misoft Tie "plutvy" na krídlach - to sú winglety - slúžia na odklonenie vzdušného víru od krídel, aby sa ďalšie lietadlo nedostalo do úplavu.
Ak si však myslel toto
(pod nápisom Clive Beddoe) - tak toto sú vonkajšie senzory nábehu - takže ak toto zlyhá - tak počítač dostáva zlé údaje. Sú dva - na každej strane, každý je nezávislý na tom druhom (v prípade chyby sa dá prepnúť na ten správny, lebo každý osve dáva údaje buď pre kapitána a pre 1. dôstojníka), potom sú tam Pitotové trubice (celkovo 3).
Winglety som samozrejme nemyslel, myslel som ten mechanický ukazovateľ uhla nábehu /AoA senzor/. Ak ten zlyhá, tak síce počítač dostáva nesprávne údaje, ale to nič na tom nemení, že posádka má predsa ešte rýchlomer a hodnoty vertikálneho stúpania a polohu výškového kormidla. To, kedy sa dostávajú na pádovú rýchlosť /strata vztlaku/ je signalizované od vibrácie riadidiel, po rôzne iné signalizácie. Ale aj bez tých upozornení musia z údajov o rýchlosti a polohe výškového kormidla vedieť, či ešte budú letieť, alebo už začnú padať...
Ďalšia vec je, že Boeing razí filozofiu, kedy je stále pilot dosť podstatný v kabíne, a môže veľa vecí ovplyvniť. Napríklad Airbus razí opačnú filozofiu, kedy čo najviac riadenia preberá samotný systém a pilot ho iba dozoruje.