Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
macko555 macko555

macko555 je offline (nepripojený) macko555

minika Pozri príspevok
Ale nezaplatené súdne trovy vznikli na základe žaloby ktorá z hľadiska dôkazného nemá obdoby.!!!!!
Takze ono sa to nabaluje. Ale ako je to vobec mozné??? A to dokazné hladisko posúdil kto? AUS, jarecko, pavol.za alebo ty? alebo vsetci spolocne? Tak to by mali vsetky súdy akceptovat
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

macko555 Pozri príspevok
Takze ono sa to nabaluje. Ale ako je to vobec mozné??? A to dokazné hladisko posúdil kto? AUS, jarecko, pavol.za alebo ty? alebo vsetci spolocne? Tak to by mali vsetky súdy akceptovat
Zdravý sedliacky rozum a zákon plynutia času.
Keď presvedčíte súd, že čas bežal do zadu tak to môže akceptovať.
0 0
macko555 macko555

macko555 je offline (nepripojený) macko555

minika Pozri príspevok
Zdravý sedliacky rozum a zákon plynutia času.
Keď presvedčíte súd, že čas bežal do zadu tak to môže akceptovať.
ja súd predsviedcat nebudem. ja tam ani nebudem a ani nebude o mne. Ale beriem. Cize to pojde asi takto na tom sude:

"Vážený pán sudca, pristúpenie k VPP odporuje zdravému sedliackemu rozumu a zákonu plynutia času. A poplatok detto. Síce som tú návratku podpísala, odniesla na poštu a odoslala do Rapidu, ale oni ma k tomu prinútili a vydierali ma.

A boli tam strašne malé písmenka, boli také malé, ze menšie sú uz len na sprievodných letákoch na liekoch a VPP niektorých bánk. To je tiez nemorálne, zavádzajúce a neprijatelné. Síce som to podpísala, ale ze ma donútili k podpisu VPP som zistila az potom, ako vyrúbili ten poplatok. No nenahnevalo by vás to pán sudca. Takze ja vlastne nebojujem proti poplatku, ale proti celým VPP ku ktorým so neprístúpila. Týmto vlastne odstránim celú príčinu mojho problému.

No a navyše co je úplne nehorázne, mám tu doklad, ze poistovni som k tomuto dátumu nic nedlzila, dokonca som mala preplatok. Z toho automaticky vyplýva, ze ma k tomu donútili. A dovolili si ma dať aj na arbitrážny súd. To je taký zákonom ustanovaný nelegálny súd, co vam fušuje do remesla. A oni teraz chcú odo mna poplatky. Ved to je nemorálne. Jaaj, to som vám pán sudca zabudla povedat, ze som nepristúpila ani k rozhodcovskej doložke. Ja viem, ze túto dolozku tu má asi 90% bánk, operátorov a iných finančných institúcií, ale v mojom prípade je to nemorálne. A ze som mala moznost od tejto dolozky pri podpise odstúpit? alebo ze som mohla do 15 dní odstúpit? Alebo ze som mala od 1.1.07 moznost 30 dni odstúpit? Jáj vtedy som tomu nevenovala pozornost, lebo som nevedela co to znamená. Ale teraz sa ukazuje, ze je to nemorálne. To ze poistovna tvrdí, ze niektorí tak urobili je pre moj prípad nepodstatné. Preto ziadam súd, aby konal podla mojho sedliackeho rozumu a podla zákona plynutia času. Dakujem za pozornost."

Tak to ti zelám vela stastia, a ver ze sa toho AUS chopí zo správnej strany. :-) Ja som len rád, ze viacerí z tu prítomných-sledujúcich sa aspon minimálne zamysleli nad súcasnou situáciu a aspon si zistujú, aké sú vsetky moznosti.
0 0
pavol.za pavol.za

pavol.za je offline (nepripojený) pavol.za

macko555 Pozri príspevok
ja súd predsviedcat nebudem. ja tam ani nebudem a ani nebude o mne. Ale beriem. Cize to pojde asi takto na tom sude:

"Vážený pán sudca, pristúpenie k VPP odporuje zdravému sedliackemu rozumu a zákonu plynutia času. A poplatok detto. Síce som tú návratku podpísala, odniesla na poštu a odoslala do Rapidu, ale oni ma k tomu prinútili a vydierali ma.

A boli tam strašne malé písmenka, boli také malé, ze menšie sú uz len na sprievodných letákoch na liekoch a VPP niektorých bánk. To je tiez nemorálne, zavádzajúce a neprijatelné. Síce som to podpísala, ale ze ma donútili k podpisu VPP som zistila az potom, ako vyrúbili ten poplatok. No nenahnevalo by vás to pán sudca. Takze ja vlastne nebojujem proti poplatku, ale proti celým VPP ku ktorým so neprístúpila. Týmto vlastne odstránim celú príčinu mojho problému.

No a navyše co je úplne nehorázne, mám tu doklad, ze poistovni som k tomuto dátumu nic nedlzila, dokonca som mala preplatok. Z toho automaticky vyplýva, ze ma k tomu donútili. A dovolili si ma dať aj na arbitrážny súd. To je taký zákonom ustanovaný nelegálny súd, co vam fušuje do remesla. A oni teraz chcú odo mna poplatky. Ved to je nemorálne. Jaaj, to som vám pán sudca zabudla povedat, ze som nepristúpila ani k rozhodcovskej doložke. Ja viem, ze túto dolozku tu má asi 90% bánk, operátorov a iných finančných institúcií, ale v mojom prípade je to nemorálne. A ze som mala moznost od tejto dolozky pri podpise odstúpit? alebo ze som mohla do 15 dní odstúpit? Alebo ze som mala od 1.1.07 moznost 30 dni odstúpit? Jáj vtedy som tomu nevenovala pozornost, lebo som nevedela co to znamená. Ale teraz sa ukazuje, ze je to nemorálne. To ze poistovna tvrdí, ze niektorí tak urobili je pre moj prípad nepodstatné. Preto ziadam súd, aby konal podla mojho sedliackeho rozumu a podla zákona plynutia času. Dakujem za pozornost."

Tak to ti zelám vela stastia, a ver ze sa toho AUS chopí zo správnej strany. :-) Ja som len rád, ze viacerí z tu prítomných-sledujúcich sa aspon minimálne zamysleli nad súcasnou situáciu a aspon si zistujú, aké sú vsetky moznosti.
Ja som pocul lepsi vtip... "Vylakali od nas zlavu...".
0 0
macko555 macko555

macko555 je offline (nepripojený) macko555

pavol.za Pozri príspevok
Ja som pocul lepsi vtip... "Vylakali od nas zlavu...".
ono je to vtipné len dovtedy, kým neprecitnes.
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

macko555 Pozri príspevok
ja súd predsviedcat nebudem. ja tam ani nebudem a ani nebude o mne. Ale beriem. Cize to pojde asi takto na tom sude:

"Vážený pán sudca, pristúpenie k VPP odporuje zdravému sedliackemu rozumu a zákonu plynutia času. A poplatok detto. Síce som tú návratku podpísala, odniesla na poštu a odoslala do Rapidu, ale oni ma k tomu prinútili a vydierali ma.

A boli tam strašne malé písmenka, boli také malé, ze menšie sú uz len na sprievodných letákoch na liekoch a VPP niektorých bánk. To je tiez nemorálne, zavádzajúce a neprijatelné. Síce som to podpísala, ale ze ma donútili k podpisu VPP som zistila az potom, ako vyrúbili ten poplatok. No nenahnevalo by vás to pán sudca. Takze ja vlastne nebojujem proti poplatku, ale proti celým VPP ku ktorým so neprístúpila. Týmto vlastne odstránim celú príčinu mojho problému.

No a navyše co je úplne nehorázne, mám tu doklad, ze poistovni som k tomuto dátumu nic nedlzila, dokonca som mala preplatok. Z toho automaticky vyplýva, ze ma k tomu donútili. A dovolili si ma dať aj na arbitrážny súd. To je taký zákonom ustanovaný nelegálny súd, co vam fušuje do remesla. A oni teraz chcú odo mna poplatky. Ved to je nemorálne. Jaaj, to som vám pán sudca zabudla povedat, ze som nepristúpila ani k rozhodcovskej doložke. Ja viem, ze túto dolozku tu má asi 90% bánk, operátorov a iných finančných institúcií, ale v mojom prípade je to nemorálne. A ze som mala moznost od tejto dolozky pri podpise odstúpit? alebo ze som mohla do 15 dní odstúpit? Alebo ze som mala od 1.1.07 moznost 30 dni odstúpit? Jáj vtedy som tomu nevenovala pozornost, lebo som nevedela co to znamená. Ale teraz sa ukazuje, ze je to nemorálne. To ze poistovna tvrdí, ze niektorí tak urobili je pre moj prípad nepodstatné. Preto ziadam súd, aby konal podla mojho sedliackeho rozumu a podla zákona plynutia času. Dakujem za pozornost."

Tak to ti zelám vela stastia, a ver ze sa toho AUS chopí zo správnej strany. :-) Ja som len rád, ze viacerí z tu prítomných-sledujúcich sa aspon minimálne zamysleli nad súcasnou situáciu a aspon si zistujú, aké sú vsetky moznosti.
Ja o voze, Ty o koze.
Bavíme sa tu o žalobe a rozsudku AS o neplnenie povinností podľa...
VPP je iná vec

A " určite takto budem argumentovať." ďakujem za návod.
0 0
Jano2009 Jano2009

Jano2009 je offline (nepripojený) Jano2009

macko555 Pozri príspevok
ja súd predsviedcat nebudem. ja tam ani nebudem a ani nebude o mne. Ale beriem. Cize to pojde asi takto na tom sude:

"Vážený pán sudca, pristúpenie k VPP odporuje zdravému sedliackemu rozumu a zákonu plynutia času.....
Je z Teba hotový poet. Len škoda (alebo naštastie) že cca 3000 hlupákov čo nevedia prečítať úplne zrorumiteľne napísanú návratku s patričným vysvetlením, sa stretlo akurát v RL a nie u niektorého operátora, alebo v banke. No nie?
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

macko555 Pozri príspevok
Ja som hovoril, ze s tebou sa do debaty pustat nemám. Jednoducho taham za krátky koniec a takéto veci nevyargumentujem. Ale aspon más vacsiu sancu ze na sude uspejes. A este sa spýtaj nieco s tym revizorom, aby si ma uz uplne znicila. To bude dalsi bonus pre súdny proces. Mozes to pripojit k zalobe. A potom sa spýtaj pavla.za, co má jeho papier spolocné k prístupením k VPP od ktorých sa vsetko odvíja a aký má vplyv na exekúciu kvoli nezaplatením sudnym trovom.
To ako keby prisiel exekútor vymáhať nezaplatené dane, a vy mu úkázete bloček z potravín, ze ste ráno za nákup zaplatili.
K tomu revízorovi: / ale neber to tak, že Ťa chcem úplne zničiť, pretože Ty si sa zničil sám/

Vysvetlím Ti to takto: v r.oktober 1998 - máj 2009 sa vozíš na MHD, čestne si kupuješ lístky predkladáš ich revizorovi, všetko je v poriadku. Až naraz v novembri 2009 Ti z Dopravného podniku pošlú žalobu a hneď aj rozhodcovský rozsudok že im dĺžiš 11,92 EUR za cestovné z r. 2007 a máš to zaplatiť do X dní, plus poplatky - súdne trovy 500 EUR. Čo urobíš? To čo ponúkaš ako riešenie nám ? Možno sa mýlim, ale to by som teda chcel vidieť.
0 0
macko555 macko555

macko555 je offline (nepripojený) macko555

Jano2009 Pozri príspevok
Je z Teba hotový poet. Len škoda (alebo naštastie) že cca 3000 hlupákov čo nevedia prečítať úplne zrorumiteľne napísanú návratku s patričným vysvetlením, sa stretlo akurát v RL a nie u niektorého operátora, alebo v banke. No nie?
tak to más tromf v rukách. Akurát ze o malých písmenkách a nátlaku hovorís potom, ako poistovna zaviedla poplatky. Predtým si nátlak nepocitoval a bol si uvolnený. 3000? No to teda ide priam geometrickým radom hore. Ja viem akurát o zalobe kde je asi tak 60-70 ludí. A tak isto viem, ze ked nieco podpíses tak to platí a nemozes o rok vykrikovat, ze si si neuvedomil co podpisujes. Cize nemiesto toho, ze si zo seba urobil "hlupáka" ktorý nevie co podpisuje si sa mal radsej povedat ano podpisal som, cital som, ale teraz je tu nejaký poplatok, ktorý je podla mna vysoký a to je podstata mojho súdneho sporu. ASi o tom to je.
0 0
macko555 macko555

macko555 je offline (nepripojený) macko555

minika Pozri príspevok
K tomu revízorovi: / ale neber to tak, že Ťa chcem úplne zničiť, pretože Ty si sa zničil sám/

Vysvetlím Ti to takto: v r.oktober 1998 - máj 2009 sa vozíš na MHD, čestne si kupuješ lístky predkladáš ich revizorovi, všetko je v poriadku. Až naraz v novembri 2009 Ti z Dopravného podniku pošlú žalobu a hneď aj rozhodcovský rozsudok že im dĺžiš 11,92 EUR za cestovné z r. 2007 a máš to zaplatiť do X dní, plus poplatky - súdne trovy 500 EUR. Čo urobíš? To čo ponúkaš ako riešenie nám ? Možno sa mýlim, ale to by som teda chcel vidieť.
ber to tak ze sa vozís a nezaregistroval si ze o 1.1. dopravný podnik zvýšil cenu. Chytí ta revízor, a asociácia cestujúcich ti povie aby si neplatil, ze je to nemorálne. Príbeh uz dalej poznás.

Ale tak ako nemozeme na tento pripad presne napasovat prípad revízora, tak nie je mozné napasoat ani komunitárne právo na tento prípad. Vzdy tam budú odlisnosti, pre ktoré ho nie je mozné aplikovat. Aj preto je v ESD tolko judikátov.
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

macko555 Pozri príspevok
ber to tak ze sa vozís a nezaregistroval si ze o 1.1. dopravný podnik zvýšil cenu. Chytí ta revízor, a asociácia cestujúcich ti povie aby si neplatil, ze je to nemorálne. Príbeh uz dalej poznás.

Ale tak ako nemozeme na tento pripad presne napasovat prípad revízora, tak nie je mozné napasoat ani komunitárne právo na tento prípad. Vzdy tam budú odlisnosti, pre ktoré ho nie je mozné aplikovat. Aj preto je v ESD tolko judikátov.
To je pravda, že som to nemusel zaregistrovať. a od ktorého že to roku? Pretože do mája r. 2009 to bolo v poriadku tak čo ten rok 2007
Samozrejme, nemusíš mi to vysvetľovať
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Priznám sa, že nesledujem presne predmet sporu, mám informácie len útržkovite (ak sa nejaká medzi hádavými príspevkami objaví), ale ako som pochopil, podstata problému tkvie v tom, že klienti pristúpili k novým Poistným podmienkam (PP) a podľa týchto PP poisťovňa zaviedla poplatok vo výške 11 EUR/mesiac. Dobre som pochopil?

Ak áno, ako poisťovňa zdôvodnila tento poplatok? Alebo aký bol dôvod, že ho zaviedla? Myslím, že toto je treba hlavne zodpovedať a potom sa môže diskutovať o tom, či ten poplatok bol adekvátny alebo nie. Pokiaľ klient podpísal pristúpenie k PP, tak je ťažké odstúpiť od týchto PP bez vážnejšieho dôvodu. Jedine, keby tie PP obsahovali nejakú klauzulu, ktorá je evidentne poškodením klienta, vtedy by sa s vyjadrením komisie na posudzovanie spotrebiteľských zmlúv dalo argumentovať súdu s odvolaním sa na ochranu spotrebiteľa.

Ak ale PP neobsahujú nič, čo by evidentne poškodzovalo klienta, tak klienti fakt nemali veľkú šancu odstúpiť od PP, ku ktorým dobrovoľne pristúpili. Nevidel som tie PP, preto sa k nim neviem vyjadriť. Možno by ich niekto mohol pripojiť a uviesť, čo je v tých PP, čo sa namietalo aj na súde, aby som si to mohol pozrieť.

Ja by som sa v argumentoch skôr sústredil na ten poplatok - či bol primeraný alebo nie. Vie mi niekto napísať niečo viac o tom poplatku?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

minika Pozri príspevok
Správne si napísal - preplatky a nedoplatky.
Ale ako môže niekoho vyzvať na doplatenie o 2-3 roky, keď pred rokom mu vyúčtoval preplatok? Kde je evidencia nedoplatku ?
Ako vnašom prípade. Vyúčtovanie máj 2009 - preplatok

Oktober 2009 - Rozsudok - dlžná suma za úkony z r. 2007 !!!!!!!!!!!!!!!!!
Kedy vyrobili dlžnu sumu z r. 2007?
Píšete tu o preplatkoch. Môžem sa spýtať, aké sú to preplatky? Preplatky čoho? Poistného?

Ako vyzeralo to vyúčtovanie? Nemáte skôr na mysli výročný list poistenia?
0 0
macko555 macko555

macko555 je offline (nepripojený) macko555

Chobot Pozri príspevok
Priznám sa, že nesledujem presne predmet sporu, mám informácie len útržkovite (ak sa nejaká medzi hádavými príspevkami objaví), ale ako som pochopil, podstata problému tkvie v tom, že klienti pristúpili k novým Poistným podmienkam (PP) a podľa týchto PP poisťovňa zaviedla poplatok vo výške 11 EUR/mesiac. Dobre som pochopil?

Ak áno, ako poisťovňa zdôvodnila tento poplatok? Alebo aký bol dôvod, že ho zaviedla? Myslím, že toto je treba hlavne zodpovedať a potom sa môže diskutovať o tom, či ten poplatok bol adekvátny alebo nie. Pokiaľ klient podpísal pristúpenie k PP, tak je ťažké odstúpiť od týchto PP bez vážnejšieho dôvodu. Jedine, keby tie PP obsahovali nejakú klauzulu, ktorá je evidentne poškodením klienta, vtedy by sa s vyjadrením komisie na posudzovanie spotrebiteľských zmlúv dalo argumentovať súdu s odvolaním sa na ochranu spotrebiteľa.

Ak ale PP neobsahujú nič, čo by evidentne poškodzovalo klienta, tak klienti fakt nemali veľkú šancu odstúpiť od PP, ku ktorým dobrovoľne pristúpili. Nevidel som tie PP, preto sa k nim neviem vyjadriť. Možno by ich niekto mohol pripojiť a uviesť, čo je v tých PP, čo sa namietalo aj na súde, aby som si to mohol pozrieť.

Ja by som sa v argumentoch skôr sústredil na ten poplatok - či bol primeraný alebo nie. Vie mi niekto napísať niečo viac o tom poplatku?
Je neuveritelné, ze chobot to zhrnie po utrzkovitom sledovani debaty a niektorí to nedokázu pochopit ani potom, co napísu 500 príspevkov.
Vtip je v tom, ze v tych VPP nie je absolutne nic také, na základe coho by mali byt neplatné. To mi vysvetlil aj právnik a preto mi navrhol pristúpit na zmier s poistovnou. A zvysok más v tom mojom príspevku o pár riadkov č. 3965.
Navyše poistovna teraz ponúka zmier obsahom ktorého je nie poplatok 11,95 ale uz znízený admin.poplatok na 3,3 do konca poistenia. A pár ludí tu stále vypisuje, ze súd za kazdú cenu a ze je to jasné, lebo poistovna konala nemorálne.
Ale radim ti nepustat sa tu do debaty, lebo zacnes pochybovat o svojich znalostiach poistovnictva.
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

Chobot Pozri príspevok
Priznám sa, že nesledujem presne predmet sporu, mám informácie len útržkovite (ak sa nejaká medzi hádavými príspevkami objaví), ale ako som pochopil, podstata problému tkvie v tom, že klienti pristúpili k novým Poistným podmienkam (PP) a podľa týchto PP poisťovňa zaviedla poplatok vo výške 11 EUR/mesiac. Dobre som pochopil?

Ak áno, ako poisťovňa zdôvodnila tento poplatok? Alebo aký bol dôvod, že ho zaviedla? Myslím, že toto je treba hlavne zodpovedať a potom sa môže diskutovať o tom, či ten poplatok bol adekvátny alebo nie. Pokiaľ klient podpísal pristúpenie k PP, tak je ťažké odstúpiť od týchto PP bez vážnejšieho dôvodu. Jedine, keby tie PP obsahovali nejakú klauzulu, ktorá je evidentne poškodením klienta, vtedy by sa s vyjadrením komisie na posudzovanie spotrebiteľských zmlúv dalo argumentovať súdu s odvolaním sa na ochranu spotrebiteľa.

Ak ale PP neobsahujú nič, čo by evidentne poškodzovalo klienta, tak klienti fakt nemali veľkú šancu odstúpiť od PP, ku ktorým dobrovoľne pristúpili. Nevidel som tie PP, preto sa k nim neviem vyjadriť. Možno by ich niekto mohol pripojiť a uviesť, čo je v tých PP, čo sa namietalo aj na súde, aby som si to mohol pozrieť.

Ja by som sa v argumentoch skôr sústredil na ten poplatok - či bol primeraný alebo nie. Vie mi niekto napísať niečo viac o tom poplatku?
Ak ťa to naozaj zaujíma, skús sa pozrieť na stránku asu.sk. V časti súdne spory
A) Výzva spotrebiteľom, ktorých poškodila poisťovňa
0 0
lubocko lubocko

lubocko je offline (nepripojený) lubocko

macko555 Pozri príspevok
Je neuveritelné, ze chobot to zhrnie po utrzkovitom sledovani debaty a niektorí to nedokázu pochopit ani potom, co napísu 500 príspevkov.
Vtip je v tom, ze v tych VPP nie je absolutne nic také, na základe coho by mali byt neplatné. To mi vysvetlil aj právnik a preto mi navrhol pristúpit na zmier s poistovnou. A zvysok más v tom mojom príspevku o pár riadkov č. 3965.
Navyše poistovna teraz ponúka zmier obsahom ktorého je nie poplatok 11,95 ale uz znízený admin.poplatok na 3,3 do konca poistenia. A pár ludí tu stále vypisuje, ze súd za kazdú cenu a ze je to jasné, lebo poistovna konala nemorálne.
Ale radim ti nepustat sa tu do debaty, lebo zacnes pochybovat o svojich znalostiach poistovnictva.
chobot to nepozná podrobne.Čítal som obdobné VPP ohľadom doložky bola možnosť A súhlasím B.nesúhlasím.Tu nejde len o tie vysoké mesačné poplatky na ktoré prišla poisťovňa až keď si mala plniť svoju časť zmluvy odkupná hodnota "0" atď.Prečo sme nemali doložený text nových VPP pri podpise.To keď niekto napíše menším nie väčšim písmom dôležitu časť textu ,kde je odkaz na internet podľa Teba nebol zámer?Dôverčivy človek ,ktorý si myslí,že ma dočinenia so serioznou poisťovňou to jednoducho podpíše.Macko ináč si mi niečo sľúbil.
Naposledy upravil lubocko : 28.10.09 at 14:51
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

Chobot Pozri príspevok
Píšete tu o preplatkoch. Môžem sa spýtať, aké sú to preplatky? Preplatky čoho? Poistného?

Ako vyzeralo to vyúčtovanie? Nemáte skôr na mysli výročný list poistenia?
Je to Platobný kalendár pre poistnú zmluvu č....
Ako dôkazový materiál k 1 žalobe A.S.
Detailný výpis platieb od začiatku poistenia v členení:

dátum dohodnuté poistné úhrady vývoj preplatku/ nedoplatku





poznámka poistné vyrovnané



Na záver
Spolu
Mal zaplatiť spolu
Skutočne zaplatil
Bilancia / u mňa preplatok / k máj 2009
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

macko555 Pozri príspevok
Je neuveritelné, ze chobot to zhrnie po utrzkovitom sledovani debaty a niektorí to nedokázu pochopit ani potom, co napísu 500 príspevkov.
Vtip je v tom, ze v tych VPP nie je absolutne nic také, na základe coho by mali byt neplatné. To mi vysvetlil aj právnik a preto mi navrhol pristúpit na zmier s poistovnou. A zvysok más v tom mojom príspevku o pár riadkov č. 3965.
Navyše poistovna teraz ponúka zmier obsahom ktorého je nie poplatok 11,95 ale uz znízený admin.poplatok na 3,3 do konca poistenia. A pár ludí tu stále vypisuje, ze súd za kazdú cenu a ze je to jasné, lebo poistovna konala nemorálne.
Ale radim ti nepustat sa tu do debaty, lebo zacnes pochybovat o svojich znalostiach poistovnictva.
Tak poplatok 11,95 mesačne by bol aj pre mňa vysoký. Už som raz spomínal, že ja platím na poistke ročne 10 EUR. Myslím, že ak poisťovňa ponúkla zníženie poplatku na 3,3, tak to už je akceptovateľná suma.

Ono sa to možno nezdá, ale v iných poisťovniach môže klient zaplatiť aj viac, len to nie je takéto zrejmé. Raz som už spomínal, že poistné, čo platí klient, nie sú peniaze, ktoré idú "na účet klienta", ale je výsledná suma, ktorú poisťovňa vypočítava. Poistné obsahuje rôzne položky, od provízie pre sprostredkovateľa, prevádzkové náklady poisťovne, rizikovú prémiu a prípadne poistné pre zaisťovateľa. Len určitá časť poistného ide do tzv. technických rezerv, ktoré sú vlastne akoby "účet klienta", kde sa mu prostriedky zhodnocujú.

Napr. mal som prípad - reklamáciu, kde klient v prvom roku platil poistné 132 EUR mesačne, ale z tejto sumy mu v prvom roku poistenia na techn. rezervy išla len suma 20 EUR mesačne. Teda mesačne platil "iné náklady" 110 EUR. Po roku poistku vypovedal a dostal len odkupnú hodnotu 230 EUR, hoci platil 11 mesiacov 132 EUR mesačne. (bolo investičné živ. poistenie).

Alebo iný klient platil mesačne 16,60 EUR, z čoho v prvom roku z toho boli poplatky 16 EUR, takže klient "sporil len" 0,60 EUr mesačne. V druhom roku už boli poplatky len 6 EUR, takže sporil 10,60 EUR. Keby zmluvu nevypovedal, tak poplatky by v nasledujúcich rokoch postupne klesali až na nejaké 2-3 EUR mesačne.

Čiže aj keď sa prípad zdá byť jednoduchý a jasný, nie je také jednoduché posúdiť nastavenie produktu. Treba skutočne ísť do detailov výpočtu poistného a zdá sa mi, že to posudzoval nejaký matematik - aktuár (raz to tu bolo spomenuté).
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

Chobot Pozri príspevok
Priznám sa, že nesledujem presne predmet sporu, mám informácie len útržkovite (ak sa nejaká medzi hádavými príspevkami objaví), ale ako som pochopil, podstata problému tkvie v tom, že klienti pristúpili k novým Poistným podmienkam (PP) a podľa týchto PP poisťovňa zaviedla poplatok vo výške 11 EUR/mesiac. Dobre som pochopil?

Ak áno, ako poisťovňa zdôvodnila tento poplatok? Alebo aký bol dôvod, že ho zaviedla? Myslím, že toto je treba hlavne zodpovedať a potom sa môže diskutovať o tom, či ten poplatok bol adekvátny alebo nie. Pokiaľ klient podpísal pristúpenie k PP, tak je ťažké odstúpiť od týchto PP bez vážnejšieho dôvodu. Jedine, keby tie PP obsahovali nejakú klauzulu, ktorá je evidentne poškodením klienta, vtedy by sa s vyjadrením komisie na posudzovanie spotrebiteľských zmlúv dalo argumentovať súdu s odvolaním sa na ochranu spotrebiteľa.

Ak ale PP neobsahujú nič, čo by evidentne poškodzovalo klienta, tak klienti fakt nemali veľkú šancu odstúpiť od PP, ku ktorým dobrovoľne pristúpili. Nevidel som tie PP, preto sa k nim neviem vyjadriť. Možno by ich niekto mohol pripojiť a uviesť, čo je v tých PP, čo sa namietalo aj na súde, aby som si to mohol pozrieť.

Ja by som sa v argumentoch skôr sústredil na ten poplatok - či bol primeraný alebo nie. Vie mi niekto napísať niečo viac o tom poplatku?
Zdôvodnenie poplatku:

[hore]Vyjadrenie spoločnosti



Poplatok je v podmienkach Slovenskej republiky standardnou súcastou ceny prevaznej väcsiny financných sluzieb, takmer vo vsetkých oblastiach financného trhu.

Zavedený poplatok sa dotýka úzkej skupiny klientov, ktorí doteraz ziadne poplatky neplatili. Administratívny poplatok sme zaviedli po 13 rokoch, pricom sme ho doteraz neuplatnovali, hoci sme tak podla poistných podmienok mohli urobit.

Sadzobník poplatkov bol zverejnený dna 1.1.2007. Niektorých nasich klientov sme doporuceným listom transparentne upozornili, ze pocnúc 1.1.2009 sa poplatok ako súcast ceny poistenia vztahuje aj na ich poistenie. Mnohé financné institúcie dokonca zavedenie poplatkov klientovi ani osobne neoznamujú a len si ho zacnú uplatnovat a klient casto az z výpisov o financných sluzbách zistí, ze poplatok mu je odcítavaný z jeho úctu.

So správou poistenia sú totiz spojené urcité náklady. V case, ked sa tieto zmluvy uzatvárali boli napr. mzdové a postové náklady niekolko násobne nizsie ako dnes, a taktiez sme odvtedy rozsírili ponuku sluzieb klientom. Klient môze vyuzívat internet servis, gsm servis, alebo zhodnocovat svoje vlozené prostriedky jednou z najvyssích úrokových mier na trhu (4,25 % p. a.).

Rapid life zivotná poistovna, a.s. je tiez subjektom poplatkovej povinnosti. Uhrádza rocný poplatok za výkon dohladu nad poistovníctvom a rocný poplatok za audit, ktoré tiez boli zavedené v dobe, ked poistovna uz desat rokov mala poistné zmluvy uzavreté a s poplatkami tohto typu pri uzatváraní poistných zmlúv rátat logicky nemohla.

Zavedenie poplatkovej povinnosti neznamená, ze klient nemôze vyuzit moznost podat ziadost o znízenie poplatku alebo o jeho úplné odpustenie, ked to odôvodnuje jeho sociálna situácia, alebo iný zretela hodný fakt.

Poplatky musia byt pre vsetkých rovnaké a spravodlivé, ci platia poistné 10 EUR alebo 100 EUR. V prostredí poistovníctva patria poplatky ku standardným, o com svedcia aj analýzy nezávislých expertov. Napríklad agentúra Symsite Research, ktorá sa dlhodobo odborne zaoberá analýzou poistných produktov, oznacila viaceré nase produkty za najlepsie a najkomplexnejsie na trhu.

Rapid life zivotná poistovna, a.s. nemá na poistnom trhu zivotného poistenia monopolné postavenie. Pokial je cena poistenia v porovnaní s mozným nárokom na poistné plnenie vyssia ako sú moznosti alebo predstavy klienta, klient môze poistenie písomnou ziadostou ukoncit a v konkurencnom prostredí oslovit prípadne inú poistovnu, ktorá ponúka obdobné poistenie lacnejsie.

Skutocnost, ze tak drvivá väcsina klientov po zavedení poplatkov neucinila, povazujeme za vyjadrenie spokojnosti klientov s poistnými sluzbami poistovne a je pre nás dôlezitým signálom o konkurencnej výhodnosti poistenia v podmienkach Slovenskej republiky.

S úctou a prianím vsetkého dobrého
Rapid life zivotná poistovna, a.s.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

minika Pozri príspevok
Je to Platobný kalendár pre poistnú zmluvu č....
Ako dôkazový materiál k 1 žalobe A.S.
Detailný výpis platieb od začiatku poistenia v členení:

dátum dohodnuté poistné úhrady vývoj preplatku/ nedoplatku





poznámka poistné vyrovnané



Na záver
Spolu
Mal zaplatiť spolu
Skutočne zaplatil
Bilancia / u mňa preplatok / k máj 2009

OK, pozriem to.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať