlastnej iniciatívy klientovi zľavila - nedarilo sa mu, mal menší objem dokladov, ale aj, že som pridala, pretože mu počet dokladov stúpol. Tiež sa orientujem cenou za 1 položku. Je to však informatívny údaj, ktorý mi povie, asi kde by som sa mala nachádzať pri stanovení ceny. Veď nás platia nie za to, aby sme napísali riadok do PC, ale za vedomosti, za študovanie zákonov ich problematiky, za správnosť. Snažím sa zohľadniť to, či mu doklady vypisujem ja (PPD, VPD), či je neporiadnik, či mu musím skontrolovať aj bodku za vetou, atď, atď. Svoje sociálne cítenie prejavum v tom, že keď vidím, že sa mu nedarí, neurgujem platby, počkám, veď sa dočkám. Zatiaľ to nik nezneužil. Dilemu o cene mám vtedy, keď robím tzv. jednorázovky, ako napríklad teraz pri daňových priznaniach. Musím povedať pravdu, že tam som veľakrát sama proti sebe. Je mi ľúto zapýtať za DP 500,-- Sk. Robila som už aj DP susedom, pri ktorom som "maturovala" a dostala som za to Ďakujem. Však aspoň niečo, aj keď v obchode ja za ďakujem nedostanem nič.
Čiže, je to individuálne, ale predávame vedomosti a za tie sa všade na svete platí.