Od doby, keď sa táto diskusia o účtovanie lekárne otvorila už uplynulo veľa času a nazbierali sa aj nejaké skúsenosti a reakcie daňových orgánov na špecifiká lekárne. Myslím si, že daniari v tom dodnes nemajú jasno, čo kontrola, to iné požiadavky a predstavy o tom, čo a ako má byť zdanené a odpočítané. Keď sa zamyslíme v duchu zákona o DPH koeficientom krátiš tie vstupy, na ktoré na výstupe neuplatníš DPH. Môj osobný názor je, že u nákladov, ktoré súvisia s prevádzkou lekárne nevieš jednoznačne určiť, ktorá faktúra, alebo ktorá nákladová položka sa nezúčastní na príjmu 5 Sk za recept. Z tohto dôvodu by sa mali všetky vstupy vrátene nakúpeného lieku a zdravotného materiálu krátiť koeficientom.
Iná vec je doplnkový sortiment, lebo ten vždy predávaš za hotovosť a nikdy na recept, preto negeneruje nezdanený príjem na výstupe (myslím DPH). Aj keď niektoré kontroly s týmto názorom nesúhlasia.
V konečnom dôsledku, keď sa jedná o lekáreň bez iných príjmov ako predaj lieku, ten koeficient už po minulom roku by mal byť rovný 1.00. Tým pádom máš po starostiach. Mám ale jednu lekáreň, ktorá vo svojej budove prenajíme kancelárie a ordinácie, nájomné bez DPH. Tam už môže dojsť k tomu, že nájomné sa podiela vyšším percentom na príjmoch a ten koeficient klesne pod 1.00.