[QUOTE=branislavp;1203002]
CIMOM 1. V ktorom zákone je uvedené, že pri prevode nehnuteľnosti Správa katastra si vyžaduje aj LV úradne overený,
2. kedy je treba dokazovať vlastníctvo k nehnuteľnosti, a nie starší ako 3 mesiace. Ďakujem.
k 1. Návrh na vklad do katastra podaný účastníkom konania písomne musí obsahovať zákonom stanovené náležitosti:
1. meno (obchodné meno, názov) a miesto trvalého pobytu (sídlo) účastníka konania,
2. označenie správy katastra, ktorej je návrh adresovaný,
3. označenie právneho úkonu, na základe ktorého má vzniknúť, zmeniť sa alebo zaniknúť právo k nehnuteľnosti (napr. kúpna zmluva). Ak sú predmetom návrhu na vklad právne vzťahy z viacerých právnych úkonov, označia sa všetky tieto právne úkony,
4. číslo listu vlastníctva a názov katastrálneho územia, ak je právo k nehnuteľnosti, ktoré má byť vkladom dotknuté, už v katastri zapísané,
5. určenie dňa, ku ktorému majú vzniknúť právne účinky vkladu pri prevode majetku štátu na iné osoby podľa zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov.
K návrhu na vklad je potrebné priložiť prílohy, ktorými sú najmä:
1. zmluva, na základe ktorej má byť zapísané právo k nehnuteľnosti do katastra, v počte vyhotovení podľa počtu účastníkov konania a jej tri ďalšie vyhotovenia,
2. verejná listina alebo iná listina, ktorá potvrdzuje právo k nehnuteľnosti –
ak toto právo k nehnuteľnosti nie je vpísané na liste vlastníctva,3. identifikácia parciel – ak vlastnícke právo nie je vpísané na liste vlastníctva,
4. geometrický plán – ak nehnuteľnosť, ktorá vznikla reálnym rozdelením alebo zlúčením nehnuteľností, alebo k listine o vecnom bremene,
5. ocenenie nehnuteľnosti,
6. výpis z obchodného registra alebo z iného registra, ak je účastníkom konania právnická osoba,
7. dohoda o splnomocnení, ak je účastník konania zastúpený splnomocnencom.
Takže originál LV sa neprikladá.
k 2.
Čo sa týka stavebného zákona, lehota 3 mesiace nie je nikde, stavebný úrad nemôže požadovať takýto doklad.
CIMOM