Zavrieť

Porady

Účtovníctvo v lekárni

Účtujem lekáreň v jednoduchom účtovníctve. Ako správne zúčtovať príjmy za recepty? Všetky príjmy za recepty sú evidované ERP a sú oslobodené od dane. Lekáreň vystaví fa za lieky zdravotnej poisťovni. Faktúra nie je daňovým dokladom pre DPH nakoľko tam nesmie byť vyčíslená DPH čiže pre zdravotnú poisťovňu fakturuje lekáreň za lieky cenu s DPH. Zdravotná poisťovňa vystaví k tejto faktúre svoju faktúru za recepty v sume 15,- SK za recept a o túto sumu si poníži platbu za faktúru za lieky. Mám z toho absolútny guláš ako správne zúčtovať tých 5,- sk za jeden recept čo ostáva lekárni a ako správne zúčtovať DPH z liekov ktoré má plne alebo čiastočne hradiť zdravotná poisťovňa. Má s tým niekto skúsenosť? Vopred ďakujem za radu.
Usporiadat
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

robím lekárne, ale z iných zostáv z programu BS ApoWare, to je verzia pod Windows a mne veru žiadne odpisy nedávajú...čo viem poviem aj druhýkrát :-)
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

vysoko pravdepodobné :-)
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

to vysoko pravdepodobné patrilo k tým odpisom-zámena tovaru, nejako to tu pletiem, pardon
0 0
eltrafficanto eltrafficanto

eltrafficanto je offline (nepripojený) eltrafficanto

tiez robim lekarne s programom apoware BS a DPH som poriesil nasl. sposobom bez zostav z tohto programu pretoze donedavna sa na zostavy nedalo spolahnut (menili sa bezdovodne sumy starych zostav podla toho kedy to clovek vytlacil!!) :
  • dph z trzieb v hotovosti uctujem denne na zaklade dennej uzavierky ERP
  • dph z trzieb od poistovni uctujem z mesacnej uzavierky erp tak ze od celkových trzieb odpocitam hotovostne a dostanem sumu vratane dph. Tu potom vydelim 1,19 resp 1,10 a dostanem trzby a zvysok je dph (mam na to excelovsku tabulku ak je zaujem) Informoval som sa dopredu na DU a preslo mi to uz aj dan.kontrolou
takze myslim ze ak si chce byt clovek isty tak treba uctovat dph len z uzavierok ERP
0 0
eltrafficanto eltrafficanto

eltrafficanto je offline (nepripojený) eltrafficanto

JM1968 Pozri príspevok
teraz som trochu pomýlená, neviem či hovoríme o tej istej zostave..Neviem, či zostava Rekapitulácia výdaja tovaru je to čo si myslím, lebo na nej sa nemá nachádzať stĺpec odpisy....Nemáš takú zostavu kde je po dňoch vyčíslený výdaj tovaru? Dá sa odkontrolovať s dennými uzávierkami...Lebo z neho odvádzajú DPH a väčšinou je to vždy väčšia suma ako z faktúr, lebo v tých sú zahrnuté aj vrátené recepty z predchádzajúcich období a na zostave je úplne všetko čo vydali zo skladu a budú fakturovať v inom období, napr.europoistencov. Ale tuším
pri JÚ mi niekto hovoril, že kontrolovali DPH z rozpisu faktúr a nechceli zostavu, len v PÚ áno.Ak ti majiteľ povedal, že odvádzaj z faktúr je to na ňom.
JM1968, pises ze suma z ERP je vyssia ako z faktur? Pochopil som spravne?
Tak ci tak mam taku otazku kedze robis s apowareBS. Porovnal som si sumu bezhotovostnych trzieb na mesacnej uzavierke so sumou ktoru za ten mesiac fakturuje lekaren poistovniam. Mali by sa rovnat resp. kvoli vratenym receptom by mala byt o cosi vyssia ta fakturovana suma vsak? (lebo su tam aj recepty co nepresli ten mesiac cez ERP).
Ale u mna je vzdy ta suma fakturovana na poistovne nizsia! Jednoducho mi program niekde zapotrosi cast pohladavky voci poistovniam. A je to nemala suma!
Mas podobnu skusenost? pretoze programatori sa tvarili ze to som vynimocny pripad...
0 0
great.zv great.zv

great.zv je offline (nepripojený) great.zv

tiez robim lekarne s programom apoware BS a DPH som poriesil nasl. sposobom bez zostav z tohto programu pretoze donedavna sa na zostavy nedalo spolahnut (menili sa bezdovodne sumy starych zostav podla toho kedy to clovek vytlacil!!) :
  • dph z trzieb v hotovosti uctujem denne na zaklade dennej uzavierky ERP
  • dph z trzieb od poistovni uctujem z mesacnej uzavierky erp tak ze od celkových trzieb odpocitam hotovostne a dostanem sumu vratane dph. Tu potom vydelim 1,19 resp 1,10 a dostanem trzby a zvysok je dph (mam na to excelovsku tabulku ak je zaujem) Informoval som sa dopredu na DU a preslo mi to uz aj dan.kontrolou
takze myslim ze ak si chce byt clovek isty tak treba uctovat dph len z uzavierok ERP

a robíš JU, alebo PU? a kontrola nechcela vidieť tie zostavy?
tiež som čo to prekonzultovala a ja to robím v PU takto: podklady fakturácie na ZP mi dodajú, takže DPH výstup účtujem cez ID, tak isto tržby z ERP a mám tam ešte vydané faktúry - odberatelia lekári.
0 0
Lubica H Lubica H

Lubica H je offline (nepripojený) Lubica H

alex1 Pozri príspevok
ja mám ich program, čo by si potrebovala?
potrebovala by som vedieť, ako účtovať "ručné zmeny".
0 0
alex1 alex1

alex1 je offline (nepripojený) alex1

Lubica H Pozri príspevok
potrebovala by som vedieť, ako účtovať "ručné zmeny".
čo máš na mysli "ručné zmeny", myslíš, keď napríklad prehodíš tovar z jednej karty na druhu?
lebo ručné zmeny ti vo výstupoch nevidno, len na skladovej karte, pri účtovaní sa držím zostavy.
Naposledy upravil alex1 : 20.02.08 at 09:47 Dôvod: doplnenie
0 0
alex1 alex1

alex1 je offline (nepripojený) alex1

a great.zv zistila si, či tie odpisy môže byť tá zámena tovaru, čo som spomínala?
0 0
great.zv great.zv

great.zv je offline (nepripojený) great.zv

zajtra si idem k majiteľke pre výstupy a doklady k DP DPH, tak urobím posledný pokus o získanie info! držte mi palce
snáď budem po zajtrajšku múdrejšia ozvem sa.
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

eltrafficanto,
myslela som to tak, že zostava Výdaj zo skladu podliehajúci DPH sa v prípade, ak lekáreň učtuje všetko cez pokladňu (chacha) zhoduje so sumou uvedenou na mesačnej uzávierke v dolnej časti, kde je informácia o Výdaji tovaru podľa sadzieb dph.
Obvykle mám iné sumy na zostave Výdaj zo skladu, mesačná uzávierka a fakturácia. Fakturácie je obvykle nižšia, dph odvádzam zo zostavy Výdaj zo skladu podliehajúci dph, takže je to vyššia suma, DÚ je spokojný a majiteľa neotravujem otázkami, že čo odpísali zo skladu a nevyfakturovali...aj tak mi nepovie.
0 0
eltrafficanto eltrafficanto

eltrafficanto je offline (nepripojený) eltrafficanto

JM1968 Pozri príspevok
Obvykle mám iné sumy na zostave Výdaj zo skladu, mesačná uzávierka a fakturácia. Fakturácie je obvykle nižšia,??????
Zdravim,
zostavu vydaj zo skladu podlieh.DPH nechajme bokom. To čo trápi mňa je:
suma, nazvime ju "bezhotovostne trzby", vypočítaná z mes. uzávierky ako:
"bezhotovostne trzby"="výdaj tovaru zo skladu"-"mesačná hotovosť"
..je vlastne časť ceny liekov, ktorú za ten mesiac ma lekaren dostat od poistovni.
Suma skutočne vystavených faktur musi byt preto logicky rovnaká pripane vyššia (o refaktúrovane recepty a dalsie veci co neprešli pokladňou). Suhlasiš?
Ale Apoware vysatví mesačné faktúry na celkovo nižšiu sumu! Jednoducho dostávam od poisťovní menej peňazí ako by som (podla ERP) mal! U mňa ten rozdiel robí viac ako 10 tisíc za pol roka.. Vraj by to v najnovšej verzii programu nemalo byť (január som ešte nerobil) ale čo s doterajšou stratou mi programátori zatiaľ "neprezradili".
Ak som dobre pochopil keď si písala že aj u teba je fakturácia nižšia ako mesačná uzávierka tak pravdepodobne tiež prichádza(la) tvoja lekáreň o peniaze!!
Ak ta môžem poprosiť tak si orientačne tie sumy za minuloročné mesiace porovnaj a napíš mi (hoc aj cez súkromné správy)...ľahšie sa budú veci riešiť s dodávateľom programu.
zatiaľ vďaka
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Možno robia chybu pri opravách receptov kedy to nestornujú cez kasu alebo zabudnú nejaké recepty zahrnúť do zúčtovacieho dokladu pre poistovnu, treba na to prísť.
0 0
alex1 alex1

alex1 je offline (nepripojený) alex1

eltrafficanto Pozri príspevok
Zdravim,

Ale Apoware vysatví mesačné faktúry na celkovo nižšiu sumu! Jednoducho dostávam od poisťovní menej peňazí ako by som (podla ERP) mal! U mňa ten rozdiel robí viac ako 10 tisíc za pol roka.. Vraj by to v najnovšej verzii programu nemalo byť (január som ešte nerobil) ale čo s doterajšou stratou mi programátori zatiaľ "neprezradili".
a spýtam sa. ty robíš faktúry na ZP (myslím, nahrávaš dávky), alebo ich už dostaneš len k zaúčtovaniu.
0 0
Lubica H Lubica H

Lubica H je offline (nepripojený) Lubica H

alex1 Pozri príspevok
čo máš na mysli "ručné zmeny", myslíš, keď napríklad prehodíš tovar z jednej karty na druhu?
lebo ručné zmeny ti vo výstupoch nevidno, len na skladovej karte, pri účtovaní sa držím zostavy.
veď to je ten problém! lekáreň používa sw firmy Počítače a programovanie. na konci mesiaca vytlačí zostavu "výpočet obchodného obratu" - to je v podstate taký sumár, v ktorom je rozčlenený príjem materiálu v nák. a pred. cene a výdaj materiálu, tiež v nákupnej a predajnej cene. na konci strany je vyrátaný stav skladu - počiatočný stav, príjem materiálu, výdaj materiálu, nárast skladu (rozdiel medzi príjmom a výdajom za daný mesiac) ručné zmeny a koncový stav. suma, ktorá je uvedená v príjme a výdaji materiálu mi je jasná - k nim mám aj zostavy a je to položkovito rozčlenené v hornej časti prehľadu. ale ručné zmeny? tie v tomto prehľade vyjadrené nikde nemám, ale ovplyvňuje mi to koncový stav skladu. tak čo s tým? ak to nebudem účtovať, nebude sa mi rovnať sklad so skladom lekárne. ak to budem účtovať, tak na základe čoho? a kam zaúčtovať? ako inventárny rozdiel? alebo korekciu výdaja?
0 0
eltrafficanto eltrafficanto

eltrafficanto je offline (nepripojený) eltrafficanto

alex1 Pozri príspevok
a spýtam sa. ty robíš faktúry na ZP (myslím, nahrávaš dávky), alebo ich už dostaneš len k zaúčtovaniu.
Program to zle počíta od prvého mesiaca používania keď neboli žiadne storná, refaktur. recepty a aj pri nahrávaní dávok si dávali pozor. Nepoviem keby to spravilo raz-dva krát o pár korún. Ale bolo to každý mesiac a o tisíce.
0 0
alex1 alex1

alex1 je offline (nepripojený) alex1

eltrafficanto Pozri príspevok
Program to zle počíta od prvého mesiaca používania keď neboli žiadne storná, refaktur. recepty a aj pri nahrávaní dávok si dávali pozor. Nepoviem keby to spravilo raz-dva krát o pár korún. Ale bolo to každý mesiac a o tisíce.
na nahrávanie dávok sa pýtam preto, lebo aj keď si dajú pozor, sú prípady, keď napríklad vydajú liek na rp v 2/08 (majú ho v tržbe 2/08) ale otaxovať ho musia kvôli ZP v 1/08 ( a ak stihnu, tak ho aj zaradia do dávky za 1/08) a v tomto prípade ti nesedia výstupy na ERP a vystavené faktúry.
alebo nedali do dávky nejaký rp, lebo tam bola nejaká chyba, ktorú bolo treba riešiť s lekárom, ale otaxovaný už bol a tiež nieje vo faktúre...
nebude aj v tomto problém.
a vy ste úplne nová lekáren, alebo ste len menili soft, (aký soft máte?)
0 0
alex1 alex1

alex1 je offline (nepripojený) alex1

Lubica H Pozri príspevok
veď to je ten problém! lekáreň používa sw firmy Počítače a programovanie. na konci mesiaca vytlačí zostavu "výpočet obchodného obratu" - to je v podstate taký sumár, v ktorom je rozčlenený príjem materiálu v nák. a pred. cene a výdaj materiálu, tiež v nákupnej a predajnej cene. na konci strany je vyrátaný stav skladu - počiatočný stav, príjem materiálu, výdaj materiálu, nárast skladu (rozdiel medzi príjmom a výdajom za daný mesiac) ručné zmeny a koncový stav. suma, ktorá je uvedená v príjme a výdaji materiálu mi je jasná - k nim mám aj zostavy a je to položkovito rozčlenené v hornej časti prehľadu. ale ručné zmeny? tie v tomto prehľade vyjadrené nikde nemám, ale ovplyvňuje mi to koncový stav skladu. tak čo s tým? ak to nebudem účtovať, nebude sa mi rovnať sklad so skladom lekárne. ak to budem účtovať, tak na základe čoho? a kam zaúčtovať? ako inventárny rozdiel? alebo korekciu výdaja?
no ja to riešim nasledovne. zo zostavy "Obchodný obrat" skontrolujem obrat s mesačným výstupom z ERP. toho sa držím na účely DPH.
na skontrolovanie skladu si vyltačím zoznam prijatých dod.listov a tie si skontrolujem s mojími prijatými fa v úctovníctve za dané obdobie. (odrátam zámeny, ktoré mám medzi dod.listami) inak zámeny mám presne vytlačené v sanone (co sme prijali a co sme za to vydali)
po kontrole DL si tu sumu v uctovníctve oductujem zo skladu.
zámenu nikde neuctuejm, len zakladam v spomenutom sanone. v podstate tovar ktorý si vzali formou zámeny sa ti premietne do výstupu pri predaji toho prijatého tovaru alebo receptu
dufam, že som to napisala zrozumitelne v hlave to mám jasnejšie
0 0
eltrafficanto eltrafficanto

eltrafficanto je offline (nepripojený) eltrafficanto

alex1 Pozri príspevok
na nahrávanie dávok sa pýtam preto, lebo aj keď si dajú pozor, sú prípady, keď napríklad vydajú liek na rp v 2/08 (majú ho v tržbe 2/08) ale otaxovať ho musia kvôli ZP v 1/08 ( a ak stihnu, tak ho aj zaradia do dávky za 1/08) a v tomto prípade ti nesedia výstupy na ERP a vystavené faktúry.
alebo nedali do dávky nejaký rp, lebo tam bola nejaká chyba, ktorú bolo treba riešiť s lekárom, ale otaxovaný už bol a tiež nieje vo faktúre...
nebude aj v tomto problém.
a vy ste úplne nová lekáren, alebo ste len menili soft, (aký soft máte?)

Áno poznám tieto prípady a boli to hneď prvé veci ktoré som kontroloval ale bohužiaľ tam chyba nie je . Ešte som rozmýšlal že možno inú dph naučtovala ERP a iná išla do faktúr..inak už fakt neviem keďže mňa v škole učili že 1+1 by vždy malo byť 2
Menili sme soft na windows verziu apowareBS. Nechcem robiť zlú reklamu firme iba sa snažím zistiť či aj iné lekárne s týmto softom majú rovnaké skúsenosti.
0 0
alex1 alex1

alex1 je offline (nepripojený) alex1

eltrafficanto Pozri príspevok
Áno poznám tieto prípady a boli to hneď prvé veci ktoré som kontroloval ale bohužiaľ tam chyba nie je . Ešte som rozmýšlal že možno inú dph naučtovala ERP a iná išla do faktúr..inak už fakt neviem keďže mňa v škole učili že 1+1 by vždy malo byť 2
Menili sme soft na windows verziu apowareBS. Nechcem robiť zlú reklamu firme iba sa snažím zistiť či aj iné lekárne s týmto softom majú rovnaké skúsenosti.
tak bohuzial asi neporadim, my sme tiež prechádzali na windows (PaP Zilina) a chválabohu bez problemov....treba programátorov....
0 0
Načítať ďalšie