invest dostala som od lekáren výdajku za expirované prípravky. V zostave je to v tržbách aj v DPH. Ako to treba zaúčtovať? DPH musím odviesť? Nemôže sa to účtovať na manká a škody?
Ďakujem za pomoc
S expirovanymi liekmi je problem, existuje obava, že z pohľadu dane z prijmu sa to bude posudzovať ako škoda ( daňovo neuznana), lebo lekarnik sa mal postarať o to, aby tak dobre odhadol objednavanie tovaru, aby mu lieky neexpirovali ... to je ale teoria, prax je ina, t.j. myslim že prakticky to je nezrealizovateľne.
Ja to zatiaľ učtujem ako prirodzene ubytky , aj keď to v skutočnosti celkom nenaplňa pojmove znaky prirodzeneho ubytku.
T.j. či to zaučtovať do daňovych nakladov alebo nie, to je vec každej konkretnej firmy ako si posudi riziko - či to v pripade kontroly vyškriepi s daňovým úradom
Druha vec je že to mate v zostave tržieb a DPH.
DPH sa z toho neodvadza - tovar nezmenil majiteľa, nedošlo k zdaniteľnemu plneniu.
Neviem čo beriete ako podklad k odvodu DPH - viď rozoberaný problém niekde vyššie v tejto teme. Podľa mňa je berna minca podklad z uzavierky ERP. Skladova zostava by s tym mala sice korešpondovať, ale vznikaju rozdiely, ako napriklad konkretne tento, keď expirovaný material zrejme v lekarni vydali cez taky typ výdaja ako keby ho predali. Toto treba prekonzultovať v lekarni a dohodnuť sa, akym typom výdaja to maju vydavať.
Aby to zbytočne neskresľovalo vystupnu zostavu , treba sa dohodnuť s lekarnikom - aby tieto expirovane lieky robil iným typom výdaja. Predpokladam, že ich skladovy program to umožňuje : t.j. nezahrnuť to medzi vydaje tovaru na ďaľší predaj , ale medzi výdaje typu vyskladnenie pri inventure, na firemnu spotrebu a podobne, aby vydajka bola v nakupnych cenach a tym padom by to nemalo zahrnuť do tržieb a do zostavy DPH.
S lekarňami a ich skladovymi programami je to zložité a dopručujem tu na porade si prečítať témy kotré tu boli rozoberané.