vidím, že sa tu od môjho posledného príspevku debata uberá viacerými smermi. Pridám svoj názor k niektorým príspevkom:
marjankaj Veď ja nejdem vkladať na účet. Napríklad potrebujem, aby zamestnanec kúpil v hotovosti toner. Keďže nemá hotovosť, tak ako ho má kúpiť? Mám vložiť Do pokladne (ERP) hotovosť a samozrejme aj zaregistrovať. A keď dodávateľ príde s tonerom, tak mu ho cez ERP zaplatím?
predtým som odpovedala na otázku týkajúcu sa vkladu na účet. Na túto otázku si odpoveď dostal, len zopakujem:
Nákup tonera je výdavok a výdaje z ERP zákon o ERP nerieši - nenariaďuje spôsob evidencie výdavkov, teda stačí VPD.
dede2 Problém je, keď sa účtovnictvo nerobí priebežne.
to veru je problém, ale Z_ERP toto nerieši.
Čo ak v máji zistím, že podnikateľ išiel v marci v pokladni do mínusu.
podnikateľ nemôže ísť do mínusu, ak fyzicky nemohol zobrať peniaze z ERP, lebo tam neboli, tak ich zobral z vlastného vrecka, alebo z inej pokladnice - musíš zistiť kde ju má. Určite však nebral odtiaľ kde neboli. Chybu robí účtovník, že automaticky hotovostné nákupy účtuje z jedinej pokladnice a nerieši súvislosti vyššie naznačené. Doklad o vklade nedostane, pokladnica "ide do mínusu" tak si svojvoľne vklad urobí....CHYBA.
Doteraz som tam v pohode šupol nejaký osobný vklad. Odteraz to už robiť nemôžem, kedže sa vklady evidujú cez ERP.
Tento problém rieši možnosť dvoch pokladní
účtovne 211.100-pokladnica /režijná, bežná, neviem aká/
...........211.200-pokladnica ERP
len som si nie istý, že to aj obstojí pred kontrolou.
Logicky musí existovať ešte aspoň jedna pokladnica - to podnikateľovo vrecko, do ktorého nevidíš. Kedže to nie je pokladnica v pravom zmysle slova, výdavky, ktoré by inak robili "mínusovú" ERP, účtujem cez 365-Podnikateľ=konateľ=spoločník. Ak iba konateľ, tak 379/bez PP/, alebo 333-konateľ v pracovnom pomere. Opakujem -výdavky zákon o ERP nerieši
rovnako pôžičky konateľa/spoločníka do firmy, takže čo fyzicky do ERP nebolo vložené, to pôjde cez druhú pokladnicu.
dede2 Niekedy podnikateľ nakúpi niečo zo svojich peňazí, nevyberie vklad z pokladne. A ty ako účtovník to zistíš o 2 týždne, ked mu účtuješ tie výdavky. V takom prípade som dal osobný vklad do pokladne, k tomu dátumu kedy urobil ten výdavok. Lenže teraz ako spatne nahodím do ERP ten vklad?!
do ERP nahadzuje vklady ten, kto ich tam fyzicky vložil, alebo poverená osoba, nie účtovník. Účtovný prípad - nákup z peňazí podnikateľa - sa neúčtuje automaticky cez pokladnicu, ale ako výdavok podnikateľa
PU 5xx/365,
JU VOZD/-osobná spotreba ......... alebo lepšie riešiť v uzávierkových prácach? Neviem.