Zavrieť

Porady

Tržby z ERP a skutočný stav hotovosti

Dobrý den poraďáci,
už jsem přečetla milion diskusí na toto téma a stále netuším odpověď. Jedná se mi o nový zákon 289/2008 o ERP, platný od 1.1.2012, kdy budeme muset na ERP evidovat i úhrady faktur a tržby za predaj tovaru. To je mi jasné, problém vidím v evidovaní vkladu na ERP. Z diskusí jsem se dočetla, že v případě náhodné daň.kotroly mi musí stav na ERP sedět s tržbou v "šuplíku", kde si ukládám tyto tržby. Z těchto peněz průběžně platíme během dne různé provozní náklady (PHM,kanc.potr.,mzdy.... aj.)Pokud je tržba vysoká, tak ji průběžně nosíme do banky. Nebo naopak mám i nějaké peníze za servis elektro zariadení na které vystavuji PPD a které nemusím evidovat přez ERP. Takže mě nikdy nesedne stav ERP se stavem hotovosti v "šuplíku". Jak toto prosím řešíte?
Musím si vést analyticky i fyzicky dvě pokladny?
Usporiadat
Duša Duša

Duša je offline (nepripojený) Duša

mama štyroch detí
Ak predávam tovar mám povinnosť tržby evidovať v ERP. Ak zároveň poskytujem služby, ktoré nie sú v prílohe a nemám povinnosť ich evidovať podľa zákona, musím ich evidovať v ERP kvôli tomu, že vlastním ERP kvôli predaju tovaru?
Druhá otázka: Musím mať zásuvku s hotovosťou? Sme prevádzka, kde sa hotovostné platby prijímajú občas a prijíma ich priamo majiteľka.
0 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
prvá otázka áno,
druhá nie
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Duša Pozri príspevok
Ak predávam tovar mám povinnosť tržby evidovať v ERP. Ak zároveň poskytujem služby, ktoré nie sú v prílohe a nemám povinnosť ich evidovať podľa zákona, musím ich evidovať v ERP kvôli tomu, že vlastním ERP kvôli predaju tovaru?
Druhá otázka: Musím mať zásuvku s hotovosťou? Sme prevádzka, kde sa hotovostné platby prijímajú občas a prijíma ich priamo majiteľka.
Pri predaji tovaru potrebuješ evidovať tržby prostredníctvom ERP. Táto skutočnosť Ti nezakladá povinnosť evidovať tržby prostredníctvom ERP za služby, ktoré nie sú uvedené v prílohe zákona.
0 0
zdeník zdeník

zdeník je offline (nepripojený) zdeník

veronikasad Pozri príspevok
Nie je dôležité aký spôsob úhrady ste uviedli pri vystavení faktúry.
Ak ide o faktúru za predaj tovaru alebo služby, ktoré sú v prílohe zákona o ERP, od 1.1.2012 môžeš použiť len spôsob 1.
Napíšem to polopatisticky: Pracovná doba v predajni, kde klient tovar kupoval je do 15:00, tam je ERP. Ja ako ekonómka som v kancelárií do 17:00. Zákazník príde o 15:30 a chce uhradiť faktúru na 1000 €(vystavenú pred 2 dňami). To naozaj nemôžem prijať úhradu na PPD ?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

zdeník Pozri príspevok
Napíšem to polopatisticky: Pracovná doba v predajni, kde klient tovar kupoval je do 15:00, tam je ERP. Ja ako ekonómka som v kancelárií do 17:00. Zákazník príde o 15:30 a chce uhradiť faktúru na 1000 €(vystavenú pred 2 dňami). To naozaj nemôžem prijať úhradu na PPD ?
Myslím, že veronikasad Ti to napísala polopatisticky - v prípade ak predmetom faktúry je predaj tovaru alebo služba uvedená v prílohe 2 predmetného zákona - nie nemôžeš.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
zdeník Pozri príspevok
Napíšem to polopatisticky: Pracovná doba v predajni, kde klient tovar kupoval je do 15:00, tam je ERP. Ja ako ekonómka som v kancelárií do 17:00. Zákazník príde o 15:30 a chce uhradiť faktúru na 1000 €(vystavenú pred 2 dňami). To naozaj nemôžem prijať úhradu na PPD ?
Aj ja sa pokúsim stručne odpovedať - ak ste predali na faktúru tovar , alebo službu uvedenú v prílohe zákona , kedy ste povinný na evidenciu tržieb a úhradu faktúr používať registračnú pokladňu , tak úhradu môžete prijať v hotovosti ,ale ste povinná vydať doklad o platbe z registračnej pokladnice.Takže naozaj nemôžete prijať už úhradu pohľadávky(faktúry) na základe PPD.
Bohužiaľ, zákon je zákon, inak riskujete pokutu.
0 0
dana2203 dana2203

dana2203 je offline (nepripojený) dana2203

len tak ma napadlo, že ked nastane takyto problem a je to staly zakaznik, tak by ste sa s nim mohli dohodnuť, že mu date PPD len tak "pre istotu", aby mal dokaz o zaplateni a doklad z ERP mu pošlete poštou a ten PPD potom zahodi. bolo by to nudzove riešenie... možno
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
práve dnes sa zam-ci významného klienta "zobudili" a je plno otázok práve k tomu zákazu prijímať od zákazníkov peniaze v hotovosti. Všeobecne to zakazujeme, ale je to skutočne nonsens, ked zákazník príde s hotovosťou za staré dlžoby a oni ho musia poslať do banky, alebo na poštu. Ale dostali avízo, že prípadné pokuty pôjdu na ich triko, tak nech neskúšajú obchádzať...... aj vyššie navrhovaný spôsob "riešenia", je vysoko rizikový, partneri si musia dôverovať, nesmie tam byť tretia osoba, atd atd.
Naposledy upravil KEJKA : 03.01.12 at 19:45
0 0
zdeník zdeník

zdeník je offline (nepripojený) zdeník

Ďakujem. Ten štát nám to len sťažuje a sťažuje. .
0 0
Badko Badko

Badko je offline (nepripojený) Badko

Ako by ste riešili príjem za stravu od zamestnancov aj tento príjem musi byť cez registračnú pokladňu
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

nie....
0 0
Badko Badko

Badko je offline (nepripojený) Badko

Diky, ani som ich nedávala ale už som začala špekulovať či je to správne
0 0
Kavi Kavi

Kavi je offline (nepripojený) Kavi

KEJKA Pozri príspevok
a kto ti povedal, že je to zle? Tu si možno niekde prečítala názor niekoho - mala si aspoň anonymne odcitovať, možno si to iba zle pochopila.
Samozrejme, že na rôzne pokladnice môžeš a máš mať rôzne analytiky. My máme v jednej firme 7-8 AU k 211, z toho sú 4 rôzne ERP.
Takže klasickú si nechaj - mala by to byť nejaká firemná pokladnička, mimo ERP, možno iba "vrecko konateľa" to ja neviem.
Výber z účtu dáš do klasickej pokladnice, ale môžeš v niektorých prípadoch dať aj do ERP - ak tam z nejakého dôvodu chýbajú peniaze, ale tento vklad musíš v ERP aj zaznamenať, potom o tom samozrejme aj účtuješ.
ak vyberie=odovzdá tržbu z ERP do klasickej pokladnice, tak tiež musíš zaúčtovať prevod.
režijné výdavky - 100 blokov - účtuješ tiež z režijnej pokladnice. Ako? tak podľa mňa podľa smernice, denne, týždenne - najlepšie podľa skutočného preplácania týchto nákupov.
Ak sa to platí priamo z ERP, tak potom z ERP, ale pochybujem, že takýto spôsob je efektívny.
Čiže do klasickej pokladne dostanem peniaze, ak vyberám z účtu. Ale ak mi to nestačí - mám ju aj tak mínusovú? Môžem spraviť len účtovne výber z ERP a príjem do klasickej pokladne(211.Kl.Pok/ 211.ERP) a vystavím VPD z ERP a PPD do klasickej pokladne? Bez toho aby som čokoľvek nahadzovala fyzicky do ERP? Potrebujem totiž zvýšiť peňažnú hotovosť v klasickej pokladni nakoľko mám veľa výdavkov v hotovosti.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Kavi Pozri príspevok
Čiže do klasickej pokladne dostanem peniaze, ak vyberám z účtu. Ale ak mi to nestačí - mám ju aj tak mínusovú? Môžem spraviť len účtovne výber z ERP a príjem do klasickej pokladne(211.Kl.Pok/ 211.ERP) a vystavím VPD z ERP a PPD do klasickej pokladne? Bez toho aby som čokoľvek nahadzovala fyzicky do ERP? Potrebujem totiž zvýšiť peňažnú hotovosť v klasickej pokladni nakoľko mám veľa výdavkov v hotovosti.
samozrejme, že nemôžeš mať mínusové peniaze. A v ERP predsa nedržíš peniaze, či áno? Drž sa reality, vyberieš peniaze z ERP a použiješ na nákup, tak ich musíš vložiť do klasickej pokladnice.
1 0
Kavi Kavi

Kavi je offline (nepripojený) Kavi

KEJKA Pozri príspevok
samozrejme, že nemôžeš mať mínusové peniaze. A v ERP predsa nedržíš peniaze, či áno? Drž sa reality, vyberieš peniaze z ERP a použiješ na nákup, tak ich musíš vložiť do klasickej pokladnice.
Tomu rozumiem, skôr mi ide o to, či fyzicky do ERP nahadzujem výber, alebo si peniaze odtiaľ len zoberiem a vystavím VPD na to na čo som ich minula?!
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Kavi Pozri príspevok
Tomu rozumiem, skôr mi ide o to, či fyzicky do ERP nahadzujem výber, alebo si peniaze odtiaľ len zoberiem a vystavím VPD na to na čo som ich minula?!
http://www.porada.sk/t183388-registr...ml#post1933590
1 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Kavi Pozri príspevok
Tomu rozumiem, skôr mi ide o to, či fyzicky do ERP nahadzujem výber, alebo si peniaze odtiaľ len zoberiem a vystavím VPD na to na čo som ich minula?!
Fyzicky nemusíte nahadzovať výber , ale aj môžete podľa Vášho rozhodnutia- zákon sa o výbere nezmieňuje . Ak nahodíte , tak tento výber Vám zníži zostatok v zásuvke RP . Ak nenahodíte výber do RP , tak na ten deň si vystavíte VPD na sumu, ktorú fyzicky vyberiete z pokladne a môžete nakupovať .
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Mám klienta, ktorý po uvedení fiškálnej pokladne do prevádzky odmieta viesť knihu tržieb v papierovej forme. Denné uzávierky robí, má ich vytlačené. Je nutná písomná evidencia, ak ano, aké sankcie hrozia ak ju viesť nebude ?

(vzhľadom na kvalitu papiera, dlhú trvanlivosť vytlačeným denným uzávierkam nedávam ...)
0 0
slavuska slavuska

slavuska je offline (nepripojený) slavuska

Je povinnosť registrovať cez ERP aj príjem v hotovosti za prenájom nehnuteľnosti? V prílohe je bod 5 - Nájom a lízing a potom podskupiny.. .tak teraz neviem
0 0
slavuska slavuska

slavuska je offline (nepripojený) slavuska

A tak ma napadá po prečítaní príspevkov... že keď kontrolu nezaujímajú výbery, len vklady.. tak ráno do kasy naťukám vklad napríklad 3tis € a reálne vložím napriklad 100€... a kludne budem prijímať od zakaznikov peniaze bez registrovania do ERP a ked pride kontrola aj tak tam budem mat realne menej ako je natukane ... .. to len tak uvaha
0 0
Načítať ďalšie