Zavrieť

Porady

Spoločenstvo vlastníkov bytov

Na základe upozornenia vlastníkov bytov na nedostatky v hospodárení správcu našich bytov, sa správca rozhodol vypovedať zmluvu o správe k 31.12.2004. Vlastníci bytov teraz stoja pred problémom, či založiť spoločenstvo vlastníkov bytov (18 vlastníkov bytov) alebo robiť mŕtveho chrobáka - veď nás nemôže prinútiť k založeniu spoločenstva vlastníkov a v našom meste nie je iná správcovská spoločnosť. Ak by sme sa rozhodli založiť spoločenstvo vlastníkov, museli by sme vyriešiť veľa problémov a nedostatkov, ktoré sa za 5 rokov správy nahromadili. Terajší správca je zároveň dodávateľom tepla, teplej vody a má zmluvu s vodárňami na dodávku studenej vody.
Jedným z problémov čo nás ťaží, je systém vedenia účtovníctva v takomto malom spoločenstve - zatiaľ nemal kto ani len chuť poradiť - aké účtovníctvo sme povinní viesť - ako zaúčtovať DPH?
Kto poradí váhajúcim zakladateľom spoločenstva?
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Hlinkovx Hlinkovx

Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

ta som to ja :-)
susu
Za toto mam dat 10 tisic??? Dakujem, nie, nechcem!!!
O tom, ze je to funkcne Vas presvedcia prilozene vystupy tlacovych zostav, ktore dodam cim skor.
Susu..máš moju pochvalu..máš to pekne urobené..tiež si väčšinu práce..robím cez databázu ACCES. /aj keď sa netýka SVB.../
ale myslím si, že strašne málo ľudí vie v tom robiť...a navyše v štandartnej verzii Office sa Access nenachádza..čo je veľká škoda..
No..a tiež nie som za vyhadzovanie peňazí...jednoducho..treba si trošku potrápiť hlavičku..pár nocí pri tom presedieť..a ide to..
a podstatná vec je , že človek si urobí výstup aký potrebuje..a nie, aký mu program dovolí...
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

zlatica76
Vobec nie je nutne s novym kompom kupovat balik MS Office, staci kupit len OS nejak win, a kancelarsky balik OpenOffice mas zadarmo....
A ti sikovnejsi si daju Linux a ktomu zadara emulator win - aby behali dosovske proramy....
S vyhodou, ze nie je jednoucelovy suhlasim, ale odtial-potial, vacsina ludi je schopna len zapnut a vypnut pocitac....
Ja som to spomenul len preto, ze ked som stal pred rozhodnutim ci kupim balik OFFICE, aby som si legalizoval to co bolo v kompe, tak mi vyslo, ze prechod z okien 98 + OFFICE Pro 97 na okna XP + balik OFFICE Pro XP na starom PC by stal cca 35.000 Sk a to este bola otazka, ci to na Pentiu III vobec pojde.
Tak som si kupil novu masinku s Celeronom 1,7 GHz, 19 palcovu obrazovku a vsetko co potrebujes k PC vratane napalovacky ... a OEM okna XP, OEM OFFICE XP Pro - vsetko za 42.000 s DPH. Mam co potrebujem, vsetko je oficialne a konecne kludne spim.
To ze existuju ludia, ktori len zapnu a vypnu PC je pravda - jednu taku mam doma. Lenze makra a drobny program v ACCESS urobia velmi prijemne uzivatelske rozhranie, ktore potom zvladaju aj tito ludia.
Ked som v 1999 roku zacinal so SVB, tak som fachcil na "staruckej" 286 v databaze dBASE IV, ktora bola sucastou MS DOS 5.00. Dokonca som cez toto rozhranie na starej Epsonke so sirokym valcom tlacil postove poukazky "A" - piskot sa niesol celou ulicou .. povacsinou robim v noci a v lete ked su otvorene okna, to bolo ako na stanici.... boze to je ale nostalgia.
Ale dost bolo reci. Kazdy robi v tom co vie... ja len hovorim, ze dat za program, ktory je cenovo rozliseny od poctu bytov, 10 litrov - nie nechcem. Toho maleho spravcu, alebo cosi podobne, mi raz niekto ponukal. Zakladna verzia, vtedy pre 50 bytov stala cca 10 litrov. Nas dom ma 102 bytov... takze chceli odo mna nejakych 18 litrov. Kedze som nemienil zostat len pri jednom dome, tak som ich poslal kdesi. Dnes mam 342 bytov z toho 102 je SVB, takze kolko by ma stal program???
Len tolko.
PS: Mam v PC aj demo verziu od IFOsoftu... nazov neviem. Aj som si ho nainstaloval na ukazku, ale ta pani co vie len zapnut a vypnut pocitac mi povedala, ze ho nechce... uz len prvotna konfiguracia mi zabrala tolko casu, ze by som zatial v ACCESS urobil kompletne vyuctovanie. To nehovorim o tom, ze vstup evidencnych udajov je zbytocne zlozity a pyta si kopec blbosti, ktore pri svojej praci nikdy potrebovat nebudem. Zlozene je to z modulov, ktore nemusia medzi sebou korektne komunikovat (uz som to zazil u viacerych komercnych programov) a nahadzovat niektore udaje len kvoli tomu viac krat, dakujem nie... pre mna by to bol krok spat.
Naposledy upravil susu : 04.02.05 at 14:05
0 0
accad accad

accad je offline (nepripojený) accad

Susu, som jedna z tých čo vedia zapnúť a vypnúť PC, vôbec neviem čo je ACCESS a ak sa ma PC opýta niečo čo tam doteraz nikdy nebolo, chytá sa ma hystéria a nebyť synov som na tom niekedy ešte horšie. Čo sa týka správcovstva bytov, vediem PU sro, ktorá bola vytvorená ako správcovská firma z dôvodu, že postavila obytné domy a počas doby trvania záručnej lehoty robí aj správcovstvo. Účtovníctvo som si už zaviedla, ale vždy je čo zdokonaľovať. Kedže som tabuľkový typ, páčia sa mi vložené prílohy.
Chcem sa opýtať. Ak by som potrebovala dostať do tabuliek údaje napr. rozpis podľa výpočtového listu, platby a pod., čo by mi slúžilo ako podklad k účtovaniu, či by si bol ochotný niečo také z balíka tvojich už vytvorených tabuliek ponúknuť za nejakú dohodnutú sumu. Ja im nebudem robiť vyučtovanie a pod. veci, skôr by som mala záujem o niečo také, kde môžem postupne vpisovať úhrady a na konci mi to bude slúžiť ako sumár pre firmu k zúčtovaniu. Zatiaľ som si niečo také urobila v Exceli, ale vždy hľadám niečo dokonalejšie. Ak by si bol z BA, bolo by perfektné.
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

Preco nie. Som z Blavy
0 0
GABRIELA GABRIELA

GABRIELA je offline (nepripojený) GABRIELA

Ja robím účtovníctvo v SVB v ALFE module pre SVB. Mne sa to zdá fajn. Robí sa v tom ľahko. Čo sa týka vyúčtovania urobila som si v exceli jednoduché tabuľky so vzorcami tak, aby mi po zmene akéhokoľvek potrebného údaja prepočítalo všetko až po preplatok-nedoplatok. Robota je to zložtejšia len pri tvorbe tabuliek, potom to už ide. Mne tvorba programov a pod, nič nehovorí.

Čo sa týka odmien za účtovníctvo. ZDP § 5 ods.( tuším) c- nemám tu teraz zákon, sú odmeny za výkon v dozornej rade... Takže som sa stala členom dozornej rady a dostávam odmenu za výkon v dozornej rade, len je oproti ostatným členom vyššia.
Nebudem robiť žiadne zmluvy, dohody, príkazné zmluvy a pod., odvediem dane, na konci roka dám každému povrdenie o príjme a hotovo.
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

GABRIELA
... Čo sa týka vyúčtovania urobila som si v exceli jednoduché tabuľky so vzorcami tak, aby mi po zmene akéhokoľvek potrebného údaja prepočítalo všetko až po preplatok-nedoplatok. Robota je to zložtejšia len pri tvorbe tabuliek, potom to už ide. Mne tvorba programov a pod, nič nehovorí. ...
Asi podobne som zacinal. Barak sme ako SVB preberali v auguste a od septembra sme isli naplno. Zo zaciatku vsetko v databaze dbase IV a v kombinacii so starou T602, K602 a C602 na starej "dvaosemsestke". O exceli sa mi ani nesnivalo, pretoze masinka nebola schopna zvladat okna. Ked som ich nainstaloval verziu 3.11, tak som si mohol maximalne zahrat karty, ale bez mysky, na nu uz neostavalo miesto v pamati. Ked som spustil Excel - akasi verzia 5, tak mi nacitalo tabulku, ale dalej som sa uz ani nepohol. Bez mysky som si tak mohol precitat len napovedu a dost. Nastastie na tej starenke fungovali aspon komponenty 602. T - ako Word, K - ako databaza a C - ako excel. Lenze bolo to pomale.
Ked som koncom roka 1999 kupil Pentium III, myslel som si, ze som za vodou. Okna 98, office pro 97 - proste parada. Vsetko preslo do excelu, vratane penazneho dennika. Tie styri mesiace boli v pohode. Aj rok 2000 slapal asi do oktobra. Pri 102 bytoch mas mesacne cca 120 zapisov v PDP (102 platieb od vlastnikov bytov, 12 x elektrina, 2x voda, olo, teplo ... . Takze v oktobri uz mal PDP cca 1200 zapisov. Ked si zoberies do uvahy, ze priemerny dennik ma 34 stlpcov (u mna ich bolo 56 - clenil som prijmy a vydavky na 6 vchodov) a aby som nemusel sumy vypisovat viackrat, tak vzorceky to krasne rozhadzovali tam kam bolo treba. Ja som zapisal datum, popis polozky a sumu. Potom tam boli dva stlpce. V prvom som si vybral ci sa jedna o pohyb v banke alebo v hotovosti a v druhom som to clenil podla ucelu - material, rezia atd.
V kazdom riadku bolo 48 buniek so vzorcami. Posledny zapis v tomto PDP je zo dna 6.10.2000 a je na riadku 1243. Ak odrátam záhlavie, tak je tam presne 1239 zápisov x 48 vzorcov = 59.472, lenze vzorce su natiahnute az po riadok 1.645, Takze mily excelik pri kazdom otvoreni tabulky, pri presunuti sa z bunky na bunku, pri kazdom klepnuti na enter alebo kazdych 5 minut pri automatickom ukladani - prepocitaval 78.768 vzorcov (to nehovorim o ostatnych prepojenych tabulkach, kde boli parovane platby - s nimi by to bolo asi 3x tolko vzorcov).
Ani masinka za 40 litrov v maximalnej konfiguracii !!! na tu dobu) jednoducho nestihala. Ked som videl, ze manzelka (taktiez typ ZRV - zapnem, robim a vypnem) si poklepkava rukou po stole a caka ... viac mi nebolo treba.
Hodil som za hlavu cely excel a programovanie v databazach typu dbf a presiel som na ACCESS. Dnes v tom facha 342 bytov a 10 JU pravidelne. V danovom obdobi do toho pribudne este asi 5 - 10 takych, od ktorych ti je zatazko si vypytat 3 tisicky, pretoze cely rok aj z uzavierkou a danovym priznanim mas zbuchany za jeden den.
Mozem si v nom :
- mazat co chcem a kedy chcem, neostavaju mi tam ziadne vynechane cisla dokladov,
- precislovanie si robim az ked je vyplnene danove priznanie,
- tlacim pokladnicne doklady a platobne postove poukazy "U" vratane sumy slovom,
- vypocet penale a tlac penalizacnych faktur,
- prehlady pre vybory vlastnikov bytov od vymyslu sveta,
- mam tam funkcnu knihu dopravy,
jednoducho okrem PU a miezd v tom robim vsetko. PU nie je moja parketa. Ale teraz, ked ma sestra donutila zalozenim sro zacat sa zaujimat aj o PU ... neviem. Zatial som do neho zainvestoval. Co bude dalej??? Jeden nikdy nevie.
Pozn. Vsetko dokaze preniest do excelu a naspat, takze excel sa vyuziva stale.
0 0
ludvik ludvik

ludvik je offline (nepripojený) ludvik

Ešte k učtovaniu odmien:

Podľa par. 7c nového zákona orgánom SVB a zároveň štatutárom je predseda SVB. Podľa Pravdy z piatku 4.2 táto funkcia je platená .=)). To by znamenalo, že SVB mu vypláca mzdu ktorú musí zdaňovať podľa príslušných predpisov alebo sa mýlim? To isté by potom platilo aj o vedení resp. spravovaní učtovníctva iným členom SVB. A tak by to malo byť aj s odmenami pre ostatných členov rady. Alebo tieto odmeny nepodliehajú dani z príjmov?
0 0
Nella Nella

Nella je offline (nepripojený) Nella

Zdravím všetkých zanietencov pre SVB. Je tu rozdebatovaných viacero tém.
1. To: Heni - Tiež odporúčam založenie SVB, nemusíte s bývalým správcom uzatvárať žiadnu prechodnú alebo novú zmluvu, jeho povinnosťou je počas výpovednej lehoty plniť si všetky povinnosti správcu za predchádzajúcich podmienok, lebo platnosť Zmluvy je do dňa ukončenia 6 mes. výpovednej lehoty.
2. Je ideálne od bývalého správcu sa úplne "oslobodiť", čo želám všetkým novým zakladateľom. Nám to nedovoľuje skutočnosť, že bývalý správca je dodávateľom tepla a dočasne (kým si nevybudujeme oddelenú vodovodnú prípojku) i sprostredkovateľom dodávky vody. Preto bolo i ťažšie uzatvoriť zmluvy s bývalým správcom, ktorý nás nútil k podpisu zmlúv "v tiesni a za inak nevýhodných podmienok". Došlo to až tak ďaleko, že sa nám vyhrážali odpojením od tepla a vody. Podarilo sa nám obstáť a uzatvoriť zmluvy za prijateľných podmienok i pre vlastníkov bytov.
3. To: Susu - Zaujal ma v tvojej odpovedi bod 8. "Vykonať hĺbkový audit....." - je tento úkon podložený zákonom? Kto ho vykoná a kde si ho máme vyžiadať? Pýtam sa preto, že sa nám podarilo časť dokumentácie od správcu prevziať 31.12.04 s tým, že zvyšok doplnia do 17.1.05 (za 6 mesiacov to nestihli pripraviť). Sme však odhodlaní niektoré veci riešiť súdnou cestou.
4. S touto otázkou sa obraciam na všetkých účastníkov porady.
Je niekde presne špecifikované, ako sa má vypočítať preddavok na teplo u nebytového priestoru? My sme riadili príručkou uverejnenej na webovej stránke MVaRR SR, ktorá vychádza zo Zákona č. 182/1993 Z.z. v znení neskorších predpisov a vysvetľuje: "Mesačný preddavok za poskytnuté plnenia (služby) sa určí: v Sk na m2 podlahovej plochy bytu alebo nebytového priestoru (napr. dodávka tepla). Majiteľ nebytového priestoru nechce preddavok na teplo rešpektovať (hoci bol schválený schôdzou vlastníkov) a chce platiť iba za miestnosti, v ktorých sú radiátory. Treba dodať, že väčšina miestností nie je oddelená a uzatvorená dverami.
5. K položenej otázke o spôsobe odmeňovania štatutára sa pripájam a zaujíma ma, či musíme ako SVB odmenu zdaňovať? Nie som účtovník (odborník) a pochopila som, že ja ako fyzická osoba nemusím podávať daňové priznanie, ak môj ročný príjem nepresiahne 40 416 Sk. Vie mi niekto poradiť, ako odmenu štatutára v SVB zaúčtujem?
Nella
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

Nella
3. To: Susu - Zaujal ma v tvojej odpovedi bod 8. "Vykonať hĺbkový audit....." - je tento úkon podložený zákonom? Kto ho vykoná a kde si ho máme vyžiadať? Pýtam sa preto, že sa nám podarilo časť dokumentácie od správcu prevziať 31.12.04 s tým, že zvyšok doplnia do 17.1.05 (za 6 mesiacov to nestihli pripraviť). Sme však odhodlaní niektoré veci riešiť súdnou cestou.
Nella
Zakon 182/93 zz Vám dáva túto moznost v paragrafe 8b odstavci 2) pímeno f)
Citát:
(2) Pri správe majetku vlastníkov je správca povinný najmä:
f) umožniť vlastníkovi bytu alebo nebytového priestoru v dome na požiadanie nahliadnuť do dokladov týkajúcich sa správy domu alebo čerpania fondu prevádzky, údržby a opráv,
koniec citátu.
Ak si to skombinujete s obcianskym zakonnikom, tak mate pravo na kontrolu za posledne tri roky. Pozor!!! Tie tri roky sú len za predpokladu, ze uz bol v tomto obdobi prevedeny do vlastnictva aspon jeden byt !!!
Zo zakona je spravca resp. byvaly vlastnik bytov, povinny tvorit fond oprav po povoleni prveho vkladu do katastra nehnutelnosti. V praxi to znamena, ze ak ste odkupovali byty v priebehu roku 2004, tak bol povinny tvorit fond oprav od datumu kedy kataster povolil prvy vklad.
My sme byty odkupovali resp. podpisovali zmluvy na MU niekedy v roku 1997. Lenze od roku 1975 sme uz mali v dome jeden sukromny byt a v roku 1987 dalsi.
Potom ako v roku 1993 nadobudol ucinost zakon 182, mal byvaly vlastnik (miestny urad) povinnost tvorit fond oprav na tieto dva byty.
Postupne v rokoch 1997 - 1999 zase na byty, u ktorych bol povoleny vklad do katastra nehnutelnosti.
Samozrejme, ze sa na to vykaslali a tvorbu fondu mi v septembri 1999 vykazali od februara 1998, kedy bol povoleny prvy vklad pri hromadnom odpredaji. Nastastie sme sa rychlo zobudili a vytkli sme im chybu. Preretali teda tvorbu FO podla zakona, lenze zase si odcerpali poplatok za vykon spravy, (i ked sme nemali medzi sebou ziaden zmluvny vztah) takze sme boli opat tam, kde pred tym.
Toto vsetko su velmi neprehladne vztahy a derave zakony a liknavost nasich sudov, to len podporuju.
Ked si pozries v prilohe uvedene vyuctovanie, tak schvalne som tam dal najvacsieho dlznika. Ten mi na penaloch dlhuje vyse 200 tisic. Uz tri roky je to podane na sude.
SVB to stalo nejakych 8 tisic a za cely ten cas sa stalo len to, ze zo sudu mi prisiel niekedy minuly rok list, v ktorom sa ma sudkyna pytala, ci trvame na sudnom vyporiadani alebo ci sme sa medzicasom nahodou nevyporiadali mimosudne. Ale to je na dlhsie.
Zhrnutie:
Zákon 182 Vám umoznuje nahliadnut do dokladov tykajucich sa Vasho domu!!!

Naposledy upravil susu : 08.02.05 at 07:10
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

Nella
Je niekde presne špecifikované, ako sa má vypočítať preddavok na teplo u nebytového priestoru? My sme riadili príručkou uverejnenej na webovej stránke MVaRR SR, ktorá vychádza zo Zákona č. 182/1993 Z.z. v znení neskorších predpisov a vysvetľuje: "Mesačný preddavok za poskytnuté plnenia (služby) sa určí: v Sk na m2 podlahovej plochy bytu alebo nebytového priestoru (napr. dodávka tepla). Majiteľ nebytového priestoru nechce preddavok na teplo rešpektovať (hoci bol schválený schôdzou vlastníkov) a chce platiť iba za miestnosti, v ktorých sú radiátory. Treba dodať, že väčšina miestností nie je oddelená a uzatvorená dverami.
Nella
Uz som to tu v niektorom prispevku spominal. V zmysle pokynov, ktore boli uverejnene vo FS c. 5/1995 sa za vykurovanu plochu povazuje celkova plocha bytu nielen plocha miestnosti, v ktorych je radiator. Ak to plati pre byt, tak to plati aj pre nebytovy priestor. Ak Vám majitel nevytoveho priestoru nechce respektovat vysku platieb, tak mu treba mesacne posielat upomienku na dznu sumuaj s vypoctom penale. Pokial sa nezobudi, tak vo vyuctovani mu vznikne nedoplatok na kureni a spolu s penale ho to bude stat dost "chechtakov".
Riesenie:
1.) Prva upomienka, bez penale s lehotou na uhradu do 10 dni.
2.) Druha upomienka s vypoctom penale a lehotou uhrady do 5 dni.
3.) Oznamenie o podani na sud (pokus o zmier)
4.) Podanie na sud na vydanie platobneho rozkazu na dlznu sumu s prilohami (myslia sa penale a sudne trovy).
5.) Podanie na sud s navrhom na odpredaj uvedenych priestorov inemu vlastnikovi.
Konecne zakon 182/93 zz dava vela moznosti ako zjednat napravu. Pokial ma vlastnik v katastri tarchu v prospech ostatnych spoluvlastnikov, je mozne obratit sa na, niektoru z firiem, ktora vykonava drazby mimo sudneho rozhodnutia tzv. dobrovolne drazby (Kosice v spravach koncom jesene 2004). V tychto firmach Vam budu vediet povedat viac.
Risenie:
Pokial sa vlastnik nebytoveho priestoru neodvola voci vyske preddavkovych platieb na sude, je povinny hradit to co je predpisane.Zmenit to moze len predbezne opatrenie sudu. V opacnom pripade plati to co je uvedene hore.
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

Nella
5. K položenej otázke o spôsobe odmeňovania štatutára sa pripájam a zaujíma ma, či musíme ako SVB odmenu zdaňovať? Nie som účtovník (odborník) a pochopila som, že ja ako fyzická osoba nemusím podávať daňové priznanie, ak môj ročný príjem nepresiahne 40 416 Sk. Vie mi niekto poradiť, ako odmenu štatutára v SVB zaúčtujem?
Nella
Odpoviem otázkou: Akym sposobom je odmenovana upratovacka? To iste plati aj pre statutara.
Ja viem minimalne o troch sposoboch ako je mozne odmenit statutara:
1.) Je zivnostnik a SVB mu vyplaca peniaze na zaklade faktury.
2.) Nie je vytvoreny pracovno-pravny vztah SVB - predseda.
SVB vyplaca mesacne dohodnutu odmenu v plnej vyske, na konci roka si splni "bonzacku povinnost". Prijemca financii ma povinnost podat danove priznanie, pokial jeho celkoveho prijmy v roku presiahnu ciastku 40 416 Sk. Taktiez by mal byt registrovany v zdravotnej poistovni - to je parketa pre pana Mihala.
3.) Je uzatvorena pracovna zmluva (dohoda o vykonani prace asi neprichadza do uvahy, pretoze sa jedna o opakovanu cinnost).
Tu je to klasika. Registracia v socialke, ZP, odvod dani a pod.
Co sa tyka zauctovania. V prvych dvoch pripadoch je to rezijny vydavok, v tretom pripade je to mzdovy naklad.
Naposledy upravil susu : 22.02.05 at 11:25
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

ludvik
Ešte k učtovaniu odmien:

Podľa par. 7c nového zákona orgánom SVB a zároveň štatutárom je predseda SVB. Podľa Pravdy z piatku 4.2 táto funkcia je platená .=)). To by znamenalo, že SVB mu vypláca mzdu ktorú musí zdaňovať podľa príslušných predpisov alebo sa mýlim? To isté by potom platilo aj o vedení resp. spravovaní učtovníctva iným členom SVB. A tak by to malo byť aj s odmenami pre ostatných členov rady. Alebo tieto odmeny nepodliehajú dani z príjmov?
Funkcia je to sice platena, ale nikde nie je napisane, ze si musis za nu zobrat peniaze - mzdu. Ako sa da odmena vyplatit je uvedene v predoslom prispevku.
0 0
Nella Nella

Nella je offline (nepripojený) Nella

Dobrý deň,
Susu ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Idem sa príjemne zabávať - písať 1.upomienku.
Ďakujem
Nella
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

Pokracujem v uverejnovani tlacovych vystupov z databazy ACCESS. Toto je vykaz, ktory sa mesacne objavuje vo vitrinkach vo vchode domu.

Myslim, ze je to prehladne a nepotrebuje to komentar.
0 0
silveco silveco

silveco je offline (nepripojený) silveco

S velkým záujmom som si prečítal všetky príspevky týkajúcich sa problematiky SVB a vidím ,že je to téma ,ktorá hýbe slovenským národom. Pár postrehov si dovolím aj ja:

1. Všetkým nerozhodnutým doporučujem ba priam by som chcel povedat "rozkazujem" založit SVB a tým spravovat svoj bytový fond vo vlastnej správe a réžii, vedú ma ku tomu vlastné skúsenosti od roku 2000. Ešte raz - JEDNOZNAČNE!!!Nie je to nič hrozné a ani strašné.
2. Učtovníctvo si robíte sami,v zmysle zákona o účtovníctve,ako len chcete..ručne alebo aj na nejakom softe,,tých je v dostupnosti dost vela a šikovný PC - macher Vám to prisposobí na Vaše podmienky.
3. Všetky náležitosti okolo právnych vecí ,,by som doporučoval dat ošetrit právnikovi,,je to istejšie a hlavne odbornejšie,,,máte istotu ,že ste nič neprepustili.
4.Ako SVB máme pouzatvárané zmluvy o dodávkach tepla,elektriny,TUV,dodávke stu.vody,opravách výtahov,spoločných priestorov,rozne revízie plyn.rozvodov,požiarného systému a pod.Čiže fungujeme ako mála firma s obratom 2,5mil.Sk ,len s tým rozdielom, ,že nepodávame danové priznanie na daň z príjmu.
5. Drobné opravy, upratovanie SP,a ostatné práce riešime svojpomocne na dohody,odvádzame akurát 19% preddavok DU a neverili by ste čo to robí s ludmi,ked im dáte možnost zarobit.
6. Finančné prostriedky z FO zhodnocujeme cez PSSP, po určitom čase dokladujeme niektoré práce a výkony, z vrátených penazí uzatvárame nové zmluvy, výnosy použijeme na platenie upratovačky, elektrikára,čl. rady.
7. Samozrejme,,doležité je to ,aby každý vlastnik načas platil preddavky, lebo ináč sa nedá fungovat.Všetci platia mesiac dopredu, omeškanie tolerujeme na dva mesiace, kto nezaplatí ani potom,ide priatelské upozornenie,výzva na zaplatenie,návrh na platobný rozkaz,penále a úroky idú do fondu opráv.Ale k platáku sme ešte nedošli.
8. Na záver - vrele odporučujem,bytový dom sa za štyri roky zmenil na nepoznanie,proste vidno,že má gazdu.lLen pre zaujímavosť, niekolko krát sme omalovali spoločné priestory,vyregulovali kúrenie,namontovali pomerové rozdelovače tepla,merače SUV,máme vlastný satelit,internet v byt.dome,vytesnili sme dilatačné špáry na celom dome,zrekonštruovali celú elektrosústavu v SP, je toho ešte veru dost.
Naposledy upravil silveco : 08.02.05 at 09:27
0 0
susu susu

susu je offline (nepripojený) susu

silveco
S velkým záujmom som si prečítal všetky príspevky týkajúcich sa problematiky SVB a vidím ,že je to téma ,ktorá hýbe slovenským národom. Pár postrehov si dovolím aj ja:

1. Všetkým nerozhodnutým doporučujem ba priam by som chcel povedat "rozkazujem" založit SVB a tým spravovat svoj bytový fond vo vlastnej správe a réžii, vedú ma ku tomu vlastné skúsenosti od roku 2000. Ešte raz - JEDNOZNAČNE!!!Nie je to nič hrozné a ani strašné.
2. Učtovníctvo si robíte sami,v zmysle zákona o účtovníctve,ako len chcete..ručne alebo aj na nejakom softe,,tých je v dostupnosti dost vela a šikovný PC - macher Vám to prisposobí na Vaše podmienky.
3. Všetky náležitosti okolo právnych vecí ,,by som doporučoval dat ošetrit právnikovi,,je to istejšie a hlavne odbornejšie,,,máte istotu ,že ste nič neprepustili.
4.Ako SVB máme pouzatvárané zmluvy o dodávkach tepla,elektriny,TUV,dodávke stu.vody,opravách výtahov,spoločných priestorov,rozne revízie plyn.rozvodov,požiarného systému a pod.Čiže fungujeme ako mála firma s obratom 2,5mil.Sk ,len s tým rozdielom, ,že nepodávame danové priznanie na daň z príjmu.
5. Drobné opravy, upratovanie SP,a ostatné práce riešime svojpomocne na dohody,odvádzame akurát 19% preddavok DU a neverili by ste čo to robí s ludmi,ked im dáte možnost zarobit.
6. Finančné prostriedky z FO zhodnocujeme cez PSSP, po určitom čase dokladujeme niektoré práce a výkony, z vrátených penazí uzatvárame nové zmluvy, výnosy použijeme na platenie upratovačky, elektrikára,čl. rady.
7. Samozrejme,,doležité je to ,aby každý vlastnik načas platil preddavky, lebo ináč sa nedá fungovat.Všetci platia mesiac dopredu, omeškanie tolerujeme na dva mesiace, kto nezaplatí ani potom,ide priatelské upozornenie,výzva na zaplatenie,návrh na platobný rozkaz,penále a úroky idú do fondu opráv.Ale k platáku sme ešte nedošli.
8. Na záver - vrele odporučujem,bytový dom sa za štyri roky zmenil na nepoznanie,proste vidno,že má gazdu.lLen pre zaujímavosť, niekolko krát sme omalovali spoločné priestory,vyregulovali kúrenie,namontovali pomerové rozdelovače tepla,merače SUV,máme vlastný satelit,internet v byt.dome,vytesnili sme dilatačné špáry na celom dome,zrekonštruovali celú elektrosústavu v SP, je toho ešte veru dost.
Mozes odporucat aj rozkazovat, ale ked nenajdes podporu ostatnych vlastnikov bytov resp. niekoho, kto bude okolo toho behat... tak je cele SVB vo hviezdach.
Neviem preco mate vsetci "koprivku" pri slove spravca. Dnesny spravcovia typu fyzicka osoba, nie su byvale bytove podniky ci bytove druzstva. U mna naprikald neexistuju "ordinacne" hodiny. Kedy prides, vtedy si tu. Byvam s tymi, ktorych spravujem v jednej ulici a som tu pre nich - nie naopak. Oni si sami rozhoduju o tom na co pouziju financie. Ja ich len usmernim v tych veciach, ktore musia byt zabezpecene podla osobitnych predpisov (revizie a pod.). O peniazoch, ktore si vyberu do FO si vylucne rozhoduju sami. Nie som zastancom toho, ze toto musi byt takto; oni byvaju v tom dome a najlepsie vedia, "kde ich tlaci pata".
Dobre sa cita to co mas uvedene v bode 8. Zrejme ten Vas dom nepatri do kategorie 40 rocnych - pretoze my sa od roku 1999 "prpleme" stale s rozvodmi - ludovo povedane, este som nevyliezol z pivnice a zrejme z nej nevyleziem este ani tento rok.
Drzim palce vsetkym, ktorí sa pustia do boja ci uz formou SVB, alebo to skusia s novym spravcom, ale podla novych pravidiel.
0 0
silveco silveco

silveco je offline (nepripojený) silveco

Pre Susu - nemám koprivku pri správcoch,,je to na ludoch akú formu si vyberú,,aj nám tuším trvalo asi pol roka presviedčania a dokazovania - tabula ,krieda a kopec čísiel,,ale oplatilo sa,,chce to zvolit asi tú správnu formu presviedčania,,,,no 40 ročný nie sme,,ale máme už vyše dvadsať,,,, takže sme asi na tom lepšie,, to verím, rodičia bývajú v 45 ročnom bytovom dome a je to už skoro všetko na rozpadnutie,,,ale aj tak zastávam názor,že spravovanie bytového fondu cestou SVB je kvalitnejšia a možno aj výhodnejšia cesta pre jednotlivých vlastníkov bytov ,ako správcostvo,,,tento názor podporím skutočnostou,že v poslednom čase som pomáhal zakladat asi 5-6 nových SVBčiek,ktoré odišli od správcov bytov,,prečo sa to tak stalo,to možeme rozoberat v dalšom,,,,všetkým pekný deň...
0 0
Orim Orim

Orim je offline (nepripojený) Orim

Gabriela
To je všetko úradný šiml. Keď úradníci niečo chcú tak to obvykle dosiahnu. Mám s tým svoje skúsenosti.

Ešte z vlastných skúseností. treba vždy chodiť za jedným a tým istým úradníkom, pretože iný chce niečo iné a keď potom prídete za tým pôvodným tak je to zle.
Používam spôsom, ktorý sa mi najviac osvedčil a to že sa idem poradiť. Ani nevieš ako ľudia radi radia. Keď to spracujem podľa pokynov príslušného úradníka idem to s ním prekonzultovať, mám to na šmíraku a keď mi to odsúhlasí potom mu to dám hotové na stôl. Obvykle to čo mám na papieri mám ešte na diskete a keď je to v poriadku tak to tam na mieste vytlačíme. Mám aj iné skúsenosti ale o tom neskoršie.


Ináč musí byť buď správa alebo SVB je to zo zákona a každý si môže vybrať čo mu lepšie vyhovuje. Dnes som sa náhodou dostal k tomuto a celé som to poctivo prečítal, ale už sa mi nechce písať je 05:00 ráno a musím si aj trochu pospať.

:-)
Naposledy upravil Orim : 11.02.05 at 04:09
0 0
Jozef I Jozef I

Jozef I je offline (nepripojený) Jozef I

Som kto som
Chcel by som vedieť ako sa dá postupovať, ak po výmene všetkých meračov vody v dome, je rozdiel pri odpočte spotreby na vstupnom merači do domu a súčtu všetkých meračov v bytoch ????

Rozdiel je príliš veľký na to, aby sa to ospravedlnilo nejakými stratami. Žiadna havária na dome nebola ani voda v priebehu roka nevytekala. Merače sú nemagnetické.
0 0
zlatica76 zlatica76

zlatica76 je offline (nepripojený) zlatica76

Ziadna slava, niekto je ma urobeny "bypass" - cize berie vodu este pred meracom.... pozri, kto ma mimoriadne nizku spotrebu a riadne skontroluj jeho rury
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať