Zavrieť

Porady

Tržby z ERP a skutočný stav hotovosti

Dobrý den poraďáci,
už jsem přečetla milion diskusí na toto téma a stále netuším odpověď. Jedná se mi o nový zákon 289/2008 o ERP, platný od 1.1.2012, kdy budeme muset na ERP evidovat i úhrady faktur a tržby za predaj tovaru. To je mi jasné, problém vidím v evidovaní vkladu na ERP. Z diskusí jsem se dočetla, že v případě náhodné daň.kotroly mi musí stav na ERP sedět s tržbou v "šuplíku", kde si ukládám tyto tržby. Z těchto peněz průběžně platíme během dne různé provozní náklady (PHM,kanc.potr.,mzdy.... aj.)Pokud je tržba vysoká, tak ji průběžně nosíme do banky. Nebo naopak mám i nějaké peníze za servis elektro zariadení na které vystavuji PPD a které nemusím evidovat přez ERP. Takže mě nikdy nesedne stav ERP se stavem hotovosti v "šuplíku". Jak toto prosím řešíte?
Musím si vést analyticky i fyzicky dvě pokladny?
Usporiadat
katkajoska katkajoska

katkajoska je offline (nepripojený) katkajoska

Ahojte poraďáci, našla som tu veľa podnetných info o používaní ERP, ale stále mi nie je jasné, ako bude SZČO vykonávajúci veľkoobchodný predaj evidovať napríklad čiastočné hotovostné úhrady faktúr, alebo hotovostné úhrady faktúr s posunutým termínom splatnosti? Už sa to tu spomínalo, ale nenašla som nejakú konkrétnu odpoveď. Ďakujem.
0 0
Zužu Zužu

Zužu je offline (nepripojený) Zužu

Neviem čo mám rozumieť pod posunutým termínom splatnosti. Vystavím faktúru za tovar a tá bude uhradená v hotovosti napr. o 14 dní tak bude potrebné platbu evidovať cez ERP.
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

Zužu Pozri príspevok
Neviem čo mám rozumieť pod posunutým termínom splatnosti. Vystavím faktúru za tovar a tá bude uhradená v hotovosti napr. o 14 dní tak bude potrebné platbu evidovať cez ERP.
samozrejme, príjem v hotovosti nebude možný....iba cez ERP......aj v prípade ak by ti platili faktúru po 10 € za deň.....
0 0
Ovena1 Ovena1

Ovena1 je offline (nepripojený) Ovena1

K účtovaniu JU a evidencii ERP:
Na základe dennej uzávierky vystavím PPD na tržbu tak ako to bolo pri starej pokladni. Na dennej uzávierke sú jednou sumou aj tzv. nezd. príjmy - akontácie pri splátkovom predaji, úhrada faktúry v hotovosti. Na každú takúto platbu vystavím PPD - priradenie nájdem v reportoch programu.
Čo s tými uzávierkami? Ja ich lepím do knihy obratov ako pri starej pokladni ibaže bez zápisov. Poradili mi to servisáci. Logickejšie mi ale príde prikladať ich do účtovníctva. Ako to robíte?
0 0
witch witch

witch je offline (nepripojený) witch

človek milujúci a chybujúci
Nerozumiem tomu, ako z dennej uzávierky - nejakej súhrnnej sumy, ja ako účtovníčka zistím, aké fa boli uhradené, keď mi úhrady robia 3 predavači, hradia sa fa z daného dňa, aj fa vystavené pred mesiacom, pol rokom, niektoré čiastočne..??? Teraz mi program POHODA vytlačí príjmový doklad, kde je uvedená suma, č. FV, dátum, adresa odberateľa.. Doklady z ERP toto neobsahujú, ako priradím úhrady, netuším. Videla som v obchodoch, že predavačka každú prijatú sumu cez ERP písala do zošita. Neviem si to ale predstaviť u nás, keď je sezóna a máme tu také frmoly, že sa nestihneme ani ... Zákonite bude dochádzať k omylom, alebo sa zabudne niečo poznačiť.. Nedá sa na doklad ERP nejako nahodiť číslo FV, ku ktorej sa vzťahuje?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Ovena1 Pozri príspevok
K účtovaniu JU a evidencii ERP:
Na základe dennej uzávierky vystavím PPD na tržbu tak ako to bolo pri starej pokladni. Na dennej uzávierke sú jednou sumou aj tzv. nezd. príjmy - akontácie pri splátkovom predaji, úhrada faktúry v hotovosti. Na každú takúto platbu vystavím PPD - priradenie nájdem v reportoch programu.
Čo s tými uzávierkami? Ja ich lepím do knihy obratov ako pri starej pokladni ibaže bez zápisov. Poradili mi to servisáci. Logickejšie mi ale príde prikladať ich do účtovníctva. Ako to robíte?
denné uzávierky sa budú lepiť, archivovať,takže do účtovníctva ísť nemôžu.
Ale každá má svoje číslo, podľa mňa uplne stačí do popisu účt.prípadu a na príslušný PPD uviesť toto číslo s tým, že originály denných uzávierok sú....tam a tam.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
witch Pozri príspevok
Nerozumiem tomu, ako z dennej uzávierky - nejakej súhrnnej sumy, ja ako účtovníčka zistím, aké fa boli uhradené, keď mi úhrady robia 3 predavači, hradia sa fa z daného dňa, aj fa vystavené pred mesiacom, pol rokom, niektoré čiastočne..??? ......................
to nie je vec účtovníčky. Ak to inak nepôjde, tak ku každej dennej uzávierke bude musieť niekto kompetentný - napr. tí predavači dopísať č.faktúry, ku ktorej prijali platbu.
Okrem toho - sú, a budú nové ERP, je to len vec SW, čo sa tam vloží okrem povinných údajov.
Tiež je možnosť vytlačiť každú faktúru v kopii a pripnúť k dennej uzávierke.
1 0
Zužu Zužu

Zužu je offline (nepripojený) Zužu

denné uzávierky sa netlačia každý deň, len keď je obrat a ja viem tak, že lepiť sa už nemusia podľa novelizácie. Ja ich mám založené v účtovnícve a osobitne si vediem zoznam obratov podľa poradia uzávierok.
0 0
Ovena1 Ovena1

Ovena1 je offline (nepripojený) Ovena1

Aby som to upresnila - máme ERP ako fiškálny modul k SW ABRA /sklad, fakturácia/ a preto mám možnosť vytvárania rôznych prehľadov.
0 0
Viera Viera

Viera je offline (nepripojený) Viera

Ja mám v účtovníctve zavedenú osobitnú analytiku na ERP ( 211 001 ) a úhrady faktúr účtujem priamo do tejto pokladne. Na základe dennej uzávierky potom doúčtujem jedným súhrnným dokladom aj ostatné tržby v hotovosti ( bločky ) a všetky tieto pohyby potom sedia na dennú uzávierku.
0 0
Kavi Kavi

Kavi je offline (nepripojený) Kavi

Klient má kúpenú novú ERP a používa ju asi od 8/2011. Ja v účtovníctve som si len pridala analytiku k účtu 211 a teraz mám aj "klasickú" pokladňu aj ERP. To som sa dočítala, že je zle, že by mala byť len ERP. Ale potom nerozumiem tomu, ako budem napr. účtovať výber z účtu (PÚ)? účtujem výber z účtu a zároveň príjem do pokladne. Teda účtujem príjem do ERP a z toho mi vychádza, že aj klient by mal nahrať príjem fyzicky do ERP....takto to má byť? vie mi niekto poradiť? A čo sa týka výberov z pokladne...klient má za mesiac cca 100 blokov za PHM, kancelárske potreby atď. čiže má vypĺňať 100 VPD mesačne ako výber z ERP???!!!
Ďakujem za odpoveď
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
a kto ti povedal, že je to zle? Tu si možno niekde prečítala názor niekoho - mala si aspoň anonymne odcitovať, možno si to iba zle pochopila.
Samozrejme, že na rôzne pokladnice môžeš a máš mať rôzne analytiky. My máme v jednej firme 7-8 AU k 211, z toho sú 4 rôzne ERP.
Takže klasickú si nechaj - mala by to byť nejaká firemná pokladnička, mimo ERP, možno iba "vrecko konateľa" to ja neviem.
Výber z účtu dáš do klasickej pokladnice, ale môžeš v niektorých prípadoch dať aj do ERP - ak tam z nejakého dôvodu chýbajú peniaze, ale tento vklad musíš v ERP aj zaznamenať, potom o tom samozrejme aj účtuješ.
ak vyberie=odovzdá tržbu z ERP do klasickej pokladnice, tak tiež musíš zaúčtovať prevod.
režijné výdavky - 100 blokov - účtuješ tiež z režijnej pokladnice. Ako? tak podľa mňa podľa smernice, denne, týždenne - najlepšie podľa skutočného preplácania týchto nákupov.
Ak sa to platí priamo z ERP, tak potom z ERP, ale pochybujem, že takýto spôsob je efektívny.
6 0
Kavi Kavi

Kavi je offline (nepripojený) Kavi

Ďakujem Kejka. Tak som to aj robila, len som asi nepochopila nejaký príspevok a ten ma domotal. Ale ďakujem za objasnenie.
0 0
igj igj

igj je offline (nepripojený) igj

Hotovostné nákupy podnikateľa

0 0
igj igj

igj je offline (nepripojený) igj

Hotovostné nákupy podnikateľa-vie mi niekto povedať aké zmeny nastanú od 1.1.2012 pri hotovostných nákupoch podnikateľov.Doteraz to bolo 1670.-Eur.Ako je to s chstanou zmenou?

0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
máš na mysli to obmedzenie, kedy sa doklad z ERP považuje za faktúru?
tento limit zostal aj plán bol ponechať ho, ak sa bude uhrádzať kartou.
Ale ak sa použijú peniaze, tak sa limit mal znížiť až na 200 EUR, ale či to prešlo - neviem.
Ja by som sa na bločky nespoliehala, pri nákupoch žiadam vždy faktúru, resp. nakupujem tam, kde tak majú prispôsobený systém.
a nakoniec mimo témy, znova by som rada zdôraznila, že pre účely uznania odpočítania DPH na základe bloku z ERP tento musí obsahovať ochranný znak "MF". Rôzne terminály, či automaty túto podmienku nebudú splňovať - parkoviská, nočné samoobslužné PHM stojany apod.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
KEJKA Pozri príspevok
máš na mysli to obmedzenie, kedy sa doklad z ERP považuje za faktúru?
tento limit zostal aj plán bol ponechať ho, ak sa bude uhrádzať kartou.
Ale ak sa použijú peniaze, tak sa limit mal znížiť až na 200 EUR, ale či to prešlo - neviem.
Ja by som sa na bločky nespoliehala, pri nákupoch žiadam vždy faktúru, resp. nakupujem tam, kde tak majú prispôsobený systém.
a nakoniec mimo témy, znova by som rada zdôraznila, že pre účely uznania odpočítania DPH na základe bloku z ERP tento musí obsahovať ochranný znak "MF". Rôzne terminály, či automaty túto podmienku nebudú splňovať - parkoviská, nočné samoobslužné PHM stojany apod.
Kejka len doplním ...podľa mojich info , to zatiaľ nie je schválené.Je to údajne v návrhu v roku 2012 a už aj suma 200 eur sa má meniť na 500 eur .Ale kto vie čo spravia ...
0 0
ankajanko ankajanko

ankajanko je offline (nepripojený) ankajanko

prečítala som všetky príspevky aj zákony na ktoré som bola nasmerovaná ale nikde som nenašla zmienku o tom, že keď kúpim tovar od dílera a on mi vystaví doklad z ERP tak ho mám zaevidovať najprv v mojej ERP až potom v peňažnom denníku /pohyb v pokladni/. Zjavne ERP nesupluje PD. Ako majiteľ zoberiem tržbu aj s dennou uzavierkou a je celkom prirodzené že ju dám do" vrecka "z ktorého uhrádzam výdavky v hotovosti. Na každý výdaj mám doklad o zaplatení ktorý už neevidujem v ERP ale v PD /pokladňa/. Ak idem nakúpiť tovar a predavačka v ten deň nie je v práci že je predajňa zatvorená ú inak by som jej musela telefonovať aby urobila vklad a výber ERP, to by som mala zobrať zo sebou aj ERP ?aby som podľa účtovníkov urobila pohyb. Ja sa môžem vrátiť aj o dva dni.Tak sa na to pozrite prakticky a povedzte čo s tým?
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
ankajanko Pozri príspevok
prečítala som všetky príspevky aj zákony na ktoré som bola nasmerovaná ale nikde som nenašla zmienku o tom, že keď kúpim tovar od dílera a on mi vystaví doklad z ERP tak ho mám zaevidovať najprv v mojej ERP až potom v peňažnom denníku /pohyb v pokladni/. Zjavne ERP nesupluje PD. Ako majiteľ zoberiem tržbu aj s dennou uzavierkou a je celkom prirodzené že ju dám do" vrecka "z ktorého uhrádzam výdavky v hotovosti. Na každý výdaj mám doklad o zaplatení ktorý už neevidujem v ERP ale v PD /pokladňa/. Ak idem nakúpiť tovar a predavačka v ten deň nie je v práci že je predajňa zatvorená ú inak by som jej musela telefonovať aby urobila vklad a výber ERP, to by som mala zobrať zo sebou aj ERP ?aby som podľa účtovníkov urobila pohyb. Ja sa môžem vrátiť aj o dva dni.Tak sa na to pozrite prakticky a povedzte čo s tým?
Niečo si mýlite .Registračná pokladňa a firemná pokladňa (Kniha pokladne alebo Pokladničná kniha ) sú dve veci .V registračnej pokladnici evidujete tržby za tovar a prípadne ak vložíte vklad do registračnej pokladnice .

Nákupy bežné pre podnikanie , nákupy tovaru účtujete Pokladničnej knihe a v peňažnom denníku , t.j. nie cez registračnú pokladnicu .

Postupy JU

§ 4
Peňažný denník


(1) V peňažnom denníku sa účtujú
a) príjmy a výdavky v hotovosti, vrátane prijatých a vydaných šekov a cenín (ďalej len „peňažné prostriedky v hotovosti“),
b) príjmy a výdavky na účtoch v bankách alebo pobočkách zahraničných bánk (ďalej len „banka“) vrátane úverov a termínovaných vkladov bez ohľadu na dobu ich splatnosti,
c) priebežné položky,
d) uzávierkové účtovné operácie, ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka.

(2) Pohyb peňažných prostriedkov v pokladniciach sa účtuje v peňažnom denníku v prehľade peňažných prostriedkov v hotovosti na základe pokladničných dokladov. Pohyb peňažných prostriedkov na účtoch v bankách sa účtuje v peňažnom denníku v prehľade peňažných prostriedkov na účtoch v bankách podľa výpisov z účtov v bankách. V peňažnom denníku sa účtuje v eurách.

§ 6
Pomocné knihy zložiek majetku a záväzkov

(12) V pokladničnej knihe sa účtuje stav a pohyb peňažných prostriedkov v hotovosti s výnimkou cenín. Ak je v účtovníctve otvorených niekoľko pokladníc v eurách a niekoľko pokladníc v cudzej mene, otvorí sa pre každú pokladnicu pokladničná kniha pre každý druh meny. V pokladničnej knihe, otvorenej pre príslušnú menu, sa účtuje v eurách a v cudzej
mene.
Naposledy upravil Zita5 : 01.01.12 at 19:55
1 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

ankajanko Pozri príspevok
prečítala som všetky príspevky aj zákony na ktoré som bola nasmerovaná ale nikde som nenašla zmienku o tom, že keď kúpim tovar od dílera a on mi vystaví doklad z ERP tak ho mám zaevidovať najprv v mojej ERP až potom v peňažnom denníku /pohyb v pokladni/. Zjavne ERP nesupluje PD. Ako majiteľ zoberiem tržbu aj s dennou uzavierkou a je celkom prirodzené že ju dám do" vrecka "z ktorého uhrádzam výdavky v hotovosti. Na každý výdaj mám doklad o zaplatení ktorý už neevidujem v ERP ale v PD /pokladňa/. Ak idem nakúpiť tovar a predavačka v ten deň nie je v práci že je predajňa zatvorená ú inak by som jej musela telefonovať aby urobila vklad a výber ERP, to by som mala zobrať zo sebou aj ERP ?aby som podľa účtovníkov urobila pohyb. Ja sa môžem vrátiť aj o dva dni.Tak sa na to pozrite prakticky a povedzte čo s tým?
Prečo by si mala nákup evidovať do tvojej ERP? Veď ako píšeš, dennú tržbu dáš do svojho vrecka - to predstavuje pokladňu v PD. Tam tržbu z ERP zaeviduješ ako príjem tržby a potom nakupuješ. Výdaj z tejto pokladne /vrecka/ na nákupy nijako nesúvisí z tvojou ERP.
0 0
Načítať ďalšie