No, ja som to tiež takto pochopila a preto som iba zo zvedavosti mesiac 10/2013 začala účtovať akoby už do KV a čo mi z toho vzišlo? Účtujem potraviny v JÚ. Faktúry sú prevažne
hotovostné a to od jedného dodávateľa aj šesť denne. Doposiaľ som to robila tak, že všetky hotovostné fa, na ktorých je deň úhrady totožný s dodaním tovaru, som spočítala na príslušný deň a zaúčtovala jednou sumou do peň.denníka VPD. Ako fa som účtovala iba dodávky tovaru a služieb, ktorých platba prebehla po dni dodania. Tak som mala zaúčtovaných asi 10 DF a 70 VPD. Keď som tento mesiac účtovala podľa toho čo nás čaká od 01.01.2014 vyšlo mi presne 152 nahodených fa a 195 VPD+nejaké VF, príjmy z ERP a banka.Pritom som napr. PHM a zjednodušné daň.doklady nasčítala a zaúčtovala jednou sumou. Teda miesto 70 účt.zápisov mi vyšlo minimálne 350. A to je iba jedna firma. Kto mi to zaplatí? Aj prácu ale aj náklady-viac papierov,lepidla, elektriny...Ak by som sa aj s klientmi dohodla na zvýšenej fakturácii stojí mi to vôbec za to? A čo sa týka tej fakturácie, veď aj tak je práca účtovníka prezentovaná tak, že ti dajú doklady, ty ich pretriediiš, stlačíš gombík a je to. Radšej budú koncom roka kupovať zbytočnosti, aby si trochu skorigovali zisk. A tie pokuty? To je na slučku. Veď toľko ani nezarobím za rok!!!
Takže končím s povzdychom "niečo je tu zhnité, v tomto štáte Slovenskom".