Zavrieť

Porady

Spoločenstvo vlastníkov bytov

Na základe upozornenia vlastníkov bytov na nedostatky v hospodárení správcu našich bytov, sa správca rozhodol vypovedať zmluvu o správe k 31.12.2004. Vlastníci bytov teraz stoja pred problémom, či založiť spoločenstvo vlastníkov bytov (18 vlastníkov bytov) alebo robiť mŕtveho chrobáka - veď nás nemôže prinútiť k založeniu spoločenstva vlastníkov a v našom meste nie je iná správcovská spoločnosť. Ak by sme sa rozhodli založiť spoločenstvo vlastníkov, museli by sme vyriešiť veľa problémov a nedostatkov, ktoré sa za 5 rokov správy nahromadili. Terajší správca je zároveň dodávateľom tepla, teplej vody a má zmluvu s vodárňami na dodávku studenej vody.
Jedným z problémov čo nás ťaží, je systém vedenia účtovníctva v takomto malom spoločenstve - zatiaľ nemal kto ani len chuť poradiť - aké účtovníctvo sme povinní viesť - ako zaúčtovať DPH?
Kto poradí váhajúcim zakladateľom spoločenstva?
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Vladimír Ozimý Vladimír Ozimý

Vladimír Ozimý je offline (nepripojený) Vladimír Ozimý

človiečik
Dobry den prajem, no mna by zaujimalo ako to je napr. v situacii ktora sa prihodila v nasom baraku. Skratka namontovali nam orange vysielac. Mna by zaujimalo kto ma pravo rozhodovat o takychto veciach, pretoze majitelia bytov su predsa najvyssi organ nemal by rozhodovat o takychto veciach na schodzach? pretoze nic take sa neudialo
0 0
ajobs ajobs

ajobs je offline (nepripojený) ajobs

muž
Vladimír Ozimý
Dobry den prajem, no mna by zaujimalo ako to je napr. v situacii ktora sa prihodila v nasom baraku. Skratka namontovali nam orange vysielac. Mna by zaujimalo kto ma pravo rozhodovat o takychto veciach, pretoze majitelia bytov su predsa najvyssi organ nemal by rozhodovat o takychto veciach na schodzach? pretoze nic take sa neudialo
Samozrejme, rozhoduje o tom členská schôdza vlastníkov bytov, môžte si upraviť spôsob rozhodovania, napr. nutnosť 2/3 väčšiny potrebnej na odsúhlasenie takýchto krokov. Je potrebné pátrať ďalej, kto takéto povolenie vydal.
0 0
NUNA NUNA

NUNA je offline (nepripojený) NUNA

ebenova@zoznam.sk
Dňa 27.09.2005 bola schvalená novela zákona č.182/1993 Z.z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov konkretne § 10ods.1 posledná veta znie: ,,Vlastníci bytov a nebytových priestorov znášajú v dome náklady podľa veľkosti spoluvlastníckeho podielu určeného podľa § 5 ods.1 písm. b)."
Takže sme sa dočkali FO už konečné budeme platiť nie podľa toho ako sa vlastnici dohodnú, ale podľa spoluvlstníckého podielu vlastníka bytu.
www.nrsr.sk NZ bol prerokovaný na 50.schôdzi NR SR tlač 1182
Zákon nadobuda účinnosť 1.novembra 2005.
FO sa má upraviť do 1.januára 2006 húra!!!
Nemáte niekto informáciu, či hore uvedenú novelu zákona už NR SR schválila?
0 0
jozefIK jozefIK

jozefIK je offline (nepripojený) jozefIK

NUNA
Nemáte niekto informáciu, či hore uvedenú novelu zákona už NR SR schválila?
Zákon vyšiel v Zbierke zákonov (20. 10. 2005), čiastka 187/2005, číslo 469/2005.
0 0
Vladimír Ozimý Vladimír Ozimý

Vladimír Ozimý je offline (nepripojený) Vladimír Ozimý

človiečik
mňa by len zaujimalo ci niekto nahodou nemate zmluvu s orangom a ze ako sa pohybuje cena prenajmu vysielaca....ked vyrukovat na hajzlikov ktori sa neunuvaju ani zvolat schodzu tak by som bol rad keby som mal info asi aka cena za prenajom vysielaca sa pohybuje...ak mate niekto s tym skusentosti tak mi napiste dakujem
0 0
ebenova@zoznam.sk ebenova@zoznam.sk

ebenova@zoznam.sk je offline (nepripojený) ebenova@zoznam.sk

ročne za prenajom sa pohybuje cca 30 000 - 50 000.-SK
0 0
ebenova@zoznam.sk ebenova@zoznam.sk

ebenova@zoznam.sk je offline (nepripojený) ebenova@zoznam.sk

Vladimír Ozimý
mňa by len zaujimalo ci niekto nahodou nemate zmluvu s orangom a ze ako sa pohybuje cena prenajmu vysielaca....ked vyrukovat na hajzlikov ktori sa neunuvaju ani zvolat schodzu tak by som bol rad keby som mal info asi aka cena za prenajom vysielaca sa pohybuje...ak mate niekto s tym skusentosti tak mi napiste dakujem
ročne za prenajom sa pohybuje cca 30 000 - 50 000.-SK
0 0
ebenova@zoznam.sk ebenova@zoznam.sk

ebenova@zoznam.sk je offline (nepripojený) ebenova@zoznam.sk

Vie nekto poradiť podľa akého zákona a vyhlášky sa montujé pomerový merač na radiator?
Ďakujem
0 0
ajobs ajobs

ajobs je offline (nepripojený) ajobs

muž
Skús pozrieť zákony č. 657/2004 Z.z. o tepelnej energetike a 142/2000 Z.z. o metrológii. Malo by tam niečo o tom byť.
0 0
Heni Heni

Heni je offline (nepripojený) Heni

mňa zaujalo toto:

v posledných Informačných listoch č.5, čo chodí zo ZSVB Košice, som sa dočítala, že je treba prihlásiť zodpovednú osobu.
V lete, ked sme zakladali spoločenstvo, som sa telefonicky informovala na Úrade pre OOU, tam mi povedali, že zodp. osobu netreba, lebo nezamestnávame viac ako 5 osôb a spracúvame osobné údaje na základe osobitného zákona (zákona o vlastníctve bytov a NP), a nie je treba ani registrovať IS...
a fčul neviem, čo s tým... nahlásiť zodp. osobu lebo to píšu v informačnom liste alebo nenahlásiť lebo mi to povedali na ÚOOU?

Vy ostatní, nahlásili ste zodpovednú osobu, či nie?
0 0
GABRIELA GABRIELA

GABRIELA je offline (nepripojený) GABRIELA

Nie lebo nezamestnávame viac ako 5 ľudí.
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Prosím Vás o informáciu. Mnohí ste možno zaregistrovaní v Združení SVB na Slovensku. My sme registráciu zaslali minulý týždeň. V tejto súvislosti som sa chcela spýtať, z ktorého účtu bude treba platiť členské. (Je to myslím 3,-Sk/byt) a platí sa tuším ročne. Budeme to platiť z Fondu opráv, alebo zo služieb? Prosím o radu, kde to účtujete vy?

Ďakujem GabiZ
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Prosím, vie mi niekto poradiť?
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Účtujeme to podľa našej zmluvy o SVB z položky SPRAVA-réžia, ak to však nemáte takto určené, môže to ísť z FPUaO (aj tak som to videla účtovať), treba pozrieť konkretne Vašu zmluvu a ak to tam nie je určené, treba sa rozhodnúť z čoho sa to bude platiť.
Na margo toho z akého účtu by som Vám chcela doporučiť (aj podľa stanoviska ZSVB, aj podľa samotného zákona), že nikto (ani zákon) Vám nepredpisuje, že musíte mať samostatne účet na záloh. platby a samostatne na FPUaO, v zákone je napísané, len že prostriedky FPUaO musíte "evidovať oddelene" a tak Vám doporučujem čo najskôr zrušiť jeden účet, ušetríte na bank. poplatkoch a môžte si uhradiť členské v združení. Okrem toho, že budete dostávať informačný list, kde sa čo - to dozviete, môžete sa bez problémov na nich obrátiť s každým Vašim problémom. Tak zatím, Janca
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

to Heni:
tiež som sa "zdesila" pri čítaní toho IL, lebo ako Ty aj ja som ešte na jar konzultovala dodatočné podpisovanie všetkých vlastníkov, že súhlasia so spracovaním ich OU len z toho dôvodu, lebo sme zakladali ešte SVB, keď aj v zmluve aj vo výpise z katastra boli uvádzané r.č. Bola som informovaná, že SVB sa táto registrácia zodpovednej osoby netýka.
Teraz v podstate potrebujem od ľudí len meno a adresu, nič viac a tak sa nemienim názorom z IL ani riadiť, nakoľko nezamestnávame viac ako 5 zamestnancov a vlastníci bytov nie sú pre mňa "zamestnanci". Zamestnanec je presne špecifikovaná osoba v zákonoch, preto registráciu takejto osoby nebudem za naše SVB robiť.
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

To Janca: Ďakujem za odpoveď. Keďže sme pri zakladaní SVB nemysleli na to, že sa niekedy budeme prihlasovať do Združenia, tak nemáme v zmluve špecifikované, odkiaľ takéto poplatky budeme platiť. Ja som bola toho názoru, že by sme to platili z FO a asi to tak aj urobím. Čo sa týka tých účtov. Predseda trval na tom, aby sme si zriadili 2 účty, čo som pokladala za zbytočné, ale keďže banka nám v rámci svojej akcie urobila účty, ktoré sú neni spoplatňované (len za výpis) tak sme to prijali. Ale to je tiež len dočasné podľa môjho názoru tie poplatky určite platiť budeme .... raz. Mne to tiež robí ohromné problémy, lebo musím sledovať 2 účty, sem tam niekto zaplatí všetko na jeden, ja to potom musím preúčtovavať, je to komplikovanejšie, ale dá sa to. Preto tiež odporúčam každému, kto začína, radšej 1 účet a v účtovníctve to deliť tak, ako káže zákon. Ďakujem za radu.

GabiZ
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Predseda nevie, čo je to účtovať pri "bludných" platbách vlastníkov na dvoch účtoch a potom to prevodmi dorovnávať, aby Ti na konci roka sedel účtovný stav so skutočným. Skús s ním hodiť reč. Naši ľudia boli veľmi pobúrení, keď museli jeden predpis platiť na dva účty a pri platení zloženkou alebo príkazom ich to stálo nemálo peňazí a preto bez výhrady súhlasili s jedným účtom, navyše keď to zákon povoľuje. Treba si len viesť podrobný PD a keď dáš predsedovi dobré výstupné zostavy, musí to pochopiť, že chceš ušetriť sebe robotu a SVB peniaze. Podľa mňa máte v tom teraz väčší chaos, viem o čom píšem, prešla som tým.
No a plať si to teda z FPUaO, nakoľko ak to členské nemáš zahrnuté v rozpočte na predpise SPRÁVA, fond to znesie a keď sa to tak vezme, ani jedna položka sa nevyučtováva a sú to peniaze ľudí, tak je to v podstate jedno.
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Máš pravdu, je to diabolská robota, ale zas taký chaos v tom nemám. Som totiž puntičkár a všetko mi musí sedieť do haliera, čo je možno zlá, možno dobrá vlastnosť, neviem. Ale jeden fakt je, že sa pri tom dvakrát toľko narobím. Chcem túto zmenu presadiť vtedy, keď budeme rozdávať nové evidenčné /výpočtové listy/ začiatkom roka 2006. Lebo ako hovoríš, ľudia hundrú, ak treba platiť poplatky za zmeny príkazov a za platby na 2 účty.
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Nepochybujem o Tvojich schopnostiach, len mi povedz, ako zaúčtuješ kompletnú platbu od vlastníka, ktorá Ti nabehne 31.12.2005 na účet zálohových platieb, kde v jeho platbe budeš mať aj predpis do FPUaO ????
Ako stihneš tie prostriedky FPUaO previesť na druhý účet (účet FPUaO), aby Ti to sedelo pri inventúre (myslím tým tvorbu FPUaO so stavom na BU) a aby si mu urobila dobre vyúčtovanie, nechám si poradiť, lebo ja som s tým nevedela pohnúť.
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Takýto problém mám už len u jedného človeka, takže viem približne kedy platí zálohové platby (myslím dátum) a okolo 27. v mesiaci si dám vytlačiť v banke predbežný výpis. Hneď ako zistím, že tam tá platba je, dám príkaz na úhradu so splatnosťou v ten deň a hneď v ten deň mi peniaze prevedú na správny účet. V prípade viacerých neviem, ako lepšie to riešiť. Pravda je, že termín 31. 12. ak by tá platba naozaj bola v tento deň pripísaná na účet, je to problém preúčtovať v ten rok. Úlohu zohráva deň, kedy je sviatok, ale tuším sa vtedy ešte robí (na Silvestra). No veru neviem, ak by sa to v tento deň nedalo preúčtovať tak ako som písala vyššie (so splatnosťou ihneď) tak neviem. Ešte jedna vec. My máme výhodu v tom, že platíme mesačne vopred, takže ja budem mať zálohy teraz v novembri už aj za december. A mám čas to aj preúčtovať. Možno poradí niekto, kto týmto prešiel.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať