Ahojte, prave som natrafil na tento server, a ak dovolite, pridam sa do diskusie. Nestihol som zatial precitat vsetky prispevky, to si nechavam na weekend, zatial aspon napisem par slov o nasom dome a SVB, a o situacii, ktoru riesime.
Volam sa Peter Stefun, som od aprila 2004 predseda SVB Spolbyt FM na ul. Fr. Mojtu v Nitre. Nase SVB bolo zalozene v r. 1997 ale realne fungujeme od jan. 2004, kedy nas prestal "spravovat" bytovy podnik, a pustili sme sa do toho vlastnymi silami. Bohuzial sme natrafili na "spravcu", ktory toho moc neurobil, zobral dost vela penazi, a teraz s nim mame kopu problemov. Po tychto skusenostiach by sme si radsej robili vsetko sami, ale nevieme presne ako spravne viest uctovnictvo, a ako najefektivnejsie urobit vyuctovanie (zatial to robime v exceli, ale je to velmi pracne). Ako to uz byva, nikomu sa do toho nechce, sme len dvaja-traja taki aktivnejsi, ale je toho velmi vela, a kazdy z nas je zamestany.
Hlavny problem, ktory zacina byt dost akutny, a uz rok mi neda spavat, je prevadzka domu z dlhodobeho pohladu. Problem je v tom, ze nas dom je pomerne stary (1956) a zivotnost vsetkych technickych zariadeni sa uz davno skoncila. Mam na mysli rozvody studenej vody, el. en., kurenia, poziarne vodovody, kotolnu - jedine plyn mame novy, menili sme ho minuly rok. Naklady na prevadzku domu su z titulu tepelnych strat vysoke - na pricine su stare kotly, nevyregulovana sustava, nefunkcne ventily na radiatoroch, zle okna a mury s R=0.7. S tym suvisi nespokojnost obyvatelov, lebo jedni maju prekurene, ini zase zimu. Stare TZB sa opravovat neoplatia, lebo je to drahe, a vlastne sa opravovat ani moc nedaju, lebo vsetky rozvody su zabudovane v stenach. Jednoducho, je najvyssi cas dom komplexne zrekonstruovat (nechcel by som zazit havariu na niektorej stupacke kurenia uprostred zimy, brrr).
Zaoberam sa tym uz rok, ale cim viem viac, a cim hlbsie som v tejto problematike, tym sa mi to zda komplikovanejsie a nerealnejsie. Je toho velmi vela. Mam za sebou predbezne rokovania s auditormi, projektantami, realizacnymi firmami, poradenskymi agenturami, bankami. Mam vypracovany plan s alternativami rekonstrukcie, aj predbezny casovy harmonogram. Viem ze zacat by sme mali od energetickeho auditu, ale nevyznam sa v organizacii vyberovych konani, a na zaplatenie komercneho projektoveho manazera nemame peniaze (lepsie povedane, aj by sme mali, ale sa to ludom zda drahe, a zbytocne). Financovanie celeho projektu je zatial velka neznama. Zhruba som pocital cash-flow jednej z alternativ, a vysla mi navratnost okolo 20 rokov, co ziadna banka neprefinancuje. Takze som viac-menej na mrtvom bode, neviem ako dalej.
Ak niekto z vas riesi podobnu situaciu, alebo pozna niekoho, kto by mi vedel poradit, budem velmi rad. V pripade zaujmu dam k dispozicii moje plany s alternativami, a dalsie informacie, ktore som doteraz ziskal. Dakujem za akekolvek rady, a prajem vsetkym pekny weekend :-)