Zavrieť

Porady

Tržby z ERP a skutočný stav hotovosti

Dobrý den poraďáci,
už jsem přečetla milion diskusí na toto téma a stále netuším odpověď. Jedná se mi o nový zákon 289/2008 o ERP, platný od 1.1.2012, kdy budeme muset na ERP evidovat i úhrady faktur a tržby za predaj tovaru. To je mi jasné, problém vidím v evidovaní vkladu na ERP. Z diskusí jsem se dočetla, že v případě náhodné daň.kotroly mi musí stav na ERP sedět s tržbou v "šuplíku", kde si ukládám tyto tržby. Z těchto peněz průběžně platíme během dne různé provozní náklady (PHM,kanc.potr.,mzdy.... aj.)Pokud je tržba vysoká, tak ji průběžně nosíme do banky. Nebo naopak mám i nějaké peníze za servis elektro zariadení na které vystavuji PPD a které nemusím evidovat přez ERP. Takže mě nikdy nesedne stav ERP se stavem hotovosti v "šuplíku". Jak toto prosím řešíte?
Musím si vést analyticky i fyzicky dvě pokladny?
Usporiadat
hevea hevea

hevea je offline (nepripojený) hevea

To je citácia zákona, a je tam jasne uvedené "PO ZAEVIDOVANÍ TRŽBY". Nevytlačím predsa doklad, keď neviem či dotyčný vôbec má nejaké lowe
2 0
dana2203 dana2203

dana2203 je offline (nepripojený) dana2203

Ja nie som odbornik na zakony, ale nevidim tam nikde, že by to malo byť skor ako vydam peniaze. iba že bez zbytočneho odkladu. Tiež som už viac krat mala kontrolu zo SOI a vždy to tak robim, že podam najprv peniaze a potom bločik z pokladne aj pri kontrole som to tak robila a nebol problem.
0 0
daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

chcem sa ešte vrátiť k tejto téme. Hlavnou činnosťou našej s.r.o. je nákladná doprava (všetky tržby za faktúry sú bezhotovostné). Máme však aj pneuservis, teda prijímame tržby v hotovosti) a teda používame aj ERP, ktorá je umiestnená v pneuservise. Keď napríklad chcem zaevidovať výber z účtu ako vklad do pokladne, tak to musím evidovať cez túto pokladňu v pneuservise? Zdá sa mi to také čudné...
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

jasne, čudné to je, ERP slúži iba na vedenie tržieb, u Vás za služby či tovar v pneuservise......
1 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

daja Pozri príspevok
chcem sa ešte vrátiť k tejto téme. Hlavnou činnosťou našej s.r.o. je nákladná doprava (všetky tržby za faktúry sú bezhotovostné). Máme však aj pneuservis, teda prijímame tržby v hotovosti) a teda používame aj ERP, ktorá je umiestnená v pneuservise. Keď napríklad chcem zaevidovať výber z účtu ako vklad do pokladne, tak to musím evidovať cez túto pokladňu v pneuservise? Zdá sa mi to také čudné...
...ach jaj, predpokladám, že tam robíš účtovníčku....takže
....máš v účte analytiku na tú pokladňu ERP a potom máš takú inú pokladňu, či?
...no a dotáciu z banky robíš teda na tú druhú pokladňu, teda prečo by si to mala hnať cez ERP?
1 0
daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

tictac7 Pozri príspevok
...ach jaj, predpokladám, že tam robíš účtovníčku....takže
....máš v účte analytiku na tú pokladňu ERP a potom máš takú inú pokladňu, či?
...no a dotáciu z banky robíš teda na tú druhú pokladňu, teda prečo by si to mala hnať cez ERP?
Máš pravdu, robím účtovníctvo. Ale ešte sme tento rok nemali výber z banky. Preto si neviem predstaviť, ako účtovať tieto výbery, lebo bežne sa stáva, že majiteľ vyberie hotovosť kartou, a nepríde na firmu aj niekoľko dní. Medzi tým niečo z týchto peňazí nakúpi a bločky donesie tak raz za dva týždne. Asi ťažko ho prinútim, aby každý výber z banky prišiel nablokovať ako vklad do ERP. Takže myslíte, že to bude v poriadku, ak budem mať v účtovníctve analytiku napr: 211001 - ERP a 211002 bežná pokladňa (majiteľova peňaženka) a na tejto budem účtovať tieto vklady, a nákupy v hotovosti? Potom pri účtovnej závierke len prevediem zostatky z oboch pokladní na 211...
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Doteraz sme lepili denné a mesačné uzávierky do knihy pokladnice. Teraz to už potrebné nie je. Avšak vytlačené denné uzávierky by sme aj tak radi niekam lepili...napr. aj ako podklad k zaúčtovaniu do účtovníctva a tiež aj ako podklad pri prípadnej kontrole. Tržby zaúčtovávame aj tak na dennej báze. A to externe. Stačí nám na to obyčajný zošiť, kde uvediem dátum a poradové číslo uzávierky a k tomu prilepím výstup z RP? Nevidím dôvod kupovať predtlačené formuláre alebo predávané knihy, ked to vlastne ani povinnosťou nie je. Uvažovali sme použiť na to klasický bezlinajkový čistý zošit A4. Môže byť?
0 0
ekofin ekofin

ekofin je offline (nepripojený) ekofin

zena,matka 3 detí,úctovník
Dobrý večer, už hodinu prechádzam z témy na tému a už som fakt z toho jeleň. Firma do 28.11.2011 na evidenciu tržieb mala fiškálny modul. Nič iné cez pokladňu neúčtovala len tržby za predaj tovaru. Žiadne úhrady faktúr. Od 30.11.2011 používa novú RP. Pri zavádzaní novej RP urobili mesačnú uzávierku na starom fiškálnom module Zaúčtovala som tržby. Všetko je O.K. 30.11.2011 mi majiteľka firmy /spracovávam účtovníctvo externe) doniesla doklady, kde pri tržbách z ERP bolo: intervalová súhrnná 87.34+ DPH spolu 104,82. Pohyby: Vklad 1, hotovosť 20,00 eur. Rozpis platidiel: hotovosť 124,82, kumulovaný obrat 104,82. Zaúčtovala som tržby z intervalovej súhrnnej. Vediem 2 analytické účty pokladne. Chcem sa opýtať, ktorý údaj je pre smerodajný pri kontrole, keď po každej dennej uzávierke sa stav RP vynuluje. Mám tiež každý deň účtovať príjem tržieb RP a prevod tržieb z RP do hlavnej pokladne? Čo s tým vkladom 20 eur? Stále v tom kumulovanom obrate je. Má pracovníčka, ktorá robí s RP tento prevod peňazí do hlavnej pokladne poznačiť v RP ako výber? Prosím pomôžte. Ďakujem.
0 0
halúzka halúzka

halúzka je offline (nepripojený) halúzka

rada sa smejem aj keď vonku prší... ...viac
Chcem sa spýtať... Podľa toho čo som tu čítala, mi vychádza takto účtovanie...samozrejme výber z ERP, nemusím evidovať v ERP, ale aby som vedela dokladovať potom hotovosť, čo má zostať v pokladni, v prípade kontroly..

21100...pokladňa..tržby a vklady cez ERP
21101...pokladňa..na prevádzku

príklad: 1) vklad 50,- € (vykonaný ráno, pred denným používaním ERP)
2) tržba 100,- €
3) výber 100,- € (večer výber z ERP)

účtovanie:

50,-€ 26100/21101 (výber hotovosti z pokladne na prevádzku)
50,-€ 21100/26100 (vklad do pokladne ERP)

100,-€ 21100/60400 (prijatá tržba ERP)
21100/343AE

100,-€ 26100/21100 (výber hotovosti a prevod do pokladne na prevádzku)
100,-€ 21101/26100 (vklad do pokladne na prevádzku)

Takže takto by malo vypadať správne účtovanie PO NOVOM!
PO STAROM BOLO:

21100/60400
21100/343AE

Teraz sa pýtam, kto mi tieto položky (viac o 4 zápisy) zaplatí??? NIKTO..zas a opäť viac roboty za Vatikánsku menu.
Nakoľko musím účtovať denne tržby a úhrady, ide o veľkú firmu, tak si spočítajme o koľko viac zápisov musím spraviť!!!!
Veď to už je ako v ????????.
Naposledy upravil halúzka : 08.03.12 at 23:32
0 0
halúzka halúzka

halúzka je offline (nepripojený) halúzka

rada sa smejem aj keď vonku prší... ...viac
Nedalo mi to, tak som pozerala aj zákon o účtovníctve a ešte raz aj zákon o ERP a vyšlo mi, že to čo som uviedla v príspevku č.170, že nemusím robiť tak zložité účtovanie, nakoľko vklady (mám na mysli, vklad ráno, alebo cez deň, nie úhrady faktúr a príjem za tovar) je povinnosť evidovať v ERP, ale na tomto doklade nemusí byť označenie FM, nie je to daňový doklad, takže mi vychádza, že stačí ak je pomocná kniha (písanka), kde si to pracovník čo ma na starosti ERP zapisuje denne, čo vkladá a vyberá, je to len pre potreby daňovej kontroly, aby mohli zistiť aký stav pokladne má byť, tam si môže robiť pomocnú evidenciu a lepiť aj doklady (vklady - výbery), nemusí to ísť cez účtovníctvo....nekomplikujme si, čo nemusíme. To je môj názor, takže účtovanie nebudem meniť a sťažovať si to, už aj tak tých povinnosti je viac než dosť.
1 0
artina_10 artina_10

artina_10 je offline (nepripojený) artina_10

Zdravím Vás,

čítala som mnoho príspevkov, mnoho z nich mi dokonca pomohlo. Mojej pozornosti však neušla zmienka (samozrejme aj v iných témach) o internej smernici ako tieto tržby účtovať. Snáď by nebolo odo mňa až tak moc trúfalé, poprosiť Vás o jej zaslanie, nakoľko v súčasnej dobe na nejakej takej smernici pracujem aj ja a určite by mi pomohlo, keby som ju mala s čím porovnať. Bola by som Vám veľmi vďačná, keby ste mi ju poslali.

Vopred Vám ďakujem
Naposledy upravil artina_10 : 14.03.12 at 16:42
0 0
nnanii nnanii

nnanii je offline (nepripojený) nnanii

Dobrý deň, mám otázku, účtujeme v JÚ...používame erp len na úhradu faktúr v hotovosti. V PD evidujem ako príjem len denné uzávierky a k nim priložím info. o faktúrach, kt. sú v tejto dennej uzávierke zahrnuté. Potom prijaté peniaze väčšinou idem vložiť do banky na účet a použijem VPD. Moja otázka znie, ak vyberiem peniaze u bankového účtu a chcem ich vložiť do pokladnice, ale vlastne nie erp ale len na bežné výdavky ako sú kancelárske potreby atď. mám aj takýto vklad evidovať do erp?...alebo mi stačí PPD - priebežná položka???...prosím poraďte
0 0
nnanii nnanii

nnanii je offline (nepripojený) nnanii

Poradí niekto?
0 0
Žabinka Žabinka

Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

nnanii Pozri príspevok
Dobrý deň, mám otázku, účtujeme v JÚ...používame erp len na úhradu faktúr v hotovosti. V PD evidujem ako príjem len denné uzávierky a k nim priložím info. o faktúrach, kt. sú v tejto dennej uzávierke zahrnuté. Potom prijaté peniaze väčšinou idem vložiť do banky na účet a použijem VPD. Moja otázka znie, ak vyberiem peniaze u bankového účtu a chcem ich vložiť do pokladnice, ale vlastne nie erp ale len na bežné výdavky ako sú kancelárske potreby atď. mám aj takýto vklad evidovať do erp?...alebo mi stačí PPD - priebežná položka???...prosím poraďte
Ak ich vložíš do ERP, zaúčtuješ cez priebežné položky, ale v ERP musíš zaevidovať ako vklad.
Ak ich vložíš do "účtovnej pokladne", zaúčtuješ cez priebežné položky.
Naposledy upravil Žabinka : 30.03.12 at 08:10
2 0
nnanii nnanii

nnanii je offline (nepripojený) nnanii

Takže stačí ak ich vložím do účtovnej pokladne...a to ako priebežnú položku...bez toho aby som niečo v erp zadávala???...
0 0
nnanii nnanii

nnanii je offline (nepripojený) nnanii

poradí niekto?
0 0
dana2203 dana2203

dana2203 je offline (nepripojený) dana2203

Na ERP daš vklad iba vtedy, ked ich skutočne aj vložiš do pokladne - teda, daš ich medzi peniaze, ktore si dostala za uhradu faktur. Ked ich daš do vrecka , alebo do peňaženky , tak to na ERP neeviduj.
Keby si aj dala vklad a potom vyber z pokladne, tak sa nič nestane iba keby prišla kontrola medzi tym a ty by si ich tam nemala, tak ti nebude sedieť hotovosť v pokladni. Takže sa možeš rozhodnuť či ich vložiš do pokladne, alebo nie a podľa toho dať alebo nedať vklad do pokladne.
0 0
nnanii nnanii

nnanii je offline (nepripojený) nnanii

Okeej..takže všetko bude košér, keď to nezaevidujem cez erp ako vklad...ale dám to len do pokladnice v uč. programe ako prieb. položku....?
0 0
bama17 bama17

bama17 je offline (nepripojený) bama17

dobrý deň, prosím vás, účtujem v JÚ
každé ráno sa robí vklad do ERP a večer sa urobí výber z ERP tak, aby zostala na 0,-
ranný vklad zaevidujem ako výber z klasickej pokladne a vklad do ERP - to mi je jasné
ale čo ten večerný výber? respektíve ako zaúčtujem tržbu?? napr. ranný vklad je 50€, tržba 100€, večer stav v ERP 150€ - robím výber 150€, ktorý dávam do klasickej pokladne, ale ak zaúčtujem tržbu 100€, lebo mi to vychádza duplicitne, pretože to už mám v tom vklade do klasickej pokladne
prosím, viete ma niekto usmerniť? ďakujem vám
0 0
Beata Beata

Beata je offline (nepripojený) Beata

Ranný vklad 50 € = účtovná pokl. 50 € výdaj na priebežné položky; ERP 50 € vklad do pokladne
Večer výber 150 € = účtovná pokl. 50 € príjem z priebežnej položky; účtovná pokladňa 100 € príjem za tovar; ERP 150 € výber z pokladne.
0 0
Načítať ďalšie