Zavrieť

Porady

Téma je uzavretá.
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

https://theaircurrent.com/aviation-s...em-mcas-jt610/
- možno aj toto to bude.... v každom prípade, ak toto bolo príčinou - tak je to obrovská výrobná chyba a stovky Boeningov sú v ohrození (a pasažieri detto).
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

buchač
Pri prvej nehode v Indonézii šlo o zlyhanie ... " systém MCAS ".
Podľa všetkého (odborné zdroje) to bolo aj v tomto prípade.
O tomto prípade bola rekonštrukcia v National Geographic - Letecké katastrófy - a podľa dokumentu - príčina bola naozaj MCAS.
0 0
vlado 33 vlado 33

vlado 33 je offline (nepripojený) vlado 33

Tiež som bol zavislák, už nie som...Pekne, ...pááá.,
2 0
afrikánka afrikánka

afrikánka je offline (nepripojený) afrikánka

misoft
buchač
Pri prvej nehode v Indonézii šlo o zlyhanie ... " systém MCAS ".
Podľa všetkého (odborné zdroje) to bolo aj v tomto prípade.
O tomto prípade bola rekonštrukcia v National Geographic - Letecké katastrófy - a podľa dokumentu - príčina bola naozaj MCAS.
Veru tak, v prvom prípade MCAS, pravdepodobne aj teraz. Veď som mu aj prvá dala "užitočné"
1 0
vlado 33 vlado 33

vlado 33 je offline (nepripojený) vlado 33

afrikánka
misoft
buchač
Pri prvej nehode v Indonézii šlo o zlyhanie ... " systém MCAS ".
Podľa všetkého (odborné zdroje) to bolo aj v tomto prípade.
O tomto prípade bola rekonštrukcia v National Geographic - Letecké katastrófy - a podľa dokumentu - príčina bola naozaj MCAS.
Veru tak, v prvom prípade MCAS, pravdepodobne aj teraz. Veď som mu aj prvá dala "užitočné"
1 0
vlado 33 vlado 33

vlado 33 je offline (nepripojený) vlado 33

vlado 33
afrikánka
misoft
buchač
Pri prvej nehode v Indonézii šlo o zlyhanie ... " systém MCAS ".
Podľa všetkého (odborné zdroje) to bolo aj v tomto prípade.
O tomto prípade bola rekonštrukcia v National Geographic - Letecké katastrófy - a podľa dokumentu - príčina bola naozaj MCAS.
Veru tak, v prvom prípade MCAS, pravdepodobne aj teraz. Veď som mu aj prvá dala "užitočné"
Mac Gyver kedy pôjde? zas sa nasmejem.
0 0
afrikánka afrikánka

afrikánka je offline (nepripojený) afrikánka

Šak sa tu pohľadajte, aj susedov, známych...


https://stbezo.info/l40.htm
1 0
vlado 33 vlado 33

vlado 33 je offline (nepripojený) vlado 33

Neviem prečo sa hádate. Čo trebalo odstrániť, sa odstránilo. Zbytok sa odstráni v budúcnosti.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

misoft Pozri príspevok
Tie "plutvy" na krídlach - to sú winglety - slúžia na odklonenie vzdušného víru od krídel, aby sa ďalšie lietadlo nedostalo do úplavu.

Ak si však myslel toto

(pod nápisom Clive Beddoe) - tak toto sú vonkajšie senzory nábehu - takže ak toto zlyhá - tak počítač dostáva zlé údaje. Sú dva - na každej strane, každý je nezávislý na tom druhom (v prípade chyby sa dá prepnúť na ten správny, lebo každý osve dáva údaje buď pre kapitána a pre 1. dôstojníka), potom sú tam Pitotové trubice (celkovo 3).
Winglety som samozrejme nemyslel, myslel som ten mechanický ukazovateľ uhla nábehu /AoA senzor/. Ak ten zlyhá, tak síce počítač dostáva nesprávne údaje, ale to nič na tom nemení, že posádka má predsa ešte rýchlomer a hodnoty vertikálneho stúpania a polohu výškového kormidla. To, kedy sa dostávajú na pádovú rýchlosť /strata vztlaku/ je signalizované od vibrácie riadidiel, po rôzne iné signalizácie. Ale aj bez tých upozornení musia z údajov o rýchlosti a polohe výškového kormidla vedieť, či ešte budú letieť, alebo už začnú padať...

Ďalšia vec je, že Boeing razí filozofiu, kedy je stále pilot dosť podstatný v kabíne, a môže veľa vecí ovplyvniť. Napríklad Airbus razí opačnú filozofiu, kedy čo najviac riadenia preberá samotný systém a pilot ho iba dozoruje.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Nandrolon

Winglety som samozrejme nemyslel, myslel som ten mechanický ukazovateľ uhla nábehu /AoA senzor/. Ak ten zlyhá, tak síce počítač dostáva nesprávne údaje, ale to nič na tom nemení, že posádka má predsa ešte rýchlomer a hodnoty vertikálneho stúpania a polohu výškového kormidla. To, kedy sa dostávajú na pádovú rýchlosť /strata vztlaku/ je signalizované od vibrácie riadidiel, po rôzne iné signalizácie. Ale aj bez tých upozornení musia z údajov o rýchlosti a polohe výškového kormidla vedieť, či ešte budú letieť, alebo už začnú padať...

Ďalšia vec je, že Boeing razí filozofiu, kedy je stále pilot dosť podstatný v kabíne, a môže veľa vecí ovplyvniť. Napríklad Airbus razí opačnú filozofiu, kedy čo najviac riadenia preberá samotný systém a pilot ho iba dozoruje.
No - ak AoA zlyhá - stratí sa informácia o sklone, počítač môže vyhodnotiť (a "vďaka" autopilotu)a nariadiť stúpanie, zväčšuje sa stúpanie = klesá vztlak (aj napriek plnému ťahu motorov), Pitotka síce môže "hlásiť" kritickú (pádovú) rýchlosť (a vtedy vibruje knipel), lenže - pokiaľ posádka zle vyhodnotí situáciu - malér je na svete.
Zapni si niekedy Nat.Geo a sleduj - uvidíš, koľko faktorov je v hre.
Airbus už ustupuje (čiastočne) od tejto filozófie - po tých pár malérov, kedy sa posádka SPOLIEHALA na počítače a tie (aj vďaka rôznym príčinám zlyhania senzorov) urobili naprogramované, bez ohľadu na to, že to viedlo k rozporom a ku katastrofe.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

misoft
Nandrolon

Winglety som samozrejme nemyslel, myslel som ten mechanický ukazovateľ uhla nábehu /AoA senzor/. Ak ten zlyhá, tak síce počítač dostáva nesprávne údaje, ale to nič na tom nemení, že posádka má predsa ešte rýchlomer a hodnoty vertikálneho stúpania a polohu výškového kormidla. To, kedy sa dostávajú na pádovú rýchlosť /strata vztlaku/ je signalizované od vibrácie riadidiel, po rôzne iné signalizácie. Ale aj bez tých upozornení musia z údajov o rýchlosti a polohe výškového kormidla vedieť, či ešte budú letieť, alebo už začnú padať...

Ďalšia vec je, že Boeing razí filozofiu, kedy je stále pilot dosť podstatný v kabíne, a môže veľa vecí ovplyvniť. Napríklad Airbus razí opačnú filozofiu, kedy čo najviac riadenia preberá samotný systém a pilot ho iba dozoruje.
No - ak AoA zlyhá - stratí sa informácia o sklone, počítač môže vyhodnotiť (a "vďaka" autopilotu)a nariadiť stúpanie, zväčšuje sa stúpanie = klesá vztlak (aj napriek plnému ťahu motorov), Pitotka síce môže "hlásiť" kritickú (pádovú) rýchlosť (a vtedy vibruje knipel), lenže - pokiaľ posádka zle vyhodnotí situáciu - malér je na svete.
Zapni si niekedy Nat.Geo a sleduj - uvidíš, koľko faktorov je v hre.
Airbus už ustupuje (čiastočne) od tejto filozófie - po tých pár malérov, kedy sa posádka SPOLIEHALA na počítače a tie (aj vďaka rôznym príčinám zlyhania senzorov) urobili naprogramované, bez ohľadu na to, že to viedlo k rozporom a ku katastrofe.
Letecké katastrofy som videl už asi všetky čo boli odvysielané...
Toto vypadá na klasické po česky "přetažení", kedy je čumák hore a rýchlosť klesá, odtrhnú sa prúdnice a už to ide. Vtedy je jediná záchrana dať plný výkon, rýchlo potlačiť, sklopiť čumák dole a nabrať rýchlosť, lenže ak je malá výška, tak to skončí haváriou. Ďalšia vec je, že systém ak má chybné údaje /teda rýchlosť je "akože dostatočná", snaží sa pri "padaní" ešte viacej dvíhať čumák, ale pokiaľ viem, dajú sa predsa tie systémy povypínať, teda aspoň cez deň, horizont predsa museli vidieť.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Nandrolon
Letecké katastrofy som videl už asi všetky čo boli odvysielané...
Toto vypadá na klasické po česky "přetažení", kedy je čumák hore a rýchlosť klesá, odtrhnú sa prúdnice a už to ide. Vtedy je jediná záchrana dať plný výkon, rýchlo potlačiť, sklopiť čumák dole a nabrať rýchlosť, lenže ak je malá výška, tak to skončí haváriou. Ďalšia vec je, že systém ak má chybné údaje /teda rýchlosť je "akože dostatočná", snaží sa pri "padaní" ešte viacej dvíhať čumák, ale pokiaľ viem, dajú sa predsa tie systémy povypínať, teda aspoň cez deň, horizont predsa museli vidieť.
Môžeme len hádať, ako to posádka vyhodnotila..... takto len teoretizujeme... Ale v podstate - je to tragédia. Takto ten let skončiť nemal.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Presne, je to celosvetová tragédia. Ak si človek zhodnotí tie letecké katastrofy, tak vidí, že stále sa rôzne kombinujú a reťazia v podstate rovnaké chyby, väčšinou chyby pilota, kde hlavnú úlohu hrá fyzika.
0 0
bettylou bettylou

bettylou je offline (nepripojený) bettylou

:-))
8. marca niekde na východe

https://www.facebook.com/Theworldofl...g5NTE5Njg4Njc/
1 0
Terezia13 Terezia13

Terezia13 je offline (nepripojený) Terezia13

54202424_10157073401143670_4530082601876062208_n.jpg  
1 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
Nandrolon
Ďalšia vec je, že Boeing razí filozofiu,...
...a vzhľadom na nasledovné ide o akú filozofiu ???

" Letecké společnosti si závazně objednaly k březnu 2018 již celkem 4400 kusů tohoto letadla. Nejvíce objednávek je k březnu 2018 od společnosti Flydubai (251), Southwest Airlines (240) a Lion Air (201). "
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

....a po tomto asi tie záväzné objednávky budú rušiť.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

buchač
Nandrolon
Ďalšia vec je, že Boeing razí filozofiu,...
...a vzhľadom na nasledovné ide o akú filozofiu ???

" Letecké společnosti si závazně objednaly k březnu 2018 již celkem 4400 kusů tohoto letadla. Nejvíce objednávek je k březnu 2018 od společnosti Flydubai (251), Southwest Airlines (240) a Lion Air (201). "
Ja nerozumieť reči tvojej.

Filozofiou som myslel fakt, že firma Boeing ide cestou 1. ľudský pilot + 2. autopilot a Airbus to zobral z opačnej strany, teda na 1. mieste autonómny pilot a až na 2. mieste je ľudský pilot. To je hlavný rozdiel medzi prístupom Airbusu a Boeingu.
0 0
BXLmiami BXLmiami

BXLmiami je offline (nepripojený) BXLmiami

bjuty smis
to som ešte nepočul
putin rozvedený...trump 4, alebo 5 žena....gerhard schroder 4 x ženatý ...
nechceme byť snád svetový ?? )

t
No ved tak tá politika aj vyzerá.Ako nezodpovední chlapi :-)
3 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať